399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Legekammerat til Phoebe? Legekammerat til Phoebe?

Hej..
Jeg har fået mig en skøn lille maine coon pige, som nu snart er 4 måneder gammel, og jeg går lidt og tænker på, om det ville være bedst hvis hun havde en kat at være sammen med ?
Hun leger meget med os, og vil rigtig gerne putte og kæle, men vi vil jo nødvendigvis være væk i 8 timer om dagen pga skole og arbejde..
Jeg har læst utroligt mange argumenter for og imod at have en alene kat...
Hvis hun så skulle have en buddy, hvilket køn og alder er så mest hensigsmæssigt? Jeg tænker selv en hun, og ca 4-8 måneder gammel..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Legekammerat til Phoebe?
  • #1   13. aug 2010 Synes helt klart de skal få dig en nr 2, der findes ikke noget dejligere efter min mening at se to killinger ligge og putte sammen og tumle rundt smiley

• #2   13. aug 2010 hej smiley

Jeg ville helt klart også anbefale dig at få nr 2 smiley

vi købte vores nr 2 i januar, og nu kan de bestemt ikke undværer hinanden smiley

Jeg tænker hvis du vil have en nr 2, skal alderen være omkring 3 - 10 måneder, synes ikke du ska gå længere ned i alder og self kan du godt gå højere op, vores hunkat som vi købte i januar er lige blevet 2 år, og væres hankat er 1 år, men de leger og tumler stadig sammen, dog kan man godt se hun er lidt ældre end ham, da hun ikke gider så meget leg som han gør...

• #3   13. aug 2010 så er det bare lige med at finde den rigtige kat til den rigtige pris... smiley
    Det bliver nok det største problem.. og at overtale kæresten til at hun ikke skal være alene..

hvor meget dyrere er det at have to katte ?

• #4   13. aug 2010 hmm altså alt bliver jo lidt dyrer når man har to katte smiley jeg tror jeg fik fra at betale 200 til at pt give 400 plus det løse (dvs vådfoder og ligger lidt fra til dyrlæge hver månede)

så altså ville regne med omkring 500 kr ca hver månede, også self alt efter hvad du foder med smiley

• #5   13. aug 2010 En ven ville sikkert være en god ide smiley
    Mth. Alder vil jeg mene det bedste ville være en på 3-5mdr. så er alderen meget tæt på hinanden...
    Tror en på 8mdr. (når hun kun er 4) ville blive for stort et spring i alderen...
    JEg har to piger hvor der er ca. 3uger imellem dem, de ELSKER hinanden! Og de leger i flere timer sammen... smiley

• #6   13. aug 2010 maine coon katte egner sig sjældent til og være alenekatte ved der er mange opdrættere der ikke sælger mc hvis det skal være en alenekat , men udover det er det altid en god ide at have 2 katte så de kan bruge hinanden og lege når de er alene hjemme =)

Kommentér på:
Legekammerat til Phoebe?

Annonce