{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Norsk Skovkat/Maine Coon {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi har snakket meget om at vi godt kunne tænke os en langhåret kat, og vi har især kigget på maine coon. Men nu er vi faldet for en dejlig norsk skovkat-pige, som vi tror vi vil købe. Spørgsmålet er bare, er der stor forskel på maine coon og norsk skovkat, i såfald hvad? Jeg tænker mest temprementsmæssigt, da vi valgte manie coon fordi en af min mors veninder har den mest fantastiske maine coon, som bare er så dejlig.

Håber i at kan hjælpe :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til gipsloft 6.500 kr.
  • Hjælp til nedrivning og bortkørsel af indbygget skabe 950 kr.
  • Hang up lamps into concrete ceiling and install two dimmers 2.250 kr.
  • VVS-reparation 860 kr.
  • Rens af terrasse 1.900 kr.
  • Fældning af mindre blommetræ 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Norsk Skovkat/Maine Coon
  • #1   14. aug 2010 NFO er mere omstillings dygtig end en MCO, den har også en stærker psyke, det er en glad og sund kat, den har dog lidt med tænderne som en MCO, en MCO binder sig meget til en person hvor en NFO er hele familiens kat. smiley
    Dvs. er den semi-langhåret.

• #2   14. aug 2010 Mange tak for svar, det lyder jo super :o)
    Ville en Norsk skovkat godt kunne sammen med vores lille huskat på to år?

• #3   14. aug 2010 Det kan jeg ikke svare dig på?
    Det kommer helt an på jeres nuværende kat...
    Den NFO i har kik på, er det en killing?

• #4   14. aug 2010 Enig med Randi ;O) Lyder spændene! Ja har i kig på en da ;O))

• #5   14. aug 2010 Jeps, hun er 12 uger :o) En rigtig sød lille hvid pige med en grå plet i ansigtet. Vi har bare aldrig haft to katte sammen før, men vi har fået at vide at vores kat vil nyde det meget mere hvis hun har en veninde hun kat putte og hygge sig med, og vi vil rigtig gerne have en dejlig mis mere.

• #6   14. aug 2010 Altså det passer ikke helt, hun har været alene kat i 2år nu smiley Så hun nyder sikkert ligeså meget at være alene nu...
    Men hvis det går godt med den lille killing ville de helt sikker på meget glæde af hinanden. smiley
    Så i må selv føle efter om i tror jeres hunkat ville acceptere en kat mere i huset, men det ville 100% gå nemmer med killing end en voksen kat!

• #7   14. aug 2010 Jeg tror helt sikkert at hun vil acceptere den, hun er meget kærlig og vil meget gerne ligge og putte med vores kanin hvis hun kan komme til det :o)

• #8   14. aug 2010 Enig med Randi :O)

• #9   14. aug 2010 Randi K: "... en MCO binder sig meget til en person hvor en NFO er hele familiens kat. smiley "

Næh du - Det er faktisk omvendt smiley siger jeg, som har opdrættet MCO siden 1987 og også med kendskab til NFO.

Man siger populært, at MCO'en har flokmentalitet lige som dens store fætter Løven.

• #10   14. aug 2010 Det er da dejligt du er så enig Lala, hehe...

Line- Held og lykke med det så smiley

• #11   14. aug 2010 Mega: Hmm jeg har også forstået det på den anden måde!! Men er det ikke også noget med katten's væsen og personlighed og gøre!!

*ss* Jeg har også forstået det sådan Randi ;O)) Ja ikke Hihi)
    Line: Ja held og lykke..

• #12   14. aug 2010 Mange tak :o)

• #13   14. aug 2010 Mega- Men så kender jeg mange andre der vil sige det modsatte af dig smiley
    Plus hvis du læser racebeskrivelse af begge racer....
    Har også selv haft MCO, de foretrak mig frem for alle andre! Også dem der bor her i huset...

• #14   14. aug 2010 Heidi- Nu snakker jeg generelt, det er jo heller ikke alle puddelhunde der er biske, men derfor kan de da stadig være det...
    Jeg går efter race beskrivelse nu, for ellers kan vi jo snakke alle racer! Det kommer selvfølgelig an på dens baggrund.

• #15   14. aug 2010 Heidi- Hehe, der kan man se hvor meget man kan misforstå hinanden, det var slet ikke skrapt ment smiley
    Selvfølgelig må du da sige det smiley

• #16   14. aug 2010 Der er meget forskelligt, det med hvordan racerene er.. her er begge racer..

Her er skovkatte som har den mening at gæste det skal smutte igen, og så er der nogen der mener at gæster kommer for deres skyld..

Sådan er det også med mine Cooner, de synes det er rigtig hyggeligt at får besøg..Her er kun en Coon som helst så at vi altid var alene hjemme

men sådan en skovtrold er her også.. så tja, det kommer an på selve katten

• #17   14. aug 2010 Tak for svarene, alle sammen! det er rart med nogle forskellige meninger :o)

• #18   14. aug 2010 De er begge store og flotte katte jo smiley
    ingen tvivl der.

Temperament mæssigt er Maine coon'en jo rigtig dejlig synes jeg ^^.
    De er meget legesyge men sammentidig nogle hygge misser.
    Vores de elsker at være med i alt vi laver der sidder altid en kat nede for enden af ens ben.
    Så finder min Nala sig simpelthen i alt også selvom hun ikke bryder sig om det.

• #19   14. aug 2010 Randi:

Vil lige sige angående det med en maine coon binder sig til en person.

Sker altså ikke med alle smiley
    Vores er glade for os begge herhjemme på trods af at jeg er mere om dem end min kæreste smiley

• #20   14. aug 2010 Natascha J- Så prøver jeg lige igen, jeg snakker generelt og ud fra racebeskrivelse...

Heidi- Ja, det kan gå grueligt galt! hehe...

• #21   14. aug 2010 Fra Den danske maine coon klubs hjemmeside:

Af temperament får Maine Coon katten selvfølgelig, på en skala fra 1-10 point, 10 point. Den er helt speciel i sin adfærd. Den er fræk og kan til tider være direkte uartig, og som killing/ungdyr foregår al gang i løb. Den er hurtig, smidig og bevæger sig som en gazelle, også selv om den bliver stor og tung. En han vejer normalt mellem 6-8 kg., hunnerne 4-7 kg, Selvfølgelig findes der også sværvægtere inden for Maine Coon, men de er sjældne. Vil man have Maine Coon, må man også være klar over, at de er med i ALT.

Faktisk ligner de meget hunde i deres adfærd, og de elsker menneskekontakt. De trives fint indendørs, men lukkede døre tolereres ikke. De kommer fint ud af det med andre katteracer, hunde og sandelig også med kaniner og andre slags kæledyr. Et andet særpræg for Maine Coon kattene, er at de sidder og skraber på gulvet, eller slår med poten i deres vandskål, før de drikker. Denne adfærd menes at være et levn fra deres oprindelse som naturkat i de kolde egne af Nord Amerika, idet de i naturen måtte slå hul på isen i søerne, for at kunne drikke eller fange fisk. Og mange ejere oplever, at de tager deres mad med poterne og spiser.

• #22   14. aug 2010 Natascha J- Der står de godt kan lide menneske kontakt og gæster, det kunne mine da også.... MEN det var MINE katte, og det var der slet ikke tvivl om, det var ikke alle i familien´s kat.
    Der står slet ikke noget af det som jeg snakker om i den tekst.

• #23   14. aug 2010 Randi:

Det var ikke for at lægge dig ud jeg satte det ind jeg satte det ind for at tråd starter kunne læse omkring temperament.

• #24   14. aug 2010 Randi:

Det var ikke for at lægge dig ud på nogen måde.
    Det var for at tråd starter kan læse omkring Coonens temperament.

• #25   14. aug 2010 Natascha J- Ok. smiley

• #26   14. aug 2010 Norsk skovkattering Danmark:

Skovkatten er modig og frygtløs. Den har i generationer lært, at den bedste form for forsvar, er et angreb. Dette giver en meget stærk karakter med stærke nerver. Skovkatte bliver ikke nervøse eller rastløse. De tager enhver ændring med overraskende ro og vænner sig let til nye situationer.

Samtidig er skovkatten en livlig, opvakt og stærk kat. Der er intet der bør afholde folk fra at holde skovkat i lejlighed, men det er nødvendigt at have gode klatre- og/eller kradsefaciliteter. Et højt klatretræ eller en højtsiddende hylde, tilfredsstiller fuldt ud kattens behov for motion. Det er selvfølgelig også muligt for kattene at færdes udendørs. Vælger man denne løsning, vil man utvivlsomt se, at skovkatten sætter pris på at klatre i havens højeste træer. På vej ned af stammerne, ser man at de næsten løber ned og at dette ikke sjældent foregår med hovedet først. Norske skovkatte og specielt hunnerne er fantastiske jægere. De fanger let en fugl i flugten. Hvis de holdes indendørs, vil det foretrukne bytte dog være fluer og lignende.

Så er det vist helt fair igen smiley

• #27   14. aug 2010 Natacha - tak for begge tekststykker, de var meget nyttige :o)

• #28   15. aug 2010 vil lige sige, at min MCO pige godt kunne undværer min kæreste og have mig helt for sig selv smiley men altså det kommer vel også an på personligheden smiley

Kommentér på:
Norsk Skovkat/Maine Coon

Annonce