{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundefrontline - ka det bruges på kat?
  • #1   18. aug 2010 hov ka se jeg ikke fik det hele med: frontline combo vet pipetter til hund 2-10 kg smiley

• #3   18. aug 2010 Bayvantic ved jeg er giftigt.
    Min hankat har været indlagt i 4 (hellig-)dage efter at han slikkede vores hund 4 timer efter den havde fået bayvantic :S
    det gør vi ALDRIG igen - bayvantic er bandlyst, også hjemme hos mine forældre til deres hund hvor jeg jævnligt kommer med kattene...

• #4   18. aug 2010 Jeg bruger frontline hund til kattene, når man har mange katte er det andet for dyrt .....
    Men kan ikk huske om der er noget med den der combo - men spør dyrlægen

• #5   18. aug 2010 Så vidt jeg ved er hundelopper og kattelopper da forskelligt?
    Mener at have hørt at man ikke må bruge hund til kat og omvendt...

• #6   18. aug 2010 Pia Ø:

hvordan reagere din kat på frontline?

• #7   18. aug 2010 undskyld bayvantic

• #9   18. aug 2010 Hans reaktion var mikset af, at han havde spist af en giftig plante (husets eneste - vi blev desværre MEGET klogere den aften smiley )

Men det eneste planten havde gjort var diaré og ekstra kvalme...

Men bayvantic på min hankat gjorde, at han rystede VOLDSOMT! han fik epilepsi-krampe lignende anfald, først et, så gik der 5 minutter så endnu et, så gik der 4½ minutter og så endnu et, så 4 minutter og så endnu et...
    og sådan fortsatte de med at komme oftere og oftere.
    Jeg sad hjemme og ventede på dyrlægen i Hurup Thy skulle ringe i 20 minutter inden jeg fik fat i en dyrlæge i Hanstholm, som ville åbne op og gøre klar med det samme (jeg har aldrig kørt 50 km så hurtigt :S Jeg stod til at miste kortet i MANGE år hvis jeg var blevet stoppet den nat!)

da jeg nåede frem til dyrlægen - 40 minutter efter 1. anfald - var han begyndt at skumme om munden, havde feber og krampede mere eller mindre konstant. Han var MEGET langt væk!
    Problemet med Bayvantic er faktisk at der ikke er lavet modgift til det o.O
    Det eneste dyrlægen kan gøre, er at give krampe- og smertestillende, samt noget til at dæmpe feberen. Dernæst fik han lagt drop og fik noget som skulle "hjælpe ham igennem" - men der er INGEN modgift til katte mod Bayvantic!
    Kroppen skal selv "rense ud" o.O
    Efter 4½ døgn kunne jeg hente min stadig noget sløve hankat - med besked om, at han KUN havde overlevet, fordi han var en stor, stærk, ung og meget sund hankat da det skete! Men jeg skulle ikke regne med at han ville overleve endnu en tur!
    Bayvantic ødelægger simpelthen nyrende og leveren når det sker, og der er risiko for varige skader (er blevet tjekket efterfølgende og er sluppet uden mén heldigvis), og samtidig bliver katten fremefter endnu mere "modtagelig" for giften - dyrlægen her havde set det et par gange. godt nok ofte, hvor nogle fejlagtigt have proppet det i nakken på kattene...
    Han havde set 3 katte 2 gange pga. bayvantic. INGEN var kommet levende derfra 2. gang smiley

Jeg var alene hjemme med min daværende kæreste - vi passede mine forældres hus da de var på ferie - og jeg snakkede MEGET i telefon med min mor i de 4 dage. Vi blev enige om at den giftige plante røg i deres soveværelse (som er no go for kattene) og de sidste 12 pipetter bayvantic røg i ud - ganske enkelt! hunden blev vasket grundigt og jeg gav hende en advantage pipette i stedet.
    Fremover har vi ALDRIG bayvantic i huset! End ikke til hunden! det er simpelthen for farligt... Det KAN altså slå ihjel...

• #10   18. aug 2010 Der er ifølge producenten det samme aktive stof i begge to (hund og kat). Der er bare størrer mængde i den til stor hund.

Jeg har i mange år købt (40 kg hund), og regner så ud hvor mange ml der svarede til X-antal kg kat.

• #11   18. aug 2010 Min gamle kat vejet 12 kg. og fik hunde pipetter eftersom dem til katte ikke var store nok smiley
    Så det kan du sagtens

• #12   19. aug 2010 Men er der ikk noget med at den der hedder combo også tar flåter og ikk må bruges til katte ? eller har jeg misforstået ??

Køber altid ved dyrlægen, og det var dem der lærte mig at bruge hunde pipetter til kattene, 0,1 ml pr kg kat ...
    Så sådan en hunde pipette rækker langt ..

• #13   19. aug 2010 hm nu læste jeg lige bag på pakken - den eneste "advarsel" der er mod katte er

"Bør ikke bruges til kat, da dette kan føre til overdosering"
    men da min hankat vejer 5,4kg og min hunkat vejer 3,7kg bliver de vel næppe overdoseret hvis jeg deler en 2-10kg i mellem dem?

• #15   20. aug 2010 hvor mange ml pr kg kat? jeg har nemlig også doseret ud men gav mine 0,1ml til hver kat men tror jeg har givet en for lille dosis fik at vide af en dame at katte skulle ha 0,1 men kan forstå på jer her inde at der doseres forskelligt,så igen hvor meget pr kg kat

• #16   20. aug 2010 0,1 ml pr kg kat ....
    altså 0,5 ml til 5 kg kat ... ned på apoteket efter en lille fin sprøjte ...

Kommentér på:
hundefrontline - ka det bruges på kat?

Annonce