{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Killingefoder og Seniorfoder {{forumTopicSubject}}

Ja, sagen er den at jeg har en killing på 17 uger og en kat på 7 år... Så jeg har både killingefoder og seniorfoder stående fremme...
Min killing spiser seniorfoderet - han spiser dog også killing - men mest senior... Tager han skade af det? Er der noget jeg kan gøre for at han spiser killingefoder istedet for? Har prøvet at sætte skålen med killingefoder hen til ham når han begynder at spise seniorfoderet... Men han kigger bare lige på det og så spiser han videre af den anden skål...
Begge mærker er Hills... Har dog prøvet at give ham lidt killingefoder fra RC, men det var samme resultat... Senior er åbenbart mere spændende...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killingefoder og Seniorfoder
  • #1   22. aug 2010 Nej den tager ikke skade af det. Men den gamle kan tage skade af at spise killingefoder. Dermed ikke sagt at de gør det. Men der ældre katte der kan få urinsvejssygdomme af killingefoderet. Så jeg ville være mere bekymret den vej. Jeg står selv med samme problem med at de gamle helst vil have killingefoder.

  • #2   22. aug 2010 Marianne - Den gamle gider ikke spise killingefoderet, så der er ingen grund til nervøsitet smiley

    Sofie - Jamen, hvordan får jeg den lille til at spise sit eget foder så?

    Jeg tror at han spiser 60% senior og 40% killing i løbet af en dag...


  • #3   22. aug 2010 Hvis man fodre med Applaws eller Orijen, så er der ikke forskel på foder til killinger og voksne, min personlige mening er at det er lidt et reklame stunt med alle de foder typer. De 2 foder mærker jeg har nævnt har begge ca 80 % kød og det er det katte skal leve af. Så mine katte lever af det samme om de er store eller små.

  • Foder  P
    Foder P Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 16
    #4   23. sep 2010 Så godt som alle mærker Senior foder indeholder færre kalorier & dette opnås typisk ved at brug mere korn i produktet som fyldestof. På trods af dette, så er produktet som regel ikke billigere end produkterne med et større kødindhold. Så bortset fra den lavere kalorie indhold, så er der måske lidt mindre magnesium & fosfor (for at skåne nyrene), samt at bidderne kan være lidt blødere, for at tilgodese dårligere tænder. Ud fra dette, må man selv bestemme om man synes det kan svare sig at brug "senior" produkter.

  • Foder  P
    Foder P Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 16
    #5   23. sep 2010 Der er, forresten ikke nok saft & kraft i Senior foderet til din killing.....vitamin & mineral balancen er også helt forkert til en ungkatte i vækst.

  • #6   23. sep 2010 Tak for svaret Foder P smiley
    Er begyndt simpelthen at håndfoder ham smiley Hvis bare jeg tager det i hånden så spiser han det fint derfra... er den eneste måde jeg kan få ham til at spise killingefoder i øjeblikket... Så så længe jeg går hjemme må det foregå på den måde, og så må jeg finde ud af hvad jeg så gør... Kan være jeg skal prøve et andet mærke killingefoder...


  • Foder  P
    Foder P Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 16
    #7   23. sep 2010 Det var så lidt Marianne.......dit forslag om at skifte til et andet mærke er også en god mulighed. Hvis du tager forbi en katteudstilling, så er der, som regel flere foderfirmaer repræsenteret, der sælger mindre portioner foder til under halv-pris og som kan give råd & vejledning omkring ernæring. Hvis ikke din kat på 7 år har dårlig nyre, led, tænder, urinvejsproblemer, overvægt eller kedelig pels.... så er der heller ingen grund til at fodre med et senior produkt.

  • #8   23. sep 2010 Han har lige haft urinvejsproblemer, og dyrlægen sagde samtidig at der var en lille smule med nyrerne... Det er også derfor jeg har skiftet til senior smiley

Kommentér på:
Killingefoder og Seniorfoder

Annonce