746 visninger
|
Oprettet:
Hvor mange giver i råt kød? {{forumTopicSubject}}
Jeg har her den sidste månedstid givet min kat alt fra oksekød til kyllingekød, råt. Den får det ca hver fjerde dag, bare et lille stykke og er helt vild med det. Når jeg renser bakken kan jeg også se, at hendes mave tåler det fint.
Men vil dog lige høre, hvor ofte synes i man må give råt kød til katten? Kan det blive for meget? Ved at nogen fodrer deres katte "med BARF", men ved ikke nødvendigvis om råt kød fra supermarkedet er det samme.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Herhjemme spiser vi bare mere kød end jeg lige havde regnet med, så der er faktisk også til at hun kan få hver dag. Vil bare være sikker på, at det ikke får en negativ effekt.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg læser også lige med her, da jeg i min "brugsanvisning" da vi fik killing, fik at vide, at de ikke må få råt kød. - Jeg tillader mig lige at spørge her om der er nogle som helst "farer" ved det?
-
Om der er farer ved det, vil jeg da ikke håbe, for ude i den barske verden står missemor ikke og koger det kød, hun giver sine killinger :-))
Spøg til side!
Når katte fanger fugle og mus m.m., spiser de også mave- og tarmindhold og får derved de andre vigtige næringsstoffer, de har brug for. De spiser også de små knogler (kalk) og skind (fiber).
På den måde får de også brugt og renset deres tænder og styrket deres kæber.
Hvis man KUN fodrer med rent kød, kommer katten og især killingen til at lide af bl.a. knogleskørhed, men kød skal de have, da det er fra kødet, de får det meget vigtige stof Taurin (som også tilsættes tørfoder).
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 573
Hvor mange giver i råt kød?