{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Hvor mange giver i råt kød? {{forumTopicSubject}}

Jeg har her den sidste månedstid givet min kat alt fra oksekød til kyllingekød, råt. Den får det ca hver fjerde dag, bare et lille stykke og er helt vild med det. Når jeg renser bakken kan jeg også se, at hendes mave tåler det fint.

Men vil dog lige høre, hvor ofte synes i man må give råt kød til katten? Kan det blive for meget? Ved at nogen fodrer deres katte "med BARF", men ved ikke nødvendigvis om råt kød fra supermarkedet er det samme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange giver i råt kød?
  • #1   22. aug 2010 Fedt (o:
    Herhjemme spiser vi bare mere kød end jeg lige havde regnet med, så der er faktisk også til at hun kan få hver dag. Vil bare være sikker på, at det ikke får en negativ effekt.

• #2   22. aug 2010 Okay. Jeg har heller ingen planer om at gå fra tørfodderet. Hun får bare en lille klat kød til bisserne, men ellers er det tørfodder vi kører på herhjemme. Med kaffefløde engang imellem (: og så kødet self.

• #3   22. aug 2010 Principielt er der vel ingen grænser for hvor meget kød de må få. Jeg har altid tørkost til at stå og derudover får dem af kattene der vil råt kød nogle gange om ugen alt efter hvad vi skal spise selv til aften. Jeg har dog osse købt nogle kilo barf i barfbutikken og det er kød der er meget groft "hakket". Derudover er der et par af mine der få daggamle kyllinger et par gange om ugen, og det synes de virkeligt godt om. Der er så et par af dem der bestemt ikke vil have dem. Men prøv dig frem, så længe din kat har fri adgang til kvalitets-tørfoder, bliver den ikke fejlernærret

• #4   22. aug 2010 Nej ikke med mindre den er på rent kød og ikke får tilsat de vitaminer og mineraler en kat osse skal have. Men hvis du kun giver det en gang imellem og har kvalitetstørfoder til at stå har jeg ikke hørt om nogen der er blevet syge. Man skal kun passe på med fisk, da de kan indholde tungmetaller og parasitter.

• #5   23. aug 2010 Sofie H skrev:
    Jeg læser også lige med her, da jeg i min "brugsanvisning" da vi fik killing, fik at vide, at de ikke må få råt kød. - Jeg tillader mig lige at spørge her om der er nogle som helst "farer" ved det?
    -
    Om der er farer ved det, vil jeg da ikke håbe, for ude i den barske verden står missemor ikke og koger det kød, hun giver sine killinger :-))

Spøg til side!
    Når katte fanger fugle og mus m.m., spiser de også mave- og tarmindhold og får derved de andre vigtige næringsstoffer, de har brug for. De spiser også de små knogler (kalk) og skind (fiber).
    På den måde får de også brugt og renset deres tænder og styrket deres kæber.

Hvis man KUN fodrer med rent kød, kommer katten og især killingen til at lide af bl.a. knogleskørhed, men kød skal de have, da det er fra kødet, de får det meget vigtige stof Taurin (som også tilsættes tørfoder).

• #6   23. aug 2010 mine får fra http://www.rigtighundemad.dk fordi at http.// www.rigtigkattemad.dk ikke har butikker i nærheden smiley

• #7   23. aug 2010 hov http://www.rigtigkattemad.dk

• #8   23. aug 2010 jeg er stopped igen for mine får vild tynd mave af det og har prøved lidt af vert for de helt vild med det men deres mave kan ikke klare det smiley

Kommentér på:
Hvor mange giver i råt kød?

Annonce