{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Gah! Kræet er stukket af! hvad gør man {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens!

Min relativt nye hankilling mandfred stak af for nogle timer siden, hoppede ud af min altan (der er 1½ meter ned) Og da jeg prøved på at fange ham, kravlede han helt op i toppen af det højeste træ i vores have... jeg turde snart ikke kigge, men bestemte mig for at prøve på at gribe ham, for med hans balance evnev ville han helt sikkert falde.. og det gjorde han.. desværre sådan så han lanede et godt stykke fra mig med et højt klagende miaauuuvv..

Efterfølgende prøvede jeg på at få fat i ham, men han væste af mig og løb ind i en nærliggende have.. det er nu ca. 2½ time siden og jeg har været ude at lede med lys og lygte over det hele og flere gange.

Men! Mandfred er bare pist væk, sunket i jorden.

Jeg har hans bror på besøg, som ikke kan forstå hvor han er henne og går og mjaver klagende konstant.. men selvom det er trælst må jeg indse at jeg ikke kan finde ham, men hvad gør jeg for at han kan finde tilbage ?

Han har været her i godt 4-5 uger, og har gået tur med sele uden for i nabolaget.

Jeg har: sat en lang bjælke fra haven til min altan, foret med et ligge underlag så han kan kravle i det.

Så har jeg åbnet mit køkken vindue.. (under det står en stor container) Jeg ved ikke om han kan komme op den vej, for der er ca. ½ meters kravlen op af containeren og endnu et ½ mere til mit vundue.

Så har jeg strøet hans brugte kattegrus rundt omkring de forskellige åbninger, og sprayet katnip omkring dem også.

Hvad hunden kan jeg ellers gøre ?

Mvh. lasse

ps. har spurgt næste alle de mennesker jeg så på min færden om de har set min kat, incl. naboer osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gah! Kræet er stukket af! hvad gør man
  • #1   28. aug 2010 ¨du har gjort alt det rigtige..

har du forsøgt at ryste med hans tørfoder mens du har kaldt på ham... hvis han er vant til dåsemad, så tag en dåse og går ned i gården og åben den, slå med en ske, eller sådan noget på dåsen mens du kalder..

• #2   28. aug 2010 Håber han snart kommer hjem...

• #3   28. aug 2010 Nej altså. Hvor er det da træls for dig og synd for lille Manfred der jo helt sikkert blev rigtigt forskrækket da han faldt ned fra træet.
    Du har gjort alt det rigtige. Kald på ham jævnligt, ryst med foderet og i morgen ville jeg hvis jeg var dig gå rundt i nabolaget og hænge billeder op af ham og sætte naboerne ind i situationen. Han er sikkert skræmt fra vid og sans, når han nu skal være helt alene ude i den store verden i nat.
    Jeg håber at du finder ham igen, giv os en update.
    Når han kommer hjem, så sæt et net på altanen, så han ikke falder/hopper ud igen.

• #4   28. aug 2010 Tak for de mange svar!

JEG FANDT HAM! smiley

Da bror killingen blev ved med at miiauve klagende, tog jeg ham under armen og gik ud i haven med ham for at se efter den anden, straks da vi kom uden for døren gik han igang med at spinde.. så han sys vist det var hyggeligt.

Da vi så kom ud i haven så jeg en grå skikkelse styrte ind under en stor busk og det var mandfred! smiley

Jeg kaldte og kaldte men han ignorerede mig, så måtte jeg jo ind og hente ham, så jeg smed broren inden for i vores altan kasse (som er 1½ meter over jorden,igen) og altså som jeg kan nå fra haven.

Efter et par minutter fik jeg fundet mandfred og fik ham taget op, da så den anden kat eddie sprang i et stort hop ned i haven, jeg satte efter med den anden kat under armen og fik til sidst fat i ham.. og tog ham op ganske stille og roligt og sagde med en blød stemme " Du må altså ikke stikke af lille ven, så skal jeg lede efter dig også" og WAP.. så gik han fuldstændig amok på mig, hvæsede, krassede, bed og var generalt ubehagelig, hvilket fik mandfred til at gå lige så meget grassat, hvilket i sidste ende resulterede i at jeg fik dem begge slæbt inden for, men nu ligner mine arme noget der har været på besøg hos slagteren.. jeg har mange mange store og lange blødene flænger ned af begge arme og jeg fandt eddies klo i min, kno! Det troede jeg slet slet ikke at de kunne tabe sådan nogle klør.. den sad sgu godt begravet i min hånd!

Uanset, så ved jeg ikke lige hvad f... der er gået galt for dem begge idag, de har været helt ustyrlige. Men de er heldigvis begge inden for, med adgang til både mad og vand.. og alle døre og vinduer er LUKKET smiley

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh. Lasse

• #5   28. aug 2010 Aji hvor dejligt

• #6   28. aug 2010 Dejligt du har fundet ham smiley Og godt den anden ikke nåede at stikke af smiley

• #7   28. aug 2010 smil de katte ska nok holde os i form smiley godt han kom hjem smiley

• #8   29. aug 2010 Hvis dine arme er godt tilrevet burde du overveje en tur forbi lægen/lægevagten, hvis du ikke har fået en sprøjte mod stivkrampe for nylig. Sådan nogle sår fra katte er ikke til at spøge med når det går hissigt for sig smiley

• #9   29. aug 2010 Som anja siger , er du ikk stivkrampe vaccineret , er der a sted med dig smiley Husk at rense sårene , og smør dem eventuelt med noget e-vitamin salve smiley

• #10   29. aug 2010 Hvor dejligt at lille Manfred er fanget igen.
    Du skal nok regne med at der er lidt uro det første døgns tid måske 2.
    Men som der tidligere er nævnt, så skal du nok en tur forbi din egen læge eller lægevagten. kattebid og dybe kattekrads er ingen spøg, kan jeg skrive iinder på. Du skal sikkert have penicilin og lige have tjekket om du har de stivkrampe i orden.

• #11   30. aug 2010 hehe smiley

tak for bekymringen.

Kommentér på:
Gah! Kræet er stukket af! hvad gør man

Annonce