kastration? {{forumTopicSubject}}
Var ved dyrlægen idag, for at bestelle tid til at få ham øretatovert. Men dyrlægen blev ved med at agumenter for at den lige så godt kunne blive kasteret ved samme lejlighed.
Hun havde så mange gode agumenter bla: den ville ikke strøjfe/ Så vill den helle ikke kunne smitte med forskellige sygdomme, den ville få at at parre sig, den vil ikke kunne lave uønsket killinger.
Er bare sån i vildrede, vil jo heller ikke have en kat der blliver så doven, den lægger sig til at sov på vejen og blir kørt ned, er bange for dens personlighed vil ændre sig radikalt, og så syntes jeg også det synd når " det ikke er nødvendigt"
Vil gerne høre både godt og skidt om kasteration. lige nu er det 50/ 50 det ene øjeblik syntes jeg det ene, og det andet.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Du får KUN fordele af at have en kastrat i forhold til en fertil hankat.
Argumenterne har du allerede fået af dyrlægen, kan jeg se.
Min kastrat-dreng er bestemt ikke en doven kat, både han og vores ligeledes kastrerede hunkat er friske legesyge ungdyr.
Så held og lykke med din kastrat-dreng
Pia, Charley & Chili
okt 2008
Følger: 27 Følgere: 52 Katte: 6 Emner: 16 Svar: 236
Der er så mange flere fordele som de alle nævner. Og du har fri for at han strinter i dit hjem- for det vil han gøre!!
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Og jeg tror ikke du skal være bare for at personligheden ændre sig til det værre. Kastrater er som regel mere kældne da de ikke har det modsatte køn i tankerne det meste af tiden
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
PS: Du undgår også, at dine naboer bliver gale på ham, fordi han strinter på deres døre og vasketøj, og vi har jo læst flere kedelige beretninger om, hvad folk kan finde på at gøre ved en forhadt kat.
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Din dyrlægen har helt ret, risikoen for at han strejfer, og måske ikke kommer hjem igen, fordi han er ude at lede efter piger er ret stor. Desuden komemr kastrerede hankatte oftest i færre slagsmål, får færre bid/sår/skrammer, og blive ofte tættere på deres hjem.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Jeg ser absolut KUN fordele ved at neutralisere, for der er nok uønskede killinger rundt om i landet.
Man er helt klart sit ansvar bevidst, hvis man neutraliserer sine katte - jo mindre katten er købt til avl.
Hvis du har en fertil hankat og lader ham rende rundt i det fri og parre hele omegnens hunkatte. Er du medansvarlig overfor de stakkels killinger, som uønsket bliver født hos uansvarlige mennesker, der er total lige glade med deres kat eller dens afkom... Killinger som evt bliver smidt i en papkasse på P-pladser, eller i en pose i skoven (ja, meget er set)
Din hankat kan også blive smittet med diverse sygdomme, eller blive slået halvt fordærvet af naboens bodybilder kat.... (og så skal du til dyrlægen igen igen).
Så der er alle mulige gode grunde til at få din dreng kastreret !!!
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
min nico var en med ild i popoen,altså krudt i nummeren det var han før han blev kastreret og det blev ikke andeledes bagefter, kastreret katte bliver ikke dovne men mere hamoniske :o)
dec 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 11
Købte en han kat, da jeg ikke vil have killinger/ bruge penge på sterlition, da jeg nok ville glemme p pillerne. Vil også mene det er folk som har en hun kat, der har ansvaret for at den får killinger..
men vil bare følge med og se hvad folk skriver, for er ikke 100 % sikker på jeg vil det, blev bare i tvivl når dyrlægen siger sådan.
okt 2008
Følger: 27 Følgere: 52 Katte: 6 Emner: 16 Svar: 236
Det er ligeså meget dit ansvar hvis en hunkilling får killinger, hvis du ikke har neutraliseret din hankat. Selvfølgelig står du ikke med killingerne/udgifterne, men du er da med til at sætte flere killinger i verden.
Hvis han ikke skal bruges til avl, så er det bedste at få ham kastreret- du får en meget mere harmonisk kat. Der er ingen bivirkninger eller noget dårligt at sige om en kasteration....
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Mine katte er aldrig blevet doven af den grund, tværtimod meget mere legesyge og harmoniske. Så jeg takker for at kastration kan lade sig gøre.:-)
Så giv du trygt din kat en opreration og til et endnu bedre liv, for det får han når han er blevet kastereret. De fleste kasterer deres katte, det er helt normalt, hvis de ikke skal opdrætte/avle på dem.
Så et klart ja, det er det bedste og mest fornuftige du kan gøre for din kat.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Det kan godt være folk der har en hunkat er (med)ansvarlig for at den får killinger, men der findes desværre rigtig mange katte, også hunkatte, som ikke har et hjem, deres killinger vil det du blandt andre være ansvarlig for, hvis ikke han bliver kastreret.
Og så kan du glæde dig over, at det er væsentligt billigere at får hankatten neutraliseret, end det er at få hunkatten neutraliseret.
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Jeg ved ikke hvilke tanker din dyrlæge har sat igang inde i hovedet på dig, men resultatet af en kasteration er ikke negativt i nogen henseende. En kat bliver ikke så doven at den bare ligger og bliver fed dagen lang. De får måske en lille hudfold under maven og de har en tendens til at blive overvægtige, det gælder dog ikke alle.
Din kat vil forblive den samme, den vil bare ikke have hunkatte på hjernen
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
* Vil også mene det er folk som har en hun kat, der har ansvaret for at den får killinger*
Så er det måske osse kun piger/damer der har pligt til at beskytte sig ??
Sikke noget vrøvl. Både hankatte og hunkatte ejer har det ansvar. En kat der ikke skal have killinger har sådan set bedst af at blive neutraliseret, dels pga af sygdomme og slagsmål og fordi man får en meget mere harmonisk kat. Dernæst bør man som ansvarlig katteejer forsøge at holde det kæmpe antal af killinger der fødes uønsket hvert år nede. Der findes ca 700.000 katte i Danmark uden hjem,
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Hvis du alligevel bare helst vil undlade at gøre det, så er der ingen ide i at spørge til råds. Alle kan enstemmigt sige det er en god ide, og din dyrlæge anbefaler det endda, så hvis du har nogen bekymringer, så kunne du måske nævne dem, og få dem luftet.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 130
dec 2009
Lavede dette indlæg da jeg blev itvivl, så derfor ville jeg gerne høre både for og imod. Jeg syntes det er en stor beslutning, når det er gjordt, kan jeg jo ikke fortryde og de lige sætter der op igen.
nov 2008
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
En fertil hankat vil på sigt strejfe langt omkring, og derfor fange andres mus, end dem du har derhjemme.
På sigt vil den fertile hankat også strinte op og ned af alt, for at sætte sit præg på dit liv (og fx på naboens renen vasketøj på tørresnoren)
Jeg kan slet ikke forstå du tvivler.....
dec 2009
Han er en udekat, så fordi han tisse lidt uden for, gør ikke nogen, gør min han hund jo også.. ;o)
Vi bor i landlige omgivelser, inden vi flyttet ind, har der været mus inden for, hvis der kommer det igen, må han ind, så skal han nok fange dem. fange mus hører med til et godt katte liv.
dyrlægen gjorde mig bare så itvivl. har det "60 40 " lige nu, 60 % for.
maj 2007
dec 2009
Også selv om alle siger lige modsat er jeg nu stadig bange for han bliver for doven, en helt anden kat.
Har også tænkt på noget så skørt: hvis en anden kat, kommer efter ham, kan han nok ikke forsvare sig, da han bliver "for god" af at blive kasteret.
men højst sansynlig bliver han nok både øremærket og kasteret, har spurgt min mor hvad deres dyrlæge skal have, da han ikke er så dyr.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2008
Og glæd dig over en mere velafbalanceret kat der ikke er stridslysten og storproducent at killinger.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
maj 2007
Du må IKKE sammenligne kastration af en mand og kastration af en kat. (En fejl, som mange begår).
Fra katten fjerner du KUN et behov og de ulemper og risici, der dermed følger.
kastration?