{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

kaster op igen, og er sulten hele tide {{forumTopicSubject}}

Nu kaster Silke op igen. Jeg har ikke sovet særligt godt denne nat på grund af alle de afbrydelser. Først ca kl. 03, så ca. kl. 05 og så ved 7 tiden og en lille klat lidt tid efter.

Hun har aldrig kastet op, før jeg flyttede. Men det kan da ikke være grunden. Nu giver jeg hende ikke noget mad, og overvejer at tage hende til dyrlægen. Men kan bare ikke lide at få følelsen af, at jeg har "spildt" penge på noget. Hvis der jo ikke er noget galt.

Så måske kunne I hjælpe mig lidt først med at udelukke nogle grunde til hvorfor:

-kaster katte op, hvis de har livmoderbetændelse? har læst at livmoderen vokser sig stor, og hendes mave ser også sådan ud
-kan det være orm i kroppen, som får hende til at kaste op? ved ikke om hun har orm. hun fik ormekur, da jeg fik hende som killing.

-kan det være noget andet?

Altså hver gang, når killinger kommer hen og dier, så begynder hun at komme med sådanne mærkelige klynke lyde gennem munden. Hun åbner ikke munden. Og så rejser hun sig, og går væk fra dem. Men jeg tror bare, at det er den der afvendelses proces, hvor hun lærer dem, at de skal klare sig selv. Synes jeg har læst sådan noget.

Men må godt nok sige, at det der vådfodder nogen gange ser virkelig afskyeligt ud, og kan ikke forstå, at nogen kan lave sådan noget til dyr. Har prøvet RC vådfodder, men hun nægter at spise det. Det eneste som hun kan lide, er de der små pate æsker. Men det bliver bare dyrt i længden. Især når hun hele tiden er sulten.

Lige nu er dåserne fra Aldi på prøve. Måske er det dem. Men kan ikke forstå, hvis det er. For der var meget væske med i opkastet, og i dåserne er der jo ikke vand i. Mærkeligt synes jeg.

Undskylder for et langt indlæg. Ville lige have alle info med her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kaster op igen, og er sulten hele tide
  • #1   3. sep 2010 hendes pupiller er også næsten store hele tiden

  • #2   3. sep 2010 Jeg synes godt nok du skal komme afsted til dyrlægen. Det er absolut ikke normalt. Og om det er det ene eller andet er der ikke nogen af os der har mulighed for at vurderer. Men ja, det kan sagtens være det hele.
    Ring hellere nu end i morgen. Hun har trods alt osse killinger at skulle passe og det er meget meget vigtigt at hun har det godt, så længe de dier. Ellers risikerer du at miste dem osse.


  • #3   3. sep 2010 har lige ringet til dyrlægen. de havde først tid på mandag. de har lukket om lørdagen, og den klinik de samarbejder med ligger et sted, hvor der ikke kører bus eller tog smiley og jeg har ikke kørekort og bil. Så må vente hele weekenden.

    men tror I der sker noget, hvis jeg prøver med råt hakketkød? Vil i hvert fald prøve med en lille skefuld, og se om hun kaster op.


  • #4   3. sep 2010 Prøv lige at føle hendes brystvæv igennem - det lyder til at hun har smerter.

  • #5   3. sep 2010 Tror ikke der sker noget ved at give hende noget fars. Det er i hvert fald vigtigt at hun får noget at spise. Prøv at tilbyde hende lidt Cremefraishe 38% evt med æggeblomme i.
    Og som Chicabee skriver, så tyder de store pupiller på at hun har ondt. Og det at hun klynker kan betyde yverbetændelse, hviket er meget smertefuldt og ikke ufarligt, hvis det ikke bliver behandlet omgående med pencilin. Tag hendes temperatur er den forhøjet er det næsten sikkert at det er det.
    Og så ville jeg ringe igen til dyrlægen og spørge om du kunne få lov at hente noget medicin til hende i dag.


  • #6   3. sep 2010 Jeg ville nok finde en til at køre mig til en anden dyrlæge. Lyder bestemt ikke godt og jeg tænker altid på om de bliver mere syge i weekenden så man skal akut til dyrlægen og det er bare DYRT, så tror du sparrer en masse penge ved at få hende undersøgt idag.

  • #7   3. sep 2010 Jeg har lige mærket på brystvævet. Men skal det mærkes på en bestemt måde? Jeg kan ikke mærke noget. Men hun piver når jeg trykker på hende de steder.

  • #8   3. sep 2010 Der er meget, der tyder på, at din kat har mælkekirtelbetændelse, som er meget smertefuldt, og det er også derfor, hun klybkwe og går væk, når killingerne vil die.
    Ved afvænning reagerer hun helt anderledes.

    Hun skal så have både smertestillende og antibiotica, og det kan ikke vente til på mandag.
    Find en dyrlæge, der har tid i dag - Det er synd for katten at vente, og du kan også risikere, at du bliver nødt til at tage af sted i week-end'en, og det er til dobbelt takst.

    Tag også hendes temperatur. Det er det første, en dyrlæge vil spørge om, og det første han selv vil gøre, når du kommer med hende.

    Og jo, underlivsbetændelse giver ofte kvalme.

    Du må IKKE tage maden fra hende!

    Held og lykke.


  • #9   3. sep 2010 mega: tak for dit svar. Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde en dyrlæge, der har tid i dag.

    Men hvad skal jeg så sige til dem, hvor jeg har bestilt tid på mandag? Skal jeg bare ringe igen, og sige, at jeg er nødt til at få det tjekket nu, og kan ikke vente til mandag? bliver de ikke sure og sådan?


  • #10   3. sep 2010 Det eneste rigtige er at få katten under behandling. Du Kan som jeg foreslog sige at du bliver nødt til at få enten noget medicin her og nu, eller osse sige at det IKKE kan vente til mandag, og så prøve at finde en anden dyrlæge.
    Om de bliver sure eller ej, er deres problem. Det er for sent at fortryde hvis den stakkels kat ender op med en nekrose/koldbrand, som jeg har prøvet. Det koster kassen, kan jeg hilse at sige. Men grunden til det gik så galt her var at hun var smittet med andet, så hendes immunforsvar var i bund. Tag temperaturen, en normal temp er mellem 38 0g 39 over og under er lige skidt.


  • #11   3. sep 2010 Det er ikke dit problem - ring og afbestil tiden, da du ikke kunne vente... det må de acceptere. Du vil dit dyr det bedste, det vil de åbentbart ikke!

    Når du har fået diagnose, så kan du jo meddele den anden dyrlæge, hvor alvorligt det var. Og måske de tager det til sig.


  • #12   3. sep 2010 Jeg ville også skynde mig at finde en anden dyrlæge og komme afsted så hurtigt som muligt

  • #13   3. sep 2010 Held og lykke med at finde transport til dyrlæge! Ser frem til at høre hvordan det er gået.
    Fra Monique


  • #14   6. sep 2010 Opdatering:
    Har i dag været til dyrlægen her i byen. Cyklede derhen, og Silke beklagede sig faktisk ikke. Hun kan nok bedre lide cyklen frem for bilen smiley Nå, men dyrlægen tjekkede hende, og hun var meget sød. Hun fortalte, at det helt sikkert var orm, og hvornår jeg sidst havde givet en pille mod orm. Det var så alt for lang tid siden, kunne jeg forstå. Hun fik sidst, da jeg fik hende som killing.

    Men der var ikke noget andet galt med Silke; nyrerne havde den rigtige størrelse, og der var ikke noget galt med dem. Så fik jeg også set, hvordan man tager temperaturen på en kat. Hmm...tror ikke Silke var særlig begejstret for det.

    Spurgte også om det med, at Silke går væk fra killingerne, og hun sagde, at det var normalt nu, når de er blevet 9 uger.

    Så der var heldigvis ikke noget alvorligt galt med min dejlige kat smiley


  • #15   6. sep 2010 Det var dejligt at høre Margrethe. Tak for up-date. Håber at ormekuren snart får slået ormene ihjel, så hun kan komme i form igen.

  • #16   6. sep 2010 Det var godt at høre smiley

Kommentér på:
kaster op igen, og er sulten hele tide

Annonce