{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

Uventet kattefødsel. {{forumTopicSubject}}

Det var noget af et barsk syn jeg kom hjem til igår aftes, efter at ha været på camping besøg. Jeg trådte ind ad døren, og ser en aflang tyk klump ligge i kattebakken, jeg tænker: Hold op for en bæh en af kattene har lagt. Så så opdager jeg 3 små klatter blod på gulvet. Jeg kigger en ekstra gang i bakken. Det er en død killing som ikke er kommet ud af fosterhinden. Jeg skynder mig straks at tjekke huset igennem og finder 2 ISKOLDE killinger ligge ved siden af hinanden i en kasse oppe i køkken vinduet. Der er intet varme der.. Jeg tager dem strks ind til byster og begynder at massere i hurtig og jævn rytme, en af killingerne giver et skrig fra sig og bevæger sig lidt, den anden siger ikke så meget, og jeg bliver ved og ved med at massere begge to og der kommer et skrig fra den anden.. Jeg går ud på toilettet tænder for min føntørre på laveste niveu, for at den kolde trøje skal blive varm igen, for iskolde var de og mit bryst var endda koldt. Jeg får min kæreste til at tænde op for det varme vand så de hurtigt kan komme ned på en varm pose vand viklet ind i et håndklæde.. Jeg var ikke i tvivl om hvem moderen af mine 2 hunkatte var, for kun en var hjemme og tynd som skind og ben, Hun ville ikke tage sig af dem. 40 minutter efter er killingerne begyndt at få kræfter igen, og bevæge sig rundt omkring. Nu er chancen der får at udnytte deres energi de nu har til og få sat dem på patten, men mor mis vil ikke.. Jeg tager hende og ligger hende på det varme håndklæde og nusser hende.. Lægger killingerne på maven af hende, og de får begge fat, men mormis er ikke vild med det.. Det er først senere på aftenen efter hun selv er blevet varmet godt op, fået noget lækkert at spise at hun vil gå til dem og lade dem dige. Jeg er super glad for at vi kom hjem i tide til de bitte små måske for tidligt fødte killinger. Det var virkelig hårdt for mig og var i panik. Har haft killingerne i flamingo kasse oppe i sengen ved siden af mig så jeg har kunne holde øje med dem. Har ikke fået vild meget søvn i nat og jeg har taget fri fra arbejde for at være sikker på at være til stede hvis der skulle ske noget.. nu er mor mis heldigvis ved sine killinger lidt mere end igår.
Jeg har skrevet det her forum for lige at komme ud med min oplevelse. Jeg er ubeskrivelig glad for at de to små fightere har overlevet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uventet kattefødsel.
  • #1   6. sep 2010 Puha sikke noget at komme hjem til...
    Godt du fik gang i de små pus, og godt at mormis vil tage sig af dem nu..
    Hvis ellers hun viser interesse for dem resten af dagen i dag, skal det nok gå altsammen..

    Held og lykke med de små smiley


  • #2   6. sep 2010 Hold da op du er sej...
    Varmer lige babyerne op og giver en gang hjerte massage,
    så der kommer krudt i dem igen, det er da en hurtig og god
    reaktion du har.
    Hvis jeg nogen sinde falder om på gaden eller noget, så
    håber jeg virkelig at der er en som dig i nærheden.
    Held og lykke med de små og missemor.


  • #3   6. sep 2010 Sikke dog en oplevelse! Puha, men utrolig flot reageret af dig!!
    Håber missemor blir ved med at tage sig af de to små smiley
    Held og lykke med dem alle 3 smiley


  • #4   6. sep 2010 Mange Tak for jeres indlæg.. Jeg er selv rigtig glad for det gik dem godt. Mormis ligger også mere ved dem nu, jeg kan bare ikke lide at hun ikke forstår at hun ofte sidder på en af killingerne. Jeg er nødt til at våge konstant med luttede ører, men det har jeg det også godt nok med for de er så små og meget ubalanceret en hvad jeg selv syns er standard. (hvordan det nu skal forklares). Jeg har måtte vaske dem nogle gange i dag for at sikre de kommer af med det de skal. Den grå killing har været dehydreret i dag, men spiser stadig. - I morgen skal jeg ha hentet kost til mormis og erstatning til killingerne så de kan få lidt ved siden af hvis de skulle få brug for det.. Senere igår aftes fandt jeg endnu en død killing i foster hinde ved kontor stolen. Jeg er ikke glad for at opdage det men hellere den har lagt i hinden end slikket ren og efterladt, det virker mere barsk syns jeg selv. Jeg håber på de overlever, nogle siger man skal se 2 døgn af, nogle en uge, og andre op til 14 dage..
    De kan ikke selv holde varmen, så jeg har stadig varme poser til at ligge ved dem når mor ikke er der.


Kommentér på:
Uventet kattefødsel.

Annonce