Hjemløs, skadet, mishandlet killing. Hjemløs, skadet, mishandlet killing.
Hej med jer. For små to timer siden kom genboen over for at bede mig om at komme og lige kigge på en killing der var blevet smidt ind hos dem, fordi hun mente den mindede om en af mine forældres og den var kommet til skade. ( Jeg er på besøg hos de gamle. )
Killingen er IKKE en af mine forældres, faktisk talt har jeg aldrig set det lille kræ før. De andre naboer genkendte den heller ikke. Genboen fortalte at der kom nogle unger i går aftes sent, og sparkede et eller andet ind under døren, igennem et lille hul, ind i deres garage. Da hun kom til syne i døren, løb ungerne væk hurtigt som lynet og var væk som vinden. Da hun kom ud i garagen, kunne hun ikke lige finde ud af hvad det var det var ungerne havde sparket ind igennem det lille hul i døren, selv om hun forsøgte at lede lidt. Det fandt hun først ud af her i eftermiddags, da hun skulle ind med sin cykel.
Eftersom det lignede en af mine forældres killinger, kom hun over og hentede mig. Mine forældre var ikke hjemme. Killingen er en lille rød hankilling, med faktisk talt sår overalt. Den har heller ingen kløer, men dybe kødsår der hvor dens klør burde være, og dens hale er blevet skåret op på langs, men er blevet syet sammen igen af dyrlægen. Dertil har den øjenbetændelse.
Har fået noget fucidin salve til kræet hos dyrlægen, og den har fået sig noget antibiotika også.
Det her lille kræ, den er faktisk helt fantastisk kær. Lidt skræmt, og møg træt hvad der ikke er noget at sige til, men så snart den sidder hos en nægter den at gå sin vej, for så vil den altså bare KÆLES med!! Den er VILDT KÆR!!!!
Nu er det så at jeg sidder og tænker på. MIne forældre har rigeligt med katte i forvejen, og orker ikke rigtigt at tage imod en mere. Jeg kan godt have den, men jeg ved ikke om man kan lære to gamle kastrerede hankatte at acceptere en lille ny han killing.
Jeg ved ikke hvor gammel den er, men jeg gætter på mellem 6 og 8 uger. Den spiser tørkost, det er så blødt op i vand, men den er meget lille. Vejer kun 1300 gram.
Nogen der kan give mig lidt hjælp til, hvad jeg kan gøre for den lille fyr?
Jeg kan ikke finde en amme til ham, som situationen står nu her, fordi han er syg og blot vil smitte de andre killinger hvis han kommer hen til en amme på nuværende tidspunkt. Så det må lige vente lidt hvis det skal være, til han er blevet rask og ikke er smitbar længere.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Mine 2 gamle kastrater har taget flot i mod alle nye killinger her i huset. De var endda med til at passe sidste kuld, da deres mor blev syg.
Så jeg vil påstå at det sagtens kan lade sig gøre.
Held og lykke med den lille fyr. Håber at den finder et godt hjem enten hos dig eller andre.
sep 2010
okt 2009
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
sep 2010
sep 2010
sep 2010
http://kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=38170
okt 2009
feb 2010
sep 2010
Ja Marianne, de møgunger skulle have sig en gang prygl!!! TOTALT ENIG!!!!! Men killingen her er da i det mindste i sikkerhed nu, og den bliver hos mig!
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
sep 2010
Har I nogle fif til hvordan jeg kan få dem til at gå godt i spænd med hinanden?
Mine to gamle er 3 og 4 år, så det er ikke fordi de er så forfærdeligt gamle igen. Ham på 3, er en som virker til mest af alt bedst at kunne lide sig selv, og så ikke ret mange andre. Ham på 4, ja han elsker alle der elsker ham. Den 3 årige er en dominant hertug, den 4 årige er et lalleglad fjollehoved.
sep 2010
sep 2010
Jeg skal nok holde øje med den ikke danner buler på halen! Hvis det er den begynder at få buler, kommer han afsted til dyrlægen igen. Han er VILDT KÆR!!! Håber bare meget på at mine to gamle vil kunne lide ham, så jeg kan beholde ham! Ja, jeg er sgu faldet for det bitte kræ!
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 11 Emner: 20 Svar: 58
Men jeg må desværre ikke tage flere dyr ind hvor jeg bor - men nøj hvor har jeg lyst til at hjælpe den lille fyr!
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Emner: 6 Svar: 109
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Mit bedste bud er omkring 11 uger.
Iøvrigt tror jeg 90 % af alle katte, ville vælge blødmad frem for tørkost - hvis de fik valget.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg tror også den er blevet ramt af en bil. Det er et typisk tegn at kløerne bliver revet op eller helt revet af. Katten forsøger pr. refleks at holde fast i asfalten. Jeg har selv prøvet det med 2 katte inden jeg fik hegnet haven ind.
Men det forklarer stadig ikke hvorfor de drenge blot sparkede den ind gennem hullet i døren. Jeg er rystet over en sådan afstumpethed.
Jeg håber han hurtigt bliver helt frisk igen og mit bud på hans alder er 10-11 uger.
Har du undersøgt om nogen i området måske savner ham? Det kan jo være han er smuttet ud ved et uheld og derefter blevet ramt af en bil.
sep 2010
Jeg vil gå lidt rundt og høre ad om der er nogen der kender den, her i eftermiddag. Kunne da være! Håber sådan sett at der er nogen der ejer den, for jeg har sgu lidt rigeligt med dyr selv altså, men kan da godt have den rendene også. Det er okay. Den er jo som sagt, helt vildt sød og kær og helt fantastisk kælen. Den jeg kunne have størst mistanke til ejede katten, ville være Edith, men hun lever jo ikke mere. Hun gik bort her i november måned forrige år, så hende er det i al fald ikke! Hun ejede faktisk min kat Batman i tidernes morgen, dengang jeg fandt ham ude på vejen som en overkørt killing. Jeg havde haft ham i to uger, da jeg fandt ud af hvor han i realiteten kom fra, men gamle Edith nænnede ikke at tage ham tilbage, fordi hun godt kunne se jeg var blevet totalt lun på den lille fyr. Så hun lod mig få ham.
Men jeg vil gå rundt her i eftermiddag og forhøre mig hos de forskellige i området.
sep 2010
Dertil, så tog jeg mig den ulejlighed at putte ham i bad, fordi jeg syntes hans pels var lidt halv ulækker og ret så fedtet. Jeg regnede med den nok ville skrige op, men det gjorde den ikke. Nej tværtimod så nødt den det sgu i store stimer, og lagde sig endda på ryggen i håndvasken så jeg også kunne vaske dens mave, mens jeg holdt dens hoved oven vande! Da den så fik lidt vand ind i øret, syntes den det var knap så sjovt og vendte sig om og lå på maven istedet, i håndvasken, omringet og tildækket af lunt vand. Den kunne sgu godt lide at komme i bad den lille fyr!! Den virkede faktisk talt til at direkte nyde det!!
Så er nu er den fin og ren i pelsen og har også fået renset sine sår. Tror det vil hjælpe den med at få dens sår til at hele, at den er ren i pelsen og på huden. Den VAR MEGET beskidt i pelsen!!
Lige nu her sidder den og guffer frisk, kogt, torskerogn fra fiskehandleren i sig!
sep 2010
sep 2010
Ja har fået det at vide, at det lyder som øremider. Noget værre noget. Så den kommer til dyrlægen igen her på mandag! KORS jeg er da glad for lige for tiden at min dyrlæge er billig!!
Ja han er noget forkælet, men det skal man også være når man er syg og det gør av!
sep 2010
Var en diskution jeg havde med min far her i går aftes, omkring killingen.
sep 2010
Kan den være købt af de forkerte mennesker, der måske bare ville have sig lidt legetøj?? Så er den blevet syg og kommet til skade og de har smidt den ud?? Hvad?? Jeg fatter faktisk helt det her omkring den killing, oprigtigt talt. Hvordan kan der ikke være nogen der savner den, når den er så helt ekstremt kælesyg?? Hvem fanden anskaffer sig en kattekilling, for at give den DEN form for behandling????? Jeg forstår det simpelthen ikke!!! Men der er sgu ikke nogen der savner den, selv om det virker mig ret mærkeligt, taget dens sindelag og opførsel i betragtning!! Måske mangler jeg bare fantasi??
feb 2010
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men det kunne måske være en "sommerhus-killing" så nogle mennesker har hygget sig med i deres ferie og så smidt af på vejen hjem. Vi kan gætte fra nu af og så til der falder grøn sne. Det vigtigste er at den lille skønne mis, nu får det godt.
sep 2010
Ja jeg mangler da heldigvis fantasi til at kunne hitte ud af dens skæbne op til nu her!! Det skal jeg da vidst kun være glad for, for ellers var jeg da godt gal i hovedet!! Men SØD det er den!! Har lige været ude og give den en lille skål A38 med en rå æggeblomme i. Det kan den godt lide. Den guffer.
Jeg har da fået taget en god del af rengøringen ind til videre, af den jeg ønskede at tage i forsøg på at neutralisere smittefare, så godt jeg kan. Mine dyne er i vaskemaskinen nu her, og bagefter er det min hovedpude jeg smider ind. Jeg er ikke blevet færdig, men jeg har da i det mindste fået taget det vigtigste! Hundekurven skal også lige i vaskemaskinen engang.
Så skal jeg bare lige have hundene i bad, da de skal have deres loppekur i næste uge. Så kan den få den på tirsdag nemlig, da der skal gå 2 dage.
Hvornår kan jeg egentlig give killingen en loppekur, sådan tidligst? Den har ikke nogen lopper, men jeg vil gerne have den dækket ind så den heller ikke får nogen. Den kommer først ud og lege med de andre når den er rask selvfølgelig, og det er udenfor i græsset og træerne lopperne er, men jeg ved ikke hvornår jeg tidligst kan give ham. Ved i det?
sep 2010
Hjemløs, skadet, mishandlet killing.