{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Øresnask. {{forumTopicSubject}}

Ja det her er så en lille kvart genpostning, men ikke helt alligevel, eftersom jeg har skrevet det en gang i anden tråd, bare for at fortælle om hvordan første dagen er gået for min nye hittekat Viggo. Vil bare lige høre ad om der er nogen der har nogle gæt på hvad det er.

"Jah nu har jeg haft det lille kræ i et lille døgns tid, og han er faldet til storartet, må jeg nok sige. Han er endnu under pleje, og jeg tager ham en tur til dyrlægen igen her på mandag for at få undersøgt hans ører. Her i formiddags så jeg hans ører havde temmeligt meget sort snask i øregangene. Så jeg tog nogle vatpinde og begyndte ligeså forsigtigt at rense hans ører for snasket. Det var noget han nødt storartet, og han ville klø med med sine bagpoter. Jeg fik gjort ørerne helt rene, og lod det så være ved det. Desværre, så allerede små 3 timer efter, var der nyt snask i øregangene af samme art. Så de er blevet renset igen igen. Det er ikke noget der virker til at gøre ondt på ham på nogle måder, det klør bare når man lige får rørt hans ører. "

Nogle der ved noget om hvad det egentlig er for noget snask, og hvad det kommer af?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øresnask.
  • #1   11. sep 2010 Så jeg skal bare lade dens snask være?? Tjah. Måske det bedste. Jeg prøver bare at hjælpe den og få den til at få det godt og blive rask igen. Jeg har seriøst ondt af det lille dyr! Men så lader jeg det være, og lader dyrlægen tage sig af det her mandag morgen!

Hvornår kan jeg egentlig vaccinere ham? Han skal jo have sine vaccinationer, og jeg aner ikke om han overhovedet har fået nogen. Men tvivler på det, eftersom han er syg på den måde han er. Jeg gav ham ormekur i går aftes, fordi vi havde en i overskud, så han fik sig lige en matchende dosis til sin vægt af den. Så nu her skal han bare blive rask igen, og så er det vaccinationerne der skal på plads.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #2   11. sep 2010 Det er nok øremider det lille pus har og det smitter meget fra kat til kat, så du skal nok ikke pille i det men tage til dyrlægen og få det ordnet. Det klør jo rigtig meget og svier hvis han får laver revner/hul i ørene, da det klør. smiley

• #3   11. sep 2010 Ja jeg havde nu også aller helst købt mig en killing der var sund og rask, og havde samtlige vaccinationer og ormekure i orden, men sådan skulle det ikke være lige med ham her. Bagdørs killing, kan man vel kalde ham. Lise tænkte om hun mon bare skulle lade ham rende, og så lade ham overgå til sin egen skæbne, men det nænnede jeg sgu ikke!! Ja kald mig bare en kylling, men jeg vil sgu ikke lade et sygt, skadet kræ af en lille killing finde ud af sin egen skæbne på den måde!! Det nænner jeg sgu ikke!! Med de skader der ville den kun gå sin død imøde, hvis der ikke blev gjort noget for at hjælpe den!

Jeg lader dens ører være til på mandag, hvor dyrlægen kan få lov til at kigge på det og få det rettet op.

Skal jeg mon vente med at få ham vaccineret, til han er blevet rask igen? Eller skal jeg gøre det nu her, mens han er syg? Jeg vil bare ikke have han skal udsættes for mere end nødvendigt.

• #5   11. sep 2010 Ok. smiley Er jeg glad for at vide! smiley Vidste bare ikke om hvornår sådan noget skulle ordnes.

• #6   11. sep 2010 Har lige behandlet begge vores uhyre for netop det, den ene af dem kløede sig meget i øret, rystede sit hoved og virkede irreteret over det, fik ham til dyrelægen som overså det og anden gang konstaterede han så det var øremider, hans øre var altid fuld af sort snask.. som selvom jeg rensede det med vat pinde, kom igen samme dag.

Fik noget Anti-kravl middel hos appoteket, for 255kr. Fik jeg 3 pipetter med det her krads stads, som så skulle i huden, på nakken af begge vores katte. Og voila, intet kløe eller sort snask mere.

skal lige siges at vores kat havde det i 1½ måned ihvertfald så det er ikke livs farligt smiley

• #7   11. sep 2010 Dejligt der er mennesker som dig Karen... Lyder til den lille fyr nok skal få det godt.
    Det er uden tvivl øremider han har, og som en anden skrev så smitter det helt vildt, så jeg vil anbefale at få alle dine katte behandlet for øremider, ellers er det en kamp uden ende at få dem til livs, de er nemlig slet ikke helt så nemme at komme af igen når man først har fået dem inden døre. Skal så siges jeg var utrolig uheldig og havde en elendig dyrlæge, men da jeg først kom ind til en der havde forstand, så slap jeg også af med dem og selvom det virker som om de er væk efter første behandling så husk at få dem genbehandlet efter en uge - 14 dage smiley

Tillykke med din nye mitter, smiley

• #8   11. sep 2010 Tja, man kan vel sige det er et held jeg ikke har ladet ham hilse på de andre katte endnu, for det har jeg ikke! Jeg tog ham dog ud udenfor ganske kort, for at lade ham få lidt frisk luft i et par minutter, og der sagde han lige dav til Woody der lå henslængt i græsset og fik en kat ind over sig. Var Viggo der vadede pladask ind over ham, i det samme han så han ikke var farlig eller nogen trussel, men det er også den eneste kontakt han har haft med andre katte ind til videre, og det var en særdeles meget kortvarig kontakt.

Nu vil jeg så gerne lige spørge. Hvad med HUNDE? Er det smitsomt mellem kat og hund? Jeg spørger fordi der er fire hunde der render rundt herinde i huset, og er helt ekstremt glade for den lille kat. Især Matilde, der tror det er hendes nye hundehvalp og prøver at få den til at patte hos hende, og slæber den rundt i huset og ud i hundekurven i nakkeskindet så snart hun får chancen. Matilde selv lider af dårlige ører. Ikke fordi de er dårlige, men de er meget sarte fordi hun har for snævre øregange og så grundet det kryds hun er af ( ½ Jack Russel terrier og ½ puddel ) vokser der hår inde i øregangene. Simon er TOTALT ÆTSET efter at få fat i killingen og vaske dens ører, fordi han vil rense dem for snavs. Han har ikke fået lov til det, her efter jeg har set hvad det er han gerne vil rense ørerne for, i det jeg ikke har vidst hvad det var. Nu får han slet ikke lov!! Men er det smitsomt, fra kat til hund?

• #9   11. sep 2010 Jeg vil holde den under isolation, og så må jeg vel bare håbe på at hundene ikke har fået det, selv om de har haft meget tæt nærkontakt med den. Matilde vil nok hyle i nat, i savnet til sin lille ny "hundehvalp", men det er der jo ikke så meget at gøre ved.

• #10   11. sep 2010 Hvor langt skal man ind i en behandling af det, før det ikke er smitsomt mere?

• #11   11. sep 2010 Det smitter også til hunde.... smiley
    Hvis dyrerne ligger samme steder så smitter det også derfra. Øremider kan overleve i flere måneder udenfor katten....
    Og et lille link hvori du kan læse noget mere om det... (link fjernet)

• #12   12. sep 2010 du kan ligevel behandle alle dine dyr med det samme, så du ikke risikerer at de gensmitter hinanden på kryds og tværs i laaaaang tid.
    Det er nok billigere at tage alle med 1. gang end at blive ved med at bøvle med at ½delen har og smitter de andre, der så ikke når at vise tegn på noget før de første behandles og så smitter den anden ½del de første igen og... ja fortsæt selv smiley
    Går hundene sammenmed dine andre katte?
    Hvis ike kunne jeg måske overveje at lade være med at behandle de katte der ikke kan komme til hverken hunde, killing ELLER deres liggepladser/områder overhovedet...

• #13   12. sep 2010 Hmmm... Det er kun to steder hvor killingen har ligget på samme sted som hundene. Den første nat lod jeg den ligge oppe ved mit hoved, mens jeg lå og nussede med den for at få den til at falde lidt til. Det andet sted er i hundekurven, hvor Matilde har taget den med sig hen nogle gange. Ellers har den ligget på min mave og i mit skød, og jeg går i bad og skifter tøj dagligt, så jeg ved ikke hvor smitbar jeg selv lige er. Hundene kan også godt lide at ligge på min mave.
    Hundekurvene kan smides i vaskemaskinen. Skal bare lige have fundet nål og sytråd, fordi der er blevet gnavet hul i det ene hjørne af den ene. Mit sengetøj, dyner og puder kan jeg også godt smide til vask.

Tjah. Jeg har jo lovet de gamle at jeg ville tage en rengøring og oprydning i huset en af dagene. Det kan jo ligeså godt blive i dag så! Ellers så har killingen bare ligget ude i sin kasse det meste af tiden, ude i den lille entre ved badeværelset, og bare ligget og sovet. Der er der ro og den er uforstyrret. Det er også der den er lukket inde nu her.

De kan ikke tåle at komme i vaskemaskinen sådan nogle øremider, vel?

• #14   12. sep 2010 Nå men så fik jeg da lavet en liste over det jeg skal have ordnet i dag. Der er sgu nok at se til!! Jeg er træt allerede! smiley HEHEHEHE smiley

Jeg kommer på igen i aften, hvis jeg altså ikke er gået omkuld og ligger og snorker et eller andet sted. smiley Hihihihi

• #15   12. sep 2010 I må ha jer en god dag! smiley Jeg har fået ARBEJDSDAG!! smiley Knokle røven ud af buksen dag i dag, for mig! Hehehe

Kommentér på:
Øresnask.

Annonce