{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

killinger "kaster" med hovedt {{forumTopicSubject}}

Vi står og skla have en killing fra en veninde , men nu har hun på 3 uge rendt til dyrlæge med 2 af killingerne fra kuldet , fordi de ligesom "kaster" med hovedt frem og tilbage .. Dyrlægen kan åbenbart ikke finde ud af hvad der er i vejen .. Er blevet gennemtjekket fuldstændig flere gange nu .. De har nu atter igen fået til på fredag hvor de skal til dyrlæge igen og så se om det er noget der bliver bedre eller hva.. De ser nu ud til at trives fint , er fint store (altså af mad fra moren) men har bare en enorm mærkelig opførsel med det "kasten" med hovedt .. De er blevet tjekket for øremider og så har tanken været om de er blinde , (men ingen der kan finde ud af) .. Dyrlægen er åbenbart lidt på bar bund .. Og vi kan åbenbart kun se tiden an og om de bliver mere normale eller de ender med at blive aflivet ..
Så nu er jeg endt her og vil hører om nogen har prøvet noget lign ??? De er forresten 4 uger nu .. Den ene er helt hvid (måske døv , men virker ikke sådan .. den anden er tværtigmod hvid og rød og virker som den der er værst med det "rysten" "kasten" med hovedt ..
Eller er det bare fordi de ikke kan holde hovedt oppe eller hvordan ?? de 2 andre killinger fra kuldet er derimod helt normale .. Ja vi er lidt på bar bund her .. Håber nogen kan hjælpe lidt på vej hvad der kan være i vejen med de små misser *S*
Knus Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger "kaster" med hovedt
  • #1   12. sep 2010 Det lyder godt nok mystisk. Jeg ville nok ikke tage en killing der fra med mindre de er erklæret raske. Det kan ende med at koste en masse i sidste ende. Jeg tænker lidt på forgiftning eller noget neurologisk. De døve katte jeg kender har ikke gjort sådan, så jeg tror ikke det kan være det. Men det kunne være din veninde skulle få en anden dyrlæges mening.

  • #2   12. sep 2010 vi passede et kuld for nogle venner, da killingerne var 8-9 uger blev den ene pludselig meget underlig i sin opførsel, den kastede osse med sit hovede..... vores venner tog den til dyrlæge og de havde flere bud, det kunne være vand i hovedet og hvad der ellers var husker jeg ikke, men den fik en sprøjte med 10 dages penicillin og så fik vi nogle piller til den..... jeg gav den modermælk med sutteflaske hver 3 time døgnet rundt da den af gode grunde ikke selv kunne spise..... efter cirka 1 uge begyndte hun at komme sig og stille og rolig blev hun normal..... da de var til 12 ugers vaccine mente dyrlægen dog at han kunne høre en mislyd på hjertet, så de valgte ikke at sælge killingen men lade den blive så de kan tjekke den yderligere, nu skal den vist snart afsted igen...... men det med at kaste med hovedet er væk nu......

    inderst inde tror jeg der er noget galt når de gør sådan og jeg ville nok ikke turde tage sådan en killing til mig smiley

    Håber virkelig de finder noget harmløst, men jeg ville nok få en anden dyrlæge til at komme med et bud på hvad det kunne være


  • #3   12. sep 2010 ja , dyrlægen har også nævnt at de måske kan være hjerneskadet :S .. Men pga forbedringer , har de fået en ekstra chance til på fredag ..
    Synes nu ellers de virker som rimlig kvikke og llegesyge kattekillinger .. Men ja det enormt svært at vudere katte der ikke er ældre .. Men ja skal da lige nævne for hende om at få en anden dyrlæge til at tjekke .. i Fredags fik de B-vitamin og de har fået behandling mod mellemøresvetændelse , da de først mistænkte det ..
    Men også ja .. det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse med en kat der ikke er rask .. Hvis så bare man kunne sige OK den er døv eller OK den er blind .. Jamen så måtte man tage den derfra , men det her er jo ren mystik :S
    Tak for svarene *S*


  • #5   12. sep 2010 Kunne det være "shaking kitten syndrome" ? Jeg prøver lige at finde et link.

  • #6   12. sep 2010 "Rystekilling: Fænomen der ses indimellem som ukoordineret og rystende bevægelse, der går over af sig selv. Vil du vide mere, har de mere erfarne opdrættere mere viden. Det er sjældent man ser dette, men det sker. "

    Det var lige hvad jeg kunne finde for nu.


Kommentér på:
killinger "kaster" med hovedt

Annonce