{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Calicivirus og vægt {{forumTopicSubject}}

Hej. 2 ting...

1:Jeg har en skøn Maine Coon kastrat på 8 måneder. han vejer allerede 6 kg, er det større end gennemsnittet, for mange kommenterer hans størrelse.

2: Den lidt tungere ende af denne tråd er hans problemer med calicivirus. Det tyder på at han var blevet smittet inden han fik vaccine hos hans første kattemor. Denne virus har vi så knoklet for at bekæmpe, men det kommer hele tiden igen. Er der nogen som har råd eller forstand på det. Han vokser ca 500 g pr måned, kan det gøre at hans immunforsvar har svært ved at følge med evt?

Smil, Michelle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til opsætning af lampe 59.900 kr.
  • Udskiftning af udendørs vandhane 90.000 kr.
  • Udskift et glass 180.000 kr.
  • Opsætning af bruseamatur 100.000 kr.
  • Fylde jord i hul 150.000 kr.
  • Ophæng af tv-ophæng, hylde, knage og et spejl 70.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Calicivirus og vægt
  • #1   25. sep 2010 en ting er sikkert mange katte kan være bære af calici virus gennem hele livet , men det bedste er at undgå stress uro mm , det kan fremkalde virus .. men spørg evt lis herinde hun ved en masse og hun hjalp mig dengang jeg havde det , eller prøv og google det .

• #2   25. sep 2010 Nej det er et fåtal af katte der er bærer af calici hele livet - under 2%.

Resten renser sig indenfor et par mådeder, så smitter de ikke mere.

Herpes - det er livslang bærer - smitter når katten går i udbrud

• #3   25. sep 2010 Han har på sine 8 måneder været på antibiotika 5 gange allerede og har nu utroligt rødt tandkød og det kan høres på lunger og hjerte. Men han ved ikke selv han er syg, han spiser, tager på og leger hele tiden, hvilket jo er fantastisk, jeg synes bare det er så svært at få bugt med og næste skridt er at få fjernet noget af hans tandkød. Dyrlægen siger at det er Calicivirus, men måske er det noget andet? Jeg har haft mange hunde men katte er lidt nyere for mig, så jeg kender ikke til det.

• #4   25. sep 2010 Det kan sagtens være noget andet - hvis der ikke er testet - så er det jo gætterier ... Sikkert fordi Calici er den mest forekomne, men det udelukker nu ikke andet.

Korrekt at størestedelen af de katte der har dårligt tandkød har/har haft Calci.

Kommentér på:
Calicivirus og vægt

Annonce