{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.158 visninger | Oprettet:

Mystisk afføring, ændret farve + syg kat?? {{forumTopicSubject}}

En bekendt af min veninde, har fortalt hende om hendes killing der pludselig blev syg.
Hun siger at killingen fik tørfoder og kun det, katten var ikke ret tam og var et "redningsprojekt" så var svær at komme til.
Pludselig en dag var killingen mistænksom "tam" og virkede som om den var "skæv/beruset", og den havde lagt en lort der var underlig lys/bleg i det i forhold til dens normale brune farve.
Konsistensen var helt normal, MEN der lå så en stor død orm i.
Pigen som havde den var ikke ret gammel og forældrene vælger så at aflive den. Da de rydder op efter killingen, ser de at foderet er en anelse "vådt/fedtet" og lidt opløst i bunden i madskålen.
Den har gået i en stald uden andre katte, så kun den har ædt foderet.
Nogen som har en ide om hvad der kan være årsagen til killingens pludselige sygdom ??, den var 100 frisk om aftenen, men så meget syg næste dag.. De har allerede skaffet sig en ny killing, men når jeg hører sådan en historie undrer jeg mig bare.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk afføring, ændret farve + syg kat??
  • #1   27. sep 2010 Det lyder da godtnok underligt! Du siger at maden var våd/fedtet, kan det have været muggent?
    Når den har gået i en stald, kan den måske have spist en mus, der havde spist gift.. Ved det ikke.
    Jeg tror næppe at den der død af orm! En lille killing er jo sart, så skulle den ikke have været lidt større inden den kom over i stalden?
    Den skulle måske også lige dyrlægetjekkes - altså den nye.


  • #2   27. sep 2010 Det var sgu tidligt af aflive den, kan simpelthen ikke tåle mennesker som vælger det som første løsning.

  • #3   27. sep 2010 Nej ikke muggent, der blev fyldt frisk foder op hver dag. Personligt syntes jeg det lyder som en forgiftning, Men om det kan gøre at lorten bliver bleg/lys i det ved jeg ikke.
    Men om der kan være en sur kattehader der har hældt noget i foderet vides jo ikke, derfor bør de jo være meget påpasselig med hvor de fodrer HVIS sådan noget kan ske.. smiley


  • #4   27. sep 2010 Jeg ved ikke så meget om det, men ud fra hvad de sagde var det ret underligt for der skulle INTET have været at æde ud over foderet.
    Den havde fået frisk foder dagen/aftenen før, og næste morgen var den syg.
    Det er samme foder de har brugt hele tiden og de havde haft killingen nogle uger uden problemer..


  • #5   27. sep 2010 Den kan jo have spist en mus der har spist gift ??

Kommentér på:
Mystisk afføring, ændret farve + syg kat??

Annonce