{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

hvad var det der ikke var i applaws? {{forumTopicSubject}}

ja jeg har læst herinde at der er nogen der blander applaws og rc ..?
fordi applaws manglede et eller andet som var vigtigt for katten som var i en af rc's produkter.

hvad er det nu applaws mangler?? kunne ikke finde trådene. og hvilket rc produkt var det bedst at blande med??

-mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad var det der ikke var i applaws?
  • #1   2. okt 2010 Applaws har ikke tilsat Taurin på grund af den høje mængde kød.

    Foder med lavt kødindhold tilsættes Taurin da der ellers ikke er noki


  • #2   2. okt 2010 tak lis smiley

  • #3   2. okt 2010 jeg har læst folk blander det fordi det manglede noget som var vigtigt for katten smiley

    det er måske ikke nødvendigt at blande??

    jeg har nemlig bestilt mit applaws. men vil jo ikke have mislingerne mangler noget smiley så ville lige høre. for så vil de få det blandet med det også smiley


  • #4   2. okt 2010 det gør man smiley

  • #5   2. okt 2010 Taurin mangler ikke i Applaws, da det er der naturligt.....meget bedre end "kunstigt" tilsat.

  • #6   2. okt 2010 Læs:
    Applaws er naturligt rige på Taurin, som er en aminosyre afgørende for en korrekt funktion af hjerte og for Eye sundhed. Taurin er fundet i god kvalitet kød protein og ikke i korn proteiner. Katte kræver en høj grad af Taurin for deres kropsfunktioner, men har begrænset enzymer, der kan producere Taurin fra andre aminosyrer som methionin og cystein. Derfor er de har brug for en kost, der er høj i Taurin. Hvis Taurin er mangelfuld, såsom en hjerte tilstand kaldet tegn forstørrede kardiomyopati, retinal degeneration, ikke kan reproducere sig, og unormal killing udvikling kan forekomme.

    I mange andre mærker den naturlige Taurin kan være meget lav, hvilket er grunden til, de har brug for at tilføje Taurin ( ofte syntetiske) for at deres mad til at opfylde den minimumsstandard kræves af en kat. Applaws behøver ikke at tilføje yderligere Taurin som vores produkter er pakket fuld af naturlige Taurin fra det høje niveau af naturlige anvendte kød, der indeholder Taurin som ligger langt over det minimum, der kræves for katte.

    Applaws Tørfoder er en unik komplet kost til killinger. Det simulerer kattens naturlige kost. Katte er kødædere og deres fordøjelsessystem er tilpasset til at trives på en kost med mere naturlige animalske proteiner. Den naturlige kats kost indeholder kun 1 til 5% vegetabilsk indhold fra maven i deres bytte.

    Kornprodukter findes i mange andre tørfoder men kan ikke udnyttes, og det er vanskeligt at fordøje for katte. Overskud af kulhydrater omdannes til glykogen eller fedt. Resultatet kan være overvægt, lever eller bugspytkirtel sygdom eller endda diabetes.
    Applaws Kylling tør kattefoder bruger kød som sin eneste kilde til protein og kan effektivt omdannes til energi af din kat. Det er også velegnet til katte med allergi og fødevare-intolerans.

    Applaws Tørfoder indeholder ingen kunstige konserveringsmidler. Tilsatte naturlige antioxidanter giver længre holdbarhed

    Naturlige omega 3 og omega 6 fedtsyrer styrker pelsen og huden og giver din kats pels en blank glans. Applaws tørfoder indeholder også tranebær ekstrakt der hjælper urinvejene og fordøjelsessystemet.

    Med anti-hårbolle formel!

    Applaws Tørfoder Kat overblik:

    80% kød indhold
    20%, grøntsager og naturlige ekstrakter
    <15% kulhydrater
    Højt kød-baseret protein-indhold
    FRI FOR KORNPRODUKTER
    Ingen kunstige farvestoffer eller konserveringsmidler
    Rig på omega 3 og omega 6 fedtsyrer for sund hud og en skinnende pels
    Tranebær ekstrakt forhindrer ophobning af skadelige bakterier og støtter urin og fordøjelsessystemet skrifter
    Yucca ekstrakt har en anti-inflammatorisk virkning og neutraliserer pH-værdi
    Afbalanceret calcium / fosfor-forholdet
    Udviklet med dyrlæger
    ALLERGIVENLIGT
    Anti-hårbolle formel
    Genlukkelig emballage


  • #7   2. okt 2010 Kort fortalt er det der "mangler" i applaws korn. hvilket gør det til et rigtigt godt foder.

  • #8   2. okt 2010 mette

    okay smiley jeg synes ellers jeg har hørt det ikke skulle lugte så meget smiley

    malene

    tusind tak smiley


  • #9   2. okt 2010 hej mette..
    hvad hedder det nye foder du er ved at prøve..:)


  • #10   2. okt 2010 mette okay det må vi håbe det gør så..:)

  • #11   2. okt 2010 Afføringen lugter kraftigere pga det højere indhold af kød.
    Men det er en vanesag.
    Velbekommen Heidi.... ;o))
    Ang. Nature Holistic skal du huske på at det er et rovdyr du har og ikke en hest...Nh indeholder mange natur ting og grøntsager, og ikke særlig meget kød.


  • #12   2. okt 2010 Applaws vådfoder mangler ting, i hvert fald bl.a. kalk. Det er _ikke_ et fuldfoder, men blot ren tun eller kyllingemuskelkød.

    Applaws tørfoder er et fuldfoder.


  • #13   3. okt 2010 jeg bruger osse applaws og mine kattes efterladenskaber lugter ikke mere end de plejer. Men det kan selvfølgelig være fordi de osse får andre mærker.

  • #14   3. okt 2010 mette det faktisk lang tid siden mine har kastet hårboller op..og de får rc..:)

  • #15   3. okt 2010 Jeg blander lidt af hvert, så tænker jeg de får dækket alle behov ved forskelligheden smiley
    Der er både Orijen, Acana, Almo nature, Sannabelle og rc kitten på skift i skålene og desuden hvis zoplus har et godt tilbud på deres kvalitetsfoder, så tager vi et par sække med af den for afvekslingen smiley


  • #16   3. okt 2010 Jeg har lige fået en pose af Tehcnical Choosy cat:

    (link fjernet)

    ikke studeret nøjere endnu - og ikke afprøvet


  • #17   3. okt 2010 Lis: det lyder umiddelbart spændende, men jeg undrer mig lidt over indholdsfortegnelsen mht kylling:
    Frisk kylling (<b>min 24%</b>), Kyllingemel (<b>min 24%</b>) (<i>kylling indhold I alt: 48%</i>), Kartoffelmel, <b>Kyllingefedt</b>, Roetrævler (min 3%), Fiskemel, Ølgær, Cellulose, Kartoffel protein, <b>Hydroliseret kyllinge protein</b>,

    Hvordan kan der samlet set være 48%kylling, når de 2 poster er på mindst 24% og der så er 2 kyllingeting mere i?
    Jaja bare en undren smiley


  • #18   4. okt 2010 det er selve KØD delen der ialt udgør 48% idet der er hhv 24% fra frisk kød og 24% fra kyllingemel (tørret malet kylling)

    Jeg har stadig ikke åbnet posen - så om de ka' li' det eller ej ved jeg ikke. Der er gode opdrætterpriser.

    Kyllingefedt er ikke kød proteiner - hvad Hydroliseret kyllinge protein er ved jeg ikke


  • #19   4. okt 2010 Hydroliseret protein - er det ikke, når proteinerne er smadret til ukendelighed?

  • #20   4. okt 2010 Mette: mine persere kastede næsten aldrig op, her er det altid kommet ud med afføringen - OGSÅ da jeg skiftede t Applaws.

    Lene: tror du har ret, hydro er noget m vand.....


  • #21   4. okt 2010 er det tørfoder applaws vi taler om, eller er det alt applaws?

Kommentér på:
hvad var det der ikke var i applaws?

Annonce