742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Verdens ondeste katteejer Verdens ondeste katteejer

Nu har jeg haft min Donna mis i bad, og hun hylede og peb og prøvede at stikke af, hang fast i rist osv. Så nu sidder jeg med en følelse af at være verdens ondeste katteejer:,-(
Skal til dyrlæge imorgen og ha hende chippet, og så vil jeg høre om man kan få noget mildt beroligende jeg kan gi hende næste gang vi skal træne bad

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Verdens ondeste katteejer
  • #1   3. okt 2010 Du kan prøve med baldrian humle piller som virker beroligende....

Men generelt vil jeg ikke anbefale at fylde ens kat med beroligende midler medmindre det er strengt nødvendigt....

• #2   3. okt 2010 Det handler også om at få katten vendet til at blive badet, og ungå hovedet ellers det er det ikke nogle katte der er glade for forståligt nok smiley Bobby er blevet rigtig god til at blive badet smiley

• #3   3. okt 2010 Min gamle kat brød sig ikke om at blive bruset over, når brusehovedet sad på.
    Jeg skruede den af - så vandet kom direkte ud af slangen - så var han ok med det......
    Tror det var lyden af vand der bliver presset ud gennen små huller, han ikke kunne li....

• #4   3. okt 2010 jeg har lært min hankat fra killing a at jeg kunne tage ham med i bad når jeg var i bad, det er nok besværligt, men så kan han komme i bad uden det vilde smiley

• #5   3. okt 2010 Din stakkel. Kender det godt. De to første gange min misling skulle i bad, var jeg sikker på at mit hjertet var ved at springe ud af kroppen på mig og jeg havde lyst til at græde. Jeg synes dog hun er blevet bedre til det og det hjælper rigtig meget, at jeg trøster og roser hende.

Det skal siges, at jeg sammenlagt har badet min kat ca 4-5 gange og kun i tilfælde af uheld, fx når hun har trådt i sin egen afføring.

• #6   3. okt 2010 Det er noget af en opgave at få en kat i bad første gang . Jeg var bare heldig at min stivnede fuldstændig da jeg havde hende under vand , så snakkede jeg bare stille og roligt med hende . Hvis jeg har hende i bad nu , står hun lige så stille , men er bestemt ikk glad for det , hun kigger bare på mig som om hun siger : Er det her virkelig nødvendigt mor ? Men du skal jo heller ikk ha din kat i bad for tit . det er ikk smart

• #7   3. okt 2010 Det er fordi hun skal på udstilling i næste måned og så skal jeg jo prøve at øve mig på at ha hende i bad. Ville gerne prøve at øve endnu en gang inden udstillingen, men blir hun ved med at være så skrækslagen ved jeg ikke om jeg overhovedet vil ha hende udstillet, for følte mig virkelig som en dyreplager sådan at tvinge hende til at blive vasket

• #8   3. okt 2010 Start med at ha hende ude i badet uden at skulle ind i vandet.. Gå stille igang med at få hende hen til dig ved at slukke for vandet, tænd stille for det når katten er der.. Det kan give lidt ro på.. Sprøjt hende på ryggen og lad hende gå igen. Gentag det igen og igen. Evt snak med hende næste gang, selvom hun vil væk..
    - Min store han kat har "accepteret" at komme i bad, det skal bare gentages jævnligt.. Alle katte kan svømme som hiunde kan.. problemet er, at katte gribes af panik og derfor ikke får brugt den evne den har til at svømme.. Har man et kæmpe badekar er det altid godt at øve der allerede fra killinge tiden. Men altid starte med vand til "tæerne". og derefter øge vandstanden.
    - Da jeg selv skulle vænne mine katte/killinger til det havde jeg dem i en sele for det har alle svømmekatte på når de svømmer i store basiner. smiley
    Held og lykke smiley

• #9   3. okt 2010 Jeg intet badekar.
    prøvede at tale til hende og berolige hende osv, men da hun skulle skylles gik hun i panik, det var ikke så meget da jeg sæbede hende ind selvom hun heller ikk sys det var det sjoveste. Tror altså jeg høre dyrlægen imorgen om man kan få noget mildt beroligende jeg kan give hende

• #10   3. okt 2010 Nu hvor det er gået så voldsomt for sig, tror jeg bestemt ikke du skal regne med at hun bliver mindre skrækslagen næste gang. Jeg forstår så heller ikke, at man synes at udstilling er det overgreb værd.

Og at give en kat beroligende midler pga. at den skal bades alene af den grund, at ejeren vil udstille den .... Ej helt ærligt, der må da være grænser for galskaben.

• #11   3. okt 2010 Gå i Matas og køb nogle baldrian dråber smiley De er mega effektive , og desuden os gode til at dryppe på legetøj . Når de dufter det blir de helt vilde , men når de indtager det virker det beroligende , jeg bruger det i sær til nytårsaften . Så er du os fri for at skal proppe en pille i hende .

• #12   3. okt 2010 Jeg har det bare dårligt med at skulle udsætte for at blive badet endnu en gang bare fordi jeg sys hun skal på udstilling.
    Er det bedre jeg lader være med at udstille hende, kan jeg godt bruge hende til avl alligevel? Jeg havde ellers set lidt frem til at skulle ha hende på udstilling, men hvis hun er så nervøs for at blive badet så ved jeg ikke om jeg kan gennemføre det, for hun skal jo vaskes når hun skal udstilles.
    Jeg vil gerne ha i giver mig jeres ærlige mening, sys i jeg skal udsætte for at blive badet endnu en gang bare fordi jeg sys hun skal udstilles?

• #13   3. okt 2010 Min personlige mening; bad hende kun når det er højest nødvendigt. Og udstilling er vel kun en nødvendighed for mennesker og ikke for katten selv.
    Men jeg synes også udstilling af katte er ret fjollet generelt (:

• #14   3. okt 2010 Min hankat bader jeg sådan at han står med hovedet ind i hjørnet af brusekabinen, så slapper han rimelig af og jeg kan ligefrem slippe ham for at tage shampooen uden han smutter væk smiley
    Men nu går han så også frivilligt med i bad når jeg skal i bad, hehe....

Mine piger bader jeg i et baby badekar på stativ, både for at jeg ikke skal stå i den stilling og bade dem alle, for så jeg har jeg ret ondt i ryggen bagefter, men jeg kan fylde noget af karet op med vad og sæbe, så bliver de vasket grundigt på den måde og bliver ikke bange for bruseren og det går meget lettere. smiley
    Så er det kun når sæben skal skylles ud de bliver nød til at komme under bruseren.

• #15   3. okt 2010 Min kat skal også udstilles i næste måned, men
    jeg betaler mig fra at vaske hende, så det er der
    en i Greve som gør for mig, så er jeg ikke den
    "onde" men den som kommer og redder hende smiley

• #16   4. okt 2010 Jeg ved ikke om der er nogle her i Næstved der vasker og ordner katte

• #17   4. okt 2010 Stine M **Jeg vil gerne ha i giver mig jeres ærlige mening, sys i jeg skal udsætte for at blive badet endnu en gang bare fordi jeg sys hun skal udstilles?**

Nej! Men det fremgår nok også af mit tidligere indlæg.

• #18   4. okt 2010 hej når jeg bruser min kat bruger jeg sådan en her http://primavvs.dk/shop/oras-bidetta-haandbruser-104458p.html kan kun andbefales da vis katten fx prøver at komme væk og man gir slpi på brusern holder den med at bruse vand ud og for det andet er hoved så lille at man kan komme ind alle steder på katten den er pengene vær sss bare en lille ide sss

• #19   4. okt 2010 Min dyrlæge anbefalede et natur produkt som jeg ikke lige kan huske huske navnet på, det beroliger hende og tager toppen af det værste stress, de siger det tit bruges tit nytår osv.
    Jeg må også gerne gi hende det når hun skal udstilles for det er ikke noget doping når det er et natur produkt, og hun vil ikke blive påvirket af det.
    Tak for jeres tip og beroligende ord

• #20   9. okt 2010 Jeg bader ikke mine katte, det er måske de kommer ikke ud heller ikke til udstilling... de vasker hinanden, og det fungere godt smiley

• #21   9. okt 2010 Mine katte er også indekatte, men fik ad vide man ikke skulle dukke op på en udstilling hvis man ikke havde vasket sin kat eftersom det er en skønheds konkurrence

Kommentér på:
Verdens ondeste katteejer

Annonce