681 visninger
|
Oprettet:
hvad tror i der er i trouble?? {{forumTopicSubject}}
mange synes trouble ligner en racekat. de fleste siger main coon eller norsk skovkat. hvad synes i? og hvorfor?
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=38203&ipc=126954
han er også rimelig lang iforhold til en alm huskat og hans søster BimBam
og han har snefutter
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 217
okay
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men sød ser han ud.
sep 2010
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 4 Svar: 41
sep 2010
ja det vil jo bare være gætterier
tanja
interresant
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 4 Svar: 41
Min MCO har det jo og han ER halv MCO
Bla. glæde for vand, rindende vand o sv.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
I følge profetien er det Profeten Muhammed der satte det der fordi tabby katte var dem han holdt aller mest af..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Den af døde blanding (Huskat/NFO) har m i panden
Og Européen (som har stamtavle) har også M i panden, da de alle sammen er Tabby..
De første 2 er Makrel Tabby, den sidste er Blotched Tabby
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
Men det fandt jeg også ud af intet havde med racen at gøre, dog er det rigtigt som tanja siger at Mco´s er ret glade for vand.
De er glade for at bruge deres poter til ting (så som spise af dem) og så er de tilsyneladene klogere end almendelige huskatte grundet deres større hjerne. (læst på nettet!)
Jeg er ikke ekspert og vi har ingen 100% ægte Mco´s her hjemme.
Men har dog læst en del op på dem alle steder jeg kunne komme til det. Bla. siges det at det kun var brun/rødelige mco´s som faktisk blev kaldt Maine Coon tilbage dengang hvor racen blev "opdaget" og at Mco´s i andre farver end dem blev kaldt Maine shags.
Mco´s kan vokse op til 4-5 års alderen hvor imod almendelige huskatte vokser 2-3 år.
Udover den lange pels, lange hår i ørene, store poter og lange pjuskede hale er kendtetegnene ved en Mco også størrelsen.
At de er den del større end andre katte. Dog gælder det også for denne race, at der findes små eksemplarer.
Selvom din misling måske ikke er helt ægte har
blandinger dog også et par fordele.
Race katte har ofte hang til arvelige sygdomme, som blandings katte normalt ikke lider i så stor grad under. ¨
De bliver ofte lige så store som ægte mco´s.
(Vores er faktisk større end gennemsnittet for ægte Mco´s)
Der er ikke så meget pels pleje.
(blandings mco´s blir normalt ikke så langhåret).
og ofte ser du også den samme specielle opførsel ved både blandings såvel som ægte MCO´s, nemlig at: De er glade for vand, bruger deres poter til alting, er selvskabelige og tålmodige.
Der er også nogen der siger at Mco´s "mijaver" på en bestemt måde, det har jeg dog ikke helt kunne få bekræftet. Nogle ægte mco´s mijaver helt normalt og andre ikke.
(Den ene kat vi har mijaver helt normalt og den anden har en helt speciel særpræget måde at snakke på)
søg lidt på det, det er spændene læsning.
mvh
sep 2010
han har alle de kendetegn i skriver, han er dog ikke glad for at røre vand, men vil meget gerne kigge
han snakker helt vildt
han har også kæmpe poter
sep 2010
sep 2010
sep 2010
jeg har ikke set missemor irl, da hun var ude begge gange vi kom der op, men hun var ikke raceren, dog semi langhåret. har set et billede.
faren er ukendt. så ham kan jeg ikke vide så meget om
amanda
så passer det med m'et nok ikke
hvad tror i der er i trouble??