{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

Krystaler i urin {{forumTopicSubject}}

Dette er sakset fra andet indlæg jeg har lavet "hunkat strinter trods neutralisering"
Hun blev lukket alene på badeværelse igår fra kl 22 til 05 imorges for at kunne tage en urinprøve, som er tjekket idag.
Der er en lille smule krystaler i urin og phværdi på 8. Dr.dyr sagde at man aldrig kunne være 100 procent sikker på udfaldet når urinprøven tages sådan, da der kan nå at danne krystaler inden de for den dyrket, så det kunne være det når mængden var så lille.
Nu skal Ida på royal canin urinary i 1 mdr for at knuse krystaler - jeg er ikke yderst begejstret for royal canin og tænker om Hills har et tilsvarende produkt?
Hvad kan jeg ellers gøre for at forebygge osv?
Synes det er jungle at finde ud af grunden, foder, magnesium mængde osv smiley

Vi foder med blanding af applows, hills dental (pga Bella) og Iams, hvilke jeg da mener er okay produkter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krystaler i urin
  • #1   11. okt 2010 du kan prøve at give den en tranebærpille hver anden dag. Jeg er ret sikker på at Hills osse har til urinvejssten. Feline Porta har osse et produkt til den lidelse.

• #2   11. okt 2010 Hvad gør tranebærpille (det samme som ved os mennesker)? Jeg ville også mene de har det, men vores dr.dyr sælger ikke hills og håber derfor nogen kan svare på hvad det præcis hedder.
    Passer det virkelig at foderet kan knuse krystalerne :-9 ja jeg undres.

• #4   11. okt 2010 Tusind tak for det - nogen af jer som har erfaring med produkterne?
    Må hun få vådkost?

• #5   11. okt 2010 ja tranebærpiller gør det samme for katte som for os

• #7   11. okt 2010 Følger lige med her, min lille hankilling har urinvejsproblemer. Min dyrlæge det er pga. kosten. Hun sagde jeg skulle foder ham med Hills VetEssentials Kitten. Kender det ikke, er der nogen der har erfaringer med det? Hvad er Hills S/D og C/D? smiley

• #8   11. okt 2010 Min kastrat har osse krystaller i urinen...og han får Urinary fra Hills (mener jeg det er ) og det har eger sigende hjulpet....

han ska aflægge urinprøve her om en uges tid, så nu må vi håbe han ikke har flere krystaller :o)

• #9   11. okt 2010 Min hankat har også de problemer.. Han får hver anden dag 1 lm af noget der hedder urical som jeg har fået ved dyrlægen.. Det er væske lige til at give ham i munden. den koster 100 kr og der er til ca 6 mrd i den.. Ud over det får han neutra nuggets foder ( staves?) Da dette har mindre indhold af magnesium og phosfor end royal canins foder..
    Han har ingen problemer haft siden.. Jeg har prøvet alt i 3 år og intet lykkes før dette her og så er det er billig løsning..
    smiley
    Venlig hilsen Laila.

• #10   11. okt 2010 Ps du må fodre med alt det vådkost den vil have da dette er vandrivende og ikke sætter sig fast smiley

• #11   12. okt 2010 Tak for jeres input.
    Theresse: Bruger du hills s/d altid?

Laila Ø: Hvor lidt er magnesium og phosfor?
    Må jeg også foder med vådkost mens hun er i behandling - sætter sig fast hvad mener du her smiley

• #12   12. okt 2010 min den ene hunkat har også lidt meget af det og vi bruger Hills Prescription diet s/d plus Hills Prescription Diet c/d vi gør det ifølge aftale med vores dyrlæge at vores de får 2 poser cd og en pose sd så det er 10 kg og derefter 5 kg og sådan kører vi vores foder vores dyrlæge sagde at på denne måde ville det være svært og vænne tilbage med urinsygdommen . pga at sd opløser evt dannede krystaller mm og cd forebygger . og vi har ikke haft nogle problemer efter vi startede med det .

• #14   12. okt 2010 Hvad er forskellen på Hills s/d og c/d??
    Min får Hills VetEssentials Kitten, men han vil ikke rigitg spise det? smiley

• #15   13. okt 2010 sd opløser og cd er forebyggende

• #16   13. okt 2010 Jeg har prøvet på s/d og c/d.
    S/d opløser fint krystallerne. Og c/d er mere til forebyggende.

Ellers så vil jeg anbefale rigtig meget vådfoder, det er vigtigt at få dem skyllet igennem.

• #17   13. okt 2010 Husk at finde noget uden sukker i øvrigt!

• #18   13. okt 2010 Eva K - Har du nogen bud på vådfoder uden sukker smiley ?

• #19   14. okt 2010 Pernille - LUX fra Aldi, Mmm-serien (og kun den) fra Whiskas, og så sådan noget som Real Nature..

Og så vidt jeg husker også:
    Porta 21
    Sheba
    Yarrah
    Cosma
    Bozita

• #20   14. okt 2010 Eva K - Tak skal du have (det er en jungle til tider) hvor finder jeg det på deklationen? Godt det ikke er Bella som er yderst kræsen som kun sætter tænder i sheba eller applows.

• #21   14. okt 2010 Pernille - Øh, et eller andet sted under indholdsfortegnelsen? Hehe, har aldrig rigtig lagt mærke til det. Generelt prøver jeg at undgå alt der hedder vkulhydrat i vådfoder, de får så rigeligt i tørkosten :o) (jeg mener at alle de nævnte mærker er uden, men måske er nogle kun uden sukker)

• #22   14. okt 2010 Eva K - Tak....vkulhydrat læses det som "sukker"? Jeg har selv læst mig frem til, at man skal sørge for lavt indhold af magnesium og fosfor...ved du noget om det?

• #23   14. okt 2010 Pernille - Sukker er et kulhydrat :o) Men er der sukker i står det oftes anført som sukker, men der er også andre kulhydrater som korn, ris og andet katten ikke kan bruge til så meget.
    Magnesium og fosfor indgår i et lidt kompliceret kredsløb der bla. involverer nyrer og urin, og er det ude af balance (aka for meget af det eller for lidt af noget andet der indgår sammen med det) så kan der opstå problemer :o)

Kommentér på:
Krystaler i urin

Annonce