{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Tigerino vs. Fresh and easy {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteelskere smiley

Sidder lige og kigge på zooplus.de - og er faldet over "Tigerino" krystaller. Jeg bruger normalt Fresh and Easy - også købt på zooplus.de.

Er der nogle der har erfaringer med Tigerino, for det er billigere - men er det det samme som Fresh and Easy? smiley

Har ikke lyst til, at bestille det hjem hvis det ikke er lige sp godt smiley

Mvh
Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tigerino vs. Fresh and easy
  • #1   15. okt 2010 Har gjort mig de samme tanker Rikke, så vidt jeg kan se er det det samme, måske er den eneste forskel størrelsen i krystallerne. Har ik prøvet det endnu men køber det næste gang jeg skal have foder....

• #2   15. okt 2010 Jeg er faktisk netop i gang med at teste det smiley

Har haft brugt Tigerino i et stykke tid og er ovenud tilfreds, men tænkte bare, at der ikke kunne ske noget ved at prøve de andre mærker også.
    Så jeg har i sidste bestilling også taget 3 pakker Fresh & Easy og 3 pakker Sanicat med hjem.

Sanicat er helt fint i str. ligesom kattesand. Har netop hældt det op i dag. Det kunne jeg godt have brugt, dengang jeg vænnede kattene til krystaller. Jeg er lidt spændt på, hvordan det fungerer. Man skal ikke lade sig snyde af, at der står 5 l. på de andre varianter og kun 3,8 l. på Sanicat - det vejer ca. det samme, så det er str. på krystallerne, der gør forskellen i fylden.

På den ene side, så gør alm. str. krystaller lidt ondt at træde på, hvis der ryger nogen udenfor kassen, men på den anden side, så ryger er ikke ret mange ud, og de er nemme at vippe op i kassen igen. Og jeg har også mistanke om, at alm. str. krystaller suger bedre. Men nu må vi se.

Om 5 dages tid går turen til Fresh & Easy (samme str. krystaller som Tigerino, så jeg forventer ingen større forskel imellem dem).

• #3   15. okt 2010 Venter spændt på at høre dine resultater....

• #4   15. okt 2010 Glæder mig til at høre hvad der er bedst , da jeg ikke rigtg kan finde ud af hvilket grus der er det bedste .

• #5   16. okt 2010 Indtil videre er jeg ret begejstret for Sanicat. Det tager tisset, før det når bunden af kattebakken, modsat alm. krystaller, hvor det sådan løber igennem, og så først når man blander rundt, bliver der tørt. Jeg blander selvfølgelig stadig rundt i Sanicat'en, så der er rene, effektive krystaller alle steder.
    Kattene er gladere for at grave i det, så hørmerne bliver dækket. Det bør gøre dem hurtigere lugtfri, men jeg var ikke til stede, da de gjorde det i går smiley

Nu må vi se. Jeg plejer at bruge en pose krystaller på 5 dage, fordi at mine 2 katte får rigtig meget vådfoder med ekstra vand tilsat. Så sådan er det. Mine 3 plejemisser går på alm. kattesand, og der bruger de også 12 kg. på ca. 2 uger i ren forklumpning. Så i det forhold er krystaller faktisk fint konkurrencedygtige på prisen.

• #6   16. okt 2010 Jeg synes de 2 mærker er lige gode. Bruger altid krystaller af en art og synes ikke der er forskel.

• #7   18. okt 2010 I er da bare fantastiske - så må jeg købe Tigerino hjem næste gang smiley

Glæder mig dog stadig til, at høre dine erfaringer med det nye grus smiley

• #8   21. okt 2010 Så er Sanicat'en skiftet. Den holdte netop så længe, som Tigerino også plejer at gøre, så det er jo fint nok. Det udmærker sig dog på 2 forskellige måder. Tigerino'en plejer at blive våd, når den ikke kan mere, så man skal tage den i opløbet, når den bliver gul. Men Sanicat'en klumper simpelthen og forbliver bedre tør. Så efter MIN mening er Sanicat'en lidt mere 'lækker'. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at mine katte også foretrækker den fine Sanicat'
    Nu er der så skiftet til Fresh & Easy, og kattene gik heldigvis på bakken! Var lidt bange for hvor meget rod jeg kunne lave ved at afprøve Sanicat'en. Men det er tydeligt, at mine katte altså bare ikke bryder sig om at træde i de grove krystaller, og de vil ikke grave i dem.

• #9   1. nov 2010 Jeg har en opfattelse af, at F&E suger bedre end Tigerino.
    Sanicat er stadig favoritten pga. dens fine korn.

• #10   12. nov 2010 Tja, eller også tisser mine katte bare forskellige mængder fra periode til periode, for sidst avr det altså en F&E der ikke kunne holde længe nok smiley

Kommentér på:
Tigerino vs. Fresh and easy

Annonce