1.385 visninger
|
Oprettet:
Tigerino vs. Fresh and easy {{forumTopicSubject}}
Hej alle katteelskere
Sidder lige og kigge på zooplus.de - og er faldet over "Tigerino" krystaller. Jeg bruger normalt Fresh and Easy - også købt på zooplus.de.
Er der nogle der har erfaringer med Tigerino, for det er billigere - men er det det samme som Fresh and Easy?
Har ikke lyst til, at bestille det hjem hvis det ikke er lige sp godt
Mvh
Rikke
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 166
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Har haft brugt Tigerino i et stykke tid og er ovenud tilfreds, men tænkte bare, at der ikke kunne ske noget ved at prøve de andre mærker også.
Så jeg har i sidste bestilling også taget 3 pakker Fresh & Easy og 3 pakker Sanicat med hjem.
Sanicat er helt fint i str. ligesom kattesand. Har netop hældt det op i dag. Det kunne jeg godt have brugt, dengang jeg vænnede kattene til krystaller. Jeg er lidt spændt på, hvordan det fungerer. Man skal ikke lade sig snyde af, at der står 5 l. på de andre varianter og kun 3,8 l. på Sanicat - det vejer ca. det samme, så det er str. på krystallerne, der gør forskellen i fylden.
På den ene side, så gør alm. str. krystaller lidt ondt at træde på, hvis der ryger nogen udenfor kassen, men på den anden side, så ryger er ikke ret mange ud, og de er nemme at vippe op i kassen igen. Og jeg har også mistanke om, at alm. str. krystaller suger bedre. Men nu må vi se.
Om 5 dages tid går turen til Fresh & Easy (samme str. krystaller som Tigerino, så jeg forventer ingen større forskel imellem dem).
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 166
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 44
sep 2008
Kattene er gladere for at grave i det, så hørmerne bliver dækket. Det bør gøre dem hurtigere lugtfri, men jeg var ikke til stede, da de gjorde det i går
Nu må vi se. Jeg plejer at bruge en pose krystaller på 5 dage, fordi at mine 2 katte får rigtig meget vådfoder med ekstra vand tilsat. Så sådan er det. Mine 3 plejemisser går på alm. kattesand, og der bruger de også 12 kg. på ca. 2 uger i ren forklumpning. Så i det forhold er krystaller faktisk fint konkurrencedygtige på prisen.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
feb 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 27
Glæder mig dog stadig til, at høre dine erfaringer med det nye grus
sep 2008
Nu er der så skiftet til Fresh & Easy, og kattene gik heldigvis på bakken! Var lidt bange for hvor meget rod jeg kunne lave ved at afprøve Sanicat'en. Men det er tydeligt, at mine katte altså bare ikke bryder sig om at træde i de grove krystaller, og de vil ikke grave i dem.
sep 2008
Sanicat er stadig favoritten pga. dens fine korn.
sep 2008
Tigerino vs. Fresh and easy