{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Lotte M
Lotte M
Tilmeldt:
19. jul 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 9

Hvem har ret? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Jeg har 3 katte, den yngste er Elvis på 5 måneder. Han er lige blevet kastereret og vaccineret, og i den forbindelse talte jeg med dyrlægen om at han ELSKER mad, og gerne spiser meget. Hun sagde til mig at det skulle han have lov til, da han bruger meget krudt og energi - han er både inde og udekat. - og han jo skal vokse.. Han vejede 2,3 kg for 2 uger siden, Er det meget?

Nu er jeg blevet i tvivl om han er for tyk, da en af mine venner har en killing der er 3 uger ældre end Elvis, han har været hos en anden dyrlæge, og hun siger hans kat er for tyk, hvilket jeg slet ikke kan se.. Han kommer ikke så meget ud, det har vel også stor betydning eller hvad?

Det der er det store spørgsmål, hvem har ret, skal en killing på kur, eller have lov til mere og mindre og spise det de kan.. smiley

Håber på nogle svar..

Kh

Lotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem har ret?
  • #1   19. okt 2010 lyt til din egen dyrlæge, da hun jo både har set og mærket på ham! 2 killinger, selv fra samme kuld, kan have MEGET forskellig vægt og bygning! mine 4 kræ, fra samme kuld, vejer mellem 2,3 og 5,4kg, og ingen af dem er tykke, sååå stol helt klart på din egen dyrlæge!

  • #2   19. okt 2010 En killing skal aldrig på kur...!! Så din dyrlæge har ret.

  • #3   19. okt 2010 Vægten - det er umuligt at sige noget om - har noget med hvad katten er ud af og hvordan den er bygger.

    Vægten i samme kuld kan svinge meget - især på katte af blandet ophav.

    Killinger skal have fri adgang til foder - sålænge de er i voksealderen. En 5 måneders killing behøver ikke killingefoder hvis den virker for rund - et kvalitesvoksenfoder er fint.

    Katte der kommer ud render sikkert lidt overskydende af sig. Katte er generelt i bedre huld om vinteren end om sommeren.

    Katte der har en legekammerat brænder også en del kalorier af:-)


Kommentér på:
Hvem har ret?

Annonce