{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.029 visninger | Oprettet:

Katten har tynd mave igen igen. {{forumTopicSubject}}

Nu har vi problemet igen.
som undre mig meget.
Vi gav den vådkost, og så fik den diarre pludselig, så fik den ormekur, og det hjalp så 2 dage efter fik den tyndmave, ikke diarre.
og så fik jeg og vide den skulle have noget fisk osv. og det gik også fint, og dens mave gik fint igen.
men nu har den tynd mave igen igen..
det som om det kun holder i nogle dage, og så får den tyndmave igen..
men den her gang prutter den altså utroligt meget ...
hvad kan det være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten har tynd mave igen igen.
  • #1   19. okt 2010 og så brumme maven også meget.

  • #2   19. okt 2010 tja, lad være med at give den dåsemad. Prøv noget foder med hairballcontrol, det kan mange gange løse det. Men ellers vil jeg nok forsøge med meget udkogte ris med kogt kylling og en anelse A38 og så ellers kyllingevandet (det kogte).
    Husk at kvalitetsfoder uden korn eller minimalt indhold af korn sikkert osse kan hjælpe.


  • #3   19. okt 2010 vi har kun givet den tun i dåse, ellers har den fået kogte ris og sådan ..

  • #4   19. okt 2010 men det som om det kun holder 2 dage , hvor den får det bedre , og så starter det igen.

  • #5   19. okt 2010 Jeg mener at du bør tage en tur til dyrlægen. Katte har som vi mennesker ikke godt af at have racerr*v hele tiden- Det kan give bla vædskemangel.
    Dernæst er det meget vigtigt at du bruger noget godt kvalitetsfoder, ikke noget bras fra et supermarked. Men du skal gradvist skifte til det nye, så dens mave ikke reagerer på det. Ormekuren skulle den kun have haft hvis den havde orm og bør ikke gives hvis man ikke er sikker på at de har det.
    Men tag til dyrlægen, det kan være din kat har en meget sart mave eller den er allergisk overfor noget i det foder den hidtil har fået og det kan en dyrlæge finde ud. Eller den kan være syg af noget helt andet


  • #7   19. okt 2010 ja i vand. er altså ikke uintelligent og give min kat tun i olie . men må bare til dyrlægen, med bamse ..

  • #8   20. okt 2010 Der er rigtig meget magnesium i tun og rejer, som katte har svært ved at udskille fra deres system.... Så de må kun få meget lidt af det og kun som godbidder

    Jeg ville bestemt gå til dyrlægen og købe et foder specielt lavet til katte med diarre, husk at skifte foder glidende.


  • #9   20. okt 2010 IAMS Hairball - og kun det. Virker det ikke så få undersøgt kat og afføring
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=64877


  • Foder  P
    Foder P Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 16
    #11   22. okt 2010 Helt enig med Marianne N omkring at prøve et hairball produkt....disse indeholder typisk ekstra fiber, der kan i nogle tilfælde være med til at gen-stabilisere tarmsystemet. Hvis produktet samtidigt indeholder Fructo oligo sakkaridder (FOS) & Manan oligo sakkaridder (MOS), er dette kun et bonus idet disse virker direkt i tarmsystemet for at oprette en sund tarmflora & nedkæmpe "fjendlig" bakterier. Man kan også forsøge sig med et foder mod sart mave eller foderintolerans, der typisk ikke indeholder soya, hvede eller majs & evt med alternative proteinkilder såsom lam, kalkun, laks m.fl

Kommentér på:
Katten har tynd mave igen igen.

Annonce