{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Raki på hospitalet igen igen ;0( {{forumTopicSubject}}

Så var den gal igen med Rakis hale, han var på hospitalet i Mandags med 2 tænder i haleroden, og en byld, vi fik ham hjem og kæmpede en brav kamp med at få antibiotika pillerne i ham, så her til aftermiddag ser jeg et stort nyt sår længere nede på halen....Så afsted igen til hospitalet....En fistel havde lavet en ny byld som der var sprunget Av Av !!!
Raki fik barberet endnu mere pels af sin fine hale( Han er bestemt ikke glad for sin nye frizz ;0)
samt en inj. med antibiotika der holder 14 dage. så er vi fri for at nærmest lave overgreb på Raki med pillegivningen. og smertestillende ikke nok med det... en fjollet krave fik han også på .den syntes han heller ikke er særlig smart :0( Stakkels Raki !!!
Det har været 3 hæslige dage for Rakimissen, nu håber vi at alt går iorden .så han kan få lidt fred .:0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raki på hospitalet igen igen ;0(
  • #1   20. okt 2010 stakkels kat, jeg håber at han får lov til at beholde sin hale. Bylder er bestemt ikke til at spøge med. Jeg går ud fra at i osse skal rense det.

    God bedring med ham og held og lykke


  • #2   20. okt 2010 Ja det skal renses lidt indimellem sagde Dr.Dyr. og det gør vi også, Rakimissen har døgnvagt på herhjemme :0) Vi holder godt øje med vores guldklump :0)

  • #3   21. okt 2010 Det stakkels lille pus! God bedring med ham!

  • #4   21. okt 2010 Åh, stakkels mis smiley Godt I kom afsted til dyrlægen ... igen. Med krave og hele elendigheden er han nok trods alt glad for at slippe for at få piller proppet i halsen.

    Kan det virkelig lade sig gøre at give antibiotika der holder 14 dage...? (Ja, det kan det vel, når dyrlægen har givet det, synes bare det lyder underligt).

    God bedring til Raki!




  • #5   21. okt 2010 ja jeg vidste da heller ikke at man kunne få Antibiotika der varede 14 dage, men da Dr. Dyr så mine forrevne hænder og arme og jeg forklarede at vi kæmpede en brav kamp med pillegivningen. så sagde han. at det var bare ikke iorden, jeg var næsten i værre stand end Raki :0)
    jeg er lykkelig for løsningen. men havde jeg bare vidst det inden, så havde raki ...og ikke mindst mig :0) skulle udsættes for dette mareridt med pillerne .


  • #6   21. okt 2010 nu er kl 1:36 Rakimissen har endelig fundet ro .... inde i min seng ;0)
    Jeg nænner da ikke at flytte ham, så moren her sover da bare på sofaen ;0) Det godt gjort Ha Ha !!!
    De kære dyr ;0)


  • #7   21. okt 2010 Hvor vidt der bruges depot antibiotika afhænger af hvilken type af bakterier der skal bekæmpes.

    Depot er fint til bylder - ikke helt så godt til mundinfektioner der kræver andet indholdsstof


  • #8   21. okt 2010 Raki har fået en god nat søvn, han har spist og drukket, og virker til at have det meget bedre nu :0)
    Vi holder godt øje med ham, og håber så snart han er helt på toppen igen.


  • #9   21. okt 2010 Godt at høre Raki har det bedre. Jeg er sikker på, at det går den rigtige vej nu smiley

    Mht. depot-antibiotika, kan Lis måske fortælle mere .... Er det noget forholdsvis nyt? Har det stærkere bivirkninger?...
    Det er vel ca. 10 år siden dyrlægen ordinerede antibiotika til min gamle kat, men jeg kunne ikke (få mig til at) tvinge piller i hende :S.
    Løsningen blev, at jeg fik 5-6 sprøjter med hjem, som dyrlægen havde fyldt med rette dosis antibiotika. Så depot-antibiotika fandtes vel ikke dengang...


  • #10   21. okt 2010 Der findes flere forskellige indholdsstoffer i antibiotika - alt afhængig af hvad type bakterier det skal slå ihjel.

    Det er normalt de findes i pilleform og som injection.

    Der er så vidt jeg ved kom eet langtids depotantibiotika på markedet i Danmark - det er bredsprektet og kan bruges til det meste - men er ikke optimalt for alt. Det hedder Convenia - en injection = et depot og holder ca. 14 dage.

    Depotantibiotika er mistænkt for at kunne give sarcoma, uhelbredelig kræft på injectionesstedet


  • #11   21. okt 2010 ok tak smiley

  • #12   22. okt 2010 Lige en lille opdatering på Raki :0)
    Raki har det endnu bedre idag, er glad og kælen som han plejer, men skal dog stadig gå med kraven, da såret ikke er helt lukket endnu.
    Han spiser , drikker og går på potten , dygtig dreng ;0)


  • #13   24. okt 2010 Dejligt at det går så meget bedre. Han er sikkert snart helt frisk igen smiley


Kommentér på:
Raki på hospitalet igen igen ;0(

Annonce