4.412 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

fedtet hale med skæl fedtet hale med skæl

hej

jeg har 2 main coon katte. jeg reger dem begge minimum 2 gange om ugen.

Jeg har opdaget at de begge har fedtet pels ca 2 cm op ad halen (fra haleroden) ud over den fedtet pels er der skæl i bunden af pelsen (ligesom menneske skæl)

er det normalt? De vasker eller bider sig ikke mere eller mindre der end alle andre steder på deres krop, og det er det eneste sted på dem at der er fedtet pels og skæl...

har i nogen ideer om hvad dette kan være, og er det noget jeg skal være bekymret over????

mvh louisa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fedtet hale med skæl
  • #1   21. okt 2010 Det er meget almindeligt at hankatte har det man kalder fedthaler, især de fertile. Men jeg har aldrig oplevet skæl på nogen af mine. Man kan købe forskelligt shampoo til fedthaler, nogle bruger opvaskemiddel og andre håndrens. Men jeg synes du skal forbi dyrlægen når der er skæl, for så kan det være noget sygdom i huden, der kræver en helt anden behandling. Men det kan være der er andre der har nogle tips.

• #2   21. okt 2010 Havregryn er godt og nemt mod fedthaler smiley

Har dog heller aldrig oplevet skæl på nogle af mine.
    Hvad fodre du med?

• #3   21. okt 2010 hmmm så skal jeg nok forbi dyrlægen.. den ene af min katte er hun kat.

de får kun royal canin main coon foder....

• #4   21. okt 2010 ROLIG nui hunkatte kan altså osse godt have fedt haler også med skæl.... bader du dem ??? og hvis ja i hvad ??? når vi vasker til show affedter vi katten med grøn fairy og noget som hedder goop og så en rigtog god shampoo bagefter.... du kan frit ringe hvis du vil have vaske råd eller info om hvor du kan købe tingene : 30633020 mvh Marlene ( opdrætter gennem 9 år af perser/exotic )

• #5   21. okt 2010 Jeg ville personligt ikke begynde at bruge opvaskemiddel på mine katte, og især ikke når noget så harmløst som havregryn virker helt fint.

• #6   21. okt 2010 KW Grooming pudder er godt ;o)
    http://www.mypets.dk/shop/kw-grooming-pudder-3593p.html
    Drys på det pågældene sted, og børst let henover, lad resten sidde i, ryst halen et par gange i løbet af dagen, gentag dagen efter hvis nødvendigt.........

• #7   21. okt 2010 Du kan også massere det ind i alt pelsen, det er et tørbad, kattene bliver super flotte af det ;o)

• #8   21. okt 2010 tusind tak for alle rådene... blev så urolig..

jeg har ikke badet dem før, de er begge inde katte og synes ikke det har været nødvedigt med andet end børsten før nu...

tør jeg starter med tørbadet, min hun er lidt "følsom". hun har stadigvæk ikke helt tilgivet min kæreste for at han gav hende ppiller 2 gange, selvom at han ikke engang holdte hende faste eller noget... vil ikke risiskere at hun bliver ked af at være hos min ( hun er en kælemås lige nu smiley )

men tusind tak. håber det hjælper, hvis det ikke hjælper skriver jeg nok igen og spøger om andre baderåd smiley

• #10   21. okt 2010 *Kennel/Katteri Proud Danish *

Kan du jo bare nøjes med at putte på halen, der er ikke nogen grund til at gøre det på hele kroppen, hvis du ellers synes de ser fine ud smiley

• #11   22. okt 2010 Jo selvfølgelig, jeg tænkte på hvis de ser lidt fedtet ud i pelsen, så som omkring kraven ;o)

• #12   22. okt 2010 Min han havde det en overgang. Jeg redte det flere gange om dagen så det kunne få luft. Og blandende noget af Rc hair and skin i foderet, det hjalp.

• #13   22. okt 2010 *Kennel/Katteri Proud Danish *

Jeg ville have skrevet: Som *Kennel/Katteri Proud Danish * skriver, kan du jo bare nøjes med.....

Glemte åbenbart bare at skrive det hele *GG*

• #14   23. okt 2010 felis F det har vi ikke oplevet i de 9 år vi har været med ?? nogle katte fedter mere end andre osse selvom de er kastrater og ikke bliver badet særlig tit.... her i huset bader vi selvfølgelig til show og så når vi synes at fedt halen/pelsen er ved at blive truende for at lave knuder i den lange pels.... pudder er ok men kun en stakket frist for det lukker jo bare af for luften, hvis man vasker med en KW medicinshampoo tager katten absolut ingen skade....dyrlægen vasker osse i medicin shampoo og vores anbefaler ikke pudder smiley

• #15   23. okt 2010 Jeg ville heller ikke selv bruger pudder, med mindre det var i udstillings regi. Man kan købe rigtigt mange gode shampoo's til fedthale og fedtpels og det behøver ikke nødvendigvis at være den dyreste der er den bedste. Er det noget forbigående kan man selvfølgeligt bruge pulver eller opvaskemiddel/håndrens. Men er det meget og hele tiden, så vil jeg nok være varsom med pudder, da huden under kan komme til at svampe og blive irriteret.

Kommentér på:
fedtet hale med skæl

Annonce