{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Tilløbende nabokat {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har brug for lidt hjælp til mit dilemma.
I får lige historien først.
jeg har 8 katte i alt. 3 af dem er genudsætningskatte hvoraf 2 var gravide, da de kom til mig. Killingerne har jeg beholdt, derfor har jeg 8.
så sidste vinter begyndte der at komme en ny hankat. Den var tam, men så lidt ussel ud, var ikke kastreret eller øremærket og kunne finde ud af at bruge kattelem. Jeg lod ham komme ind og spise og få varmen, jeg regnede med at det var en ny tilløber, der havde brug for lidt TLC. Men for at være sikker fremlyste jeg ham alle steder jeg kunne finde på. Ingen respons. Så satte jeg ham til salgt herinde og der var faktisk en der godt ville have ham.
Så en dag i foråret stod der lige pludselig 2 personer og kiggede under min bil, jeg spurgte selvfølgelig om der var noget galt, og de fortalte at de kunne se deres kat under bilen. Jeg gik ud for at hjælpe og fandt ud af at det drejede sig om den tilløbende kat. Stor var min overraskelse. jeg fortalte dem det hele og de sagde at den skulle faktisk også kastreres og øremærkes osv.
De tog ham med hjem, men der gik kun en halv dag, så var han her igen. Jeg havde fået deres nummer, så jeg sendte en besked om at han var hos mig og de kom og hentede ham igen. Der gik en halv dag mere og der var han igen igen, jeg sendte besked, men hørte aldrig noget.
Der gik nogle måneder hvor han mere eller mindre var flyttet ind. Havde ikke noget imod det, hvis det ikke lige var fordi han jagtede mine egne katte og de var alle bange for ham. Så en dag puttede jeg ham i en transportkasse og gik ned til dem og fortalte dem om problemet, men fik mere eller mindre at vide, at det var mit eget problem, det måtte jeg selv løse. De sagde at jeg bare skulle smide ham ud og smide vand efter ham m.m.
det ku jeg ikke rigtig få mig til, da jeg synes det var synd. Nu havde han jo fået lov i et halvt år også lige pludselig måtte han ikke. det ku han jo ikke forstå.
Her er så mit dilemma: Dens ejere virker komplet ligeglade med om han er hjemme hos dem eller ej og han skaber ufattelig meget uro i mit hjem.
Er jeg et stort røvhul hvis jeg forsøger at komme af med ham til nogen der gerne vil have en dejlig, sød og kælen kat som han nu er. Det skal lige siges at jeg ikke nusser eller snakker med ham for ikke at gøre ham alt for glad for at være her. Men han skaber bare så meget utryghed hos mine egne og æder mig faktisk også ud af huset.

Hvad siger I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilløbende nabokat
  • #1   24. okt 2010 Er han blevet øremærket og kasteret af hans
    såkalte ejer???


  • #2   24. okt 2010 Ja det vil jeg også mene at du kan.

  • #3   24. okt 2010 Enig med de andre smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #4   24. okt 2010 Den er lidt svær. Hvis ejeren ikke vil kastererer katten og de er vant til den ikke er hjemme i mange dage og bare får lov til at strejfe og man ikke har spurgt ejeren om man så selv kan beholde katte.
    Så kan man ikke efter min mening bare tage ejerens kat og finde den et nyt sted at bo, uden at have fået lov.

    Hvis jeg havde en hankat der strejfede og var ok med det "ville jeg aldrig være" og nogle mennesker katten tit kom hos havde givet min kat til en nogle andre mennesker uden jeg blev spurgt om det, så ville jeg bliver så rassene. Så det tror jeg ikke er lovlig. smiley

    Du kan få en snak med ejeren og høre om du må overtage katten, og få papir på du ejer katten og så kan du finde den et godt hjem til den. smiley


  • #6   25. okt 2010 Håber du/i finder en god løsning. Jeg synes dog ikke om, medmindre de er enige i beslutningen, at man gir den væk til andre.

    Så lad os håbe du finder på noget.


  • #9   25. okt 2010 At "fjerne" katten behøver vel ikke nødvendigvis betyde fjerne den fra jordens overflade. Den bliver vel også fjernet ved at man finder nyt hjem til den....


  • #10   25. okt 2010 Han er stadig ikke kastreret eller øremærket. Jeg fortalte dem også første gang at han døjede med øremider og det er heller ikke behandlet. Og da jeg fortalte dem om at han skabte uro i mit hjem og mere eller mindre var hos mig hele tiden, fik jeg den besked at det måtte jeg sådan set selv ordne. jeg ku bare smide ham ud, når han kom ind. Men jeg kan jo ikke stå vagt ved kattelemmen hele tiden. Det må da også være forvirrende for katten at nu må han komme ind, så må han ikke, så må han godt osv.
    De havde helle ikke efterlyst ham efter at han havde været hos mig hele vinteren, de havde heller ikke kigget efter fremlysninger eller noget.

    Så mener I at jeg kan gi dem besked om, at hvis de ikke gør noget for at holde ham hjemme, vil jeg få den indfanget og fjernet?

    Vil jo mene at efterhånden er han jo mere eller mindre blevet "min" kat. Han er jo aldrig hos dem.


  • #12   25. okt 2010 vil også lige fortælle at han er ikke en der strejfer. Han er hos mig 18-20 timer om dagen, hvor han ligger og sover for det meste. Også er det ikke naboen ved siden af, de bor ca 200 meter nede ad en sidevej

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #13   25. okt 2010 Jeg ville være så fræk at fortælle hvor glad katten er for jer og hvor meget den er der osv. Få en god snak med ejeren om du eventuel kan overtage/købe katten, så skulle der vel ikke være nogle problemer bagefter, hvis han går med til det og formidle katten til et godt og blivende hjem.:-)

    Men jeg tror katten vil blive meget rarere over for dine katte, hvis han bliver kastereret. smiley


  • #14   25. okt 2010 Sofie H **Tinka D - Som jeg læste det, lød det bare ikke som om, at det var det der var alternativet smiley Er måske mig der misforstår.**

    Ja, mit indlæg var en kommentar til dette indlæg :
    **
    **Hvornår er det så, at loven tillader mig at være herre over, at din kat skal lade livet?**

    Det gør den fra det tidspunkt og et år frem, hvor du siger, at "næste gang katten kommer på min grund, så fanger jeg den og får den fjernet"**


  • #15   25. okt 2010 Altså det jeg mener er, at katten jo ikke behøver lade livet for at blive fjernet fra trådstarters hjem. Og eftersom ejerne intet gør for at holde på deres kat, og tilsyneladende er ligeglade med den, så kan den jo blive fjernet ved, at trådstarter finder et nyt hjem til den.

Kommentér på:
Tilløbende nabokat

Annonce