{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

øremider - skyldning med parafinolie {{forumTopicSubject}}

hej..
ja jeg er kommet i den uheldige situation, at mine katte har fået øremider smiley

af lægen fik jeg besked om at skylle ørene med parafinolie, hver anden dag i 20 dage,
dette har dog vist sig at være ren dyreplageri, da de bliver skræmt fra vid og sans!

Det eneste resultat der vil komme ud af det er, at mine katte bliver nervøse og bange for mig, det ønsker jeg naturligvis ikke.

så gode råd modtages gerne..
jeg overvejer pt. at give dem begge en advokate kur i nakken, da det skulle hjælpe!

jeg understreger, jeg ønsker ikke at sætte ar på deres sjæle smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øremider - skyldning med parafinolie
  • #1   4. nov 2010 tag dem til dyrelæge og få det øreskøl der er beregnet til øremider...det tager ikke ret mange dage med det og gør hverken ondt eller andre ting..det kløer bare lidt men det gør øremider i forvejen.

Held og lykke.

• #2   4. nov 2010 En indsprøftning med Dectomax hos dyrlægen fjerner både lopper, indvoldsorm og øremidder (gentages 14 dage efter).
    Ivomec har samme virkning, men svier.

Og så har jeg ALDRIG hørt, at man SKYLLER øret med parafinolie - GISP!

Man kan højst dryppe nogle dråber, f.eks. Fucidin, i øret.

Og hvis øret er uden rifter og sår, kan man ved øreindgangen dryppe 2-3 dråber loppemiddel (Advantage).
    Det hjælper også!

• #3   4. nov 2010 Min kat fik 2 indsprøjtninger, men de hjalp ikke og så fik jeg en recept på advantage

• #4   4. nov 2010 fik anvist at hvis jeg sprøjtede 1,5 milliliter i hvert øre hver anden dag, masserede det rundt bagefter, ja så skulle det gå væk efter 20 dages behandling..
    men hvis det virker, vil jeg til den tid have paniske katte, hvilket jeg ikke ønsker smiley

Mega: hvad koster sådan en to sprøjters kur ?

Katja S: ja det var også den model, som jeg blev foreslået, da jeg sagde jeg ikke med vold ville holde dem, da det ville traumatisere dem.

• #5   4. nov 2010 Vis du giver din kat pipetter så dryp en dråbe i hvert øre så er det væk.
    Har fået det af vide af en dyrelæge og det hjælper smiley

• #6   4. nov 2010 advocate har været effektivt her, men ved osse fra opdrætter venner at de 2 gange indsprøjtning er det værd smiley håber du får bugt med dem smiley

• #7   5. nov 2010 Enig med den anden Dorthe J smiley Jeg gav også mine katte et enkelt dryp i hver ører, som så skulle gentages efter en uge eller 14 dage, kan ikk huske smiley Men det hjalp med det samme smiley

Kommentér på:
øremider - skyldning med parafinolie

Annonce