{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Det kan man da ikke?! {{forumTopicSubject}}

I går oprettede jeg en tråd for at få idéer til hvad vores nye prinsesse skulle hedde. Jeg var nede og se hende i torsdags og aftalte med sælger at vi skulle hente hende i morgen, søndag... Jeg har været i kontakt med sælger flere gange efterfølgende og alt har været i skønneste orden... I morges får jeg så en sms fra hende hvor hun skriver at hun har knyttet sig for meget til killingen så hun ikke kan sælge hende, men vi er mere end velomne til at købe en af de 3 andre.... Er det normalt?? - Jeg er helt målløs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det kan man da ikke?!
  • #1   6. nov 2010 Nej det er ikke normalt og jeg ville IKKE købe killing der, hvis det var mig

  • #2   6. nov 2010 Vi køber heller ikke nogen af de andre... Jeg er rigtig skuffet, vred og ked af det.... Hun var bare så speciel, så smuk den lille pige. Vi har været ude og kigge på mange katte inden vi fandt hende og hun var bare perfekt.... smiley

  • #3   6. nov 2010 derfor er det heller ikke seriøst. Jeg er osse meget knyttet til mine killinger, men derfor skal de jo hjemmefra alligevel.

  • #4   6. nov 2010 Man kan jo ikke undgå at knytte sig til de kære små. Jeg synes også at det var hårdt da vores skovtrolde skulle flytte, men sådan er det jo... Det er noget man må gøre op med sig selv, INDEN man får killinger.... Det værste i dette tilfælde, er at jeg har skrvet sms'er og ringet til sælger flere gange i løbet af dagen, men jeg får slet ingen respons... Vil gerne lige tale med hende om det.. Men det er nok mig der er tosset?!

  • #5   6. nov 2010 Ville også blive sur og skuffet! Sys jeg godt nok ikke man kan være bekendt, skulle hun nok ha tænkt på noget før! Hun kunne vel beholde en af de andre killinger så, hvorfor lige den i gerne vil købe og har været ude se på:(

  • #6   6. nov 2010 Der er 4 i kuldet, 3 røde dreng og så hende vi skulle have købt... Hun beholder hende sikkert fordi hun er så speciel og utrolig smuk! se selv...

    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12977


  • #7   6. nov 2010 og ingen af de tre hanner er solgt

  • #8   6. nov 2010 Hun er rigtig smuk ja:) men tror godt du kan finde en der minder meget on hende? Men det godt nok bare for langt ude af ejer! smiley

  • #9   6. nov 2010 Synes ikke jeg har set andre norske skovkatte med de farver...

  • #11   6. nov 2010 Jeg kan godt forstå at du er frustreret. Jeg tror ikke du får meget ud af at snakke med sælger, hun virker ikke seriøs. Men du kan da skrive en mail til hende (husk at gemme kopi) og fortælle hvad du føler over det skete. Er hun registreret opdrætter ??

  • #13   6. nov 2010 Du har nok ret... Hver gang min datter ser billedet af katten på computeren siger hun "se mor, Malous kat" og så bliver jeg endnu mere trist for nu er det ikke hendes kat mere... Det er ikke nemt at forstå når man er 2 år! hun er ikke reg. opdrætter, havde det ændret noget?

  • #14   6. nov 2010 Der findes masser der har den farve på papirerne ja, men bare ikke med samme aftegninger som hende.. Og vi er ikke ude efter en kat med tavle for vi skal ikke bruge den til at gå på udstilling og den slags og når man ikke vil have en tavlekat, så indskrænker man sine muligheder.... Jeg er klar over at det ikke er umuligt at finde en som hende, men skuffelsen over denne episode er ikke sådan lige at glemme

  • #15   6. nov 2010 Trine, jeg kan sagtens forstå, at du er ked af det, skuffet og sikkert også gal........

    Nu skriver du, at du ikke skal bruge stamtavlen til noget, men sådan en stamtavle giver dig faktisk mere end "bare" et stk. papir på kattens aner. Det er DIN garanti for, at katten er efter de forældredyr som der påstås og at den fysisk og psykisk udvikler sig typisk for racen.

    Stamtavlen er dit garantibevis, der sikre dig som køber at du har købt en Norsk Skovkat hos en opdrætter som har forpligtet sig over for sin klub/organisationen og ikke mindst købeloven. Og at katten/killingen er opvokset under ordnede forhold og er sundhedstjekket af dyrlæge samt som minimum har 1 vaccination ved overdragelsen.

    Med en stamtavle får du ikke kun garanti, men du får også klagemulighed, hvis ikke katten lever op til den standard der er for racen, eller hvis det viser sig, at katten lider af feks en arvelig defekt.



  • #16   6. nov 2010 Camilla f ja de er også super søde, men det er tavlekatte og jeg skal ike bruge tavlen til noget... og så er der ikke en pige i de farver jeg gerne vil have smiley

  • #18   6. nov 2010 Gitte. Tak for dit råd, jeg vil gerne have en fertil hunkat, så jeg kan få killinger på et tidsounkt når hun er klar, det er også en af grundende til jeg ikke skal have en med tavle, for de sælges ikke fertile medmindre man er reg. opdrætter og det har jeg igen planer om at blive... Den lille pige du har fundet er mægtig fin, men der er mainecoon og perser i og jeg vil gerne have en norsk skovkat.. hehe.,. Jeg er meget krævednde, det ved jeg ;*)

  • #19   6. nov 2010 Trine R, nej det havde ikke haft en betydning, forstået på den måde at man som sælger altid må vælge hvem man vil sælge til. Men jeg havde en anelse om at hun ikke er registreret, da det virker meget useriøst . En seriøs opdrætter havde sagt nej fra begyndelsen og ikke trukket det til få timer før aftalt afhentning af katten.

    Jeg ville skynde mig at slette det billede fra din pc, så glemmer din datter hurtigt at det lige er den kat.

    Og det er ikke helt rigtigt at alle opdrættere kun sælger fertile hunner/hanner til registrerede opdrættere. Men jeg ville ønske at det var sådan. Og så er det tilladt at få ET kuld med tavle uden at være opdrætter. Især med skovkatte hvad enten det er NFO eller MCO så er der altså arvelige sygdomme du ikke kan tage højde for, med mindre du ved hvad der lægger bag din hunkat. Det skal du så være klar over at du kan bringe videre.


  • #20   6. nov 2010 Trine R - Ej hvor er det bare ærgerligt! Kan godt forstå du er vred og trist!

  • #21   6. nov 2010 Det syns jeg bestemt ikke er iorden!
    Men som sagt kan man trække salget af killingen tilbage, HVIS man tror der er ugler i mosen smiley
    Men jeg ville ALDRIG som sælger beholde en killing fordi jeg pludselig havde bundet mig meget til den!
    For det første har jeg sagt ja, og for det andet skuffer jeg en køber RIGTIG meget! Som har glædet sig længe til at få den lille fis hjem...



  • #22   6. nov 2010 Jeg har lige talt med sælger i telefonen og det handlede i virkeligheden om at hun synes den var lille endnu, hun er den mindste i kuldet. Så forklarede jeg hende at for os var det ikke alt afgørende at det lige blev i morgen vi hentede hende, men selvfølgelig gerne ventede nogle uger på at hun var vokset lidt.... Så nu skal vi ned og besøge dem i morgen og snakke det hele igennem...


  • #23   6. nov 2010 Jeg kan sagens sætte mig ind, i at man knytter sig til en kat, så man ikke kan sælge den. Men min tilknytning til katte er så heller ikke normal.
    Så længe man ikke selv har fået killingen hjem, så vil jeg da mene, at det - trods skuffelsen - er til at komme over følelesesmæssigt. Der er jo masser af andre killinger at vælge imellem.

    Men hvis sælger nu pludselig har en anden begrundelse, så bliver det da noget mystisk :S. Kan det tænkes at killingen egentlig er for ung til at komme hjemmefra, og at sælger lige har fundet ud af, at der er en lov der siger 12 uger ... narh, så havde hun vel bare kunnet sige det, som det var.


  • #24   6. nov 2010 ja uanset hvad, så bør man sige det som det er, det er mere seriøst. Det er for mig en rigtig dårlig undskyldning fra sælgers side. Der kan være mange grunde til hun vil vente med at komme af med den, så med mindre den er for ung og ikke for lille, så holder det bare ikke. Og som Tinka skriver så er der masser af killinger til salg, hvor man ikke skal bøvle med den slags pjat

Kommentér på:
Det kan man da ikke?!

Annonce