{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Mads L
Mads L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kilinge hjælp.... {{forumTopicSubject}}

Har adopteren en lille huskat på 3 uger da moderen ikke ville ta sig af hendes killinger. Så jeg har købt noget Mælke erstatnings pulver på apoteket (LactiKitten) og købet en sutteflaske til smådyr...

Har haft missen i over en uge nu og det hele er gået super godt og der har været massere af krudt på den... Miaver og spiser som den skal. Afføringen har været meget flydende på det sidste, men den er stille og roligt begyndt at ta form...

Men så i dag da missen stod op var den OK frisk og spiste som den skulle, men så her til aften er den blevet meget slap og den har svært ved at gå. den Miaver heller ikke med lyd på, men den åbner munden svagt... Kan det være pga afføringen er ved at blive mere fast at den opføre sig underligt eller er det ved at gå ned af bakke for den lille mis..?

Håber der er nogle der har lidt husråd til dette.

På forhånd tak..
Mads.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kilinge hjælp....
  • #1   6. nov 2010 hey:) er rigtig fint du prøver at hælpe den, men tag den til dyrelægen nu og få dem til at kigge på den:)

• #2   6. nov 2010 med så lille en killing, så SKAL du til dyrlægen NU. En lille killing kan dø i løbet af meget få timer. Hvad det er kan være mange ting, og det kan ingen af os vurderer. Jeg kan i hvert fald ikke og slet ikke uden at have den i hånden. Men det kan være alt fra forstoppelse, til at den har fået mælk i lungerne eller vædskemangel. Uanset hvad, så er der kun en vej og det er altså til dyrlægen med det samme

• #3   6. nov 2010 Enig med Marianne. Sådan en lille killing kan umuligt vente til på mandag, så afsted med dig lige nu!

• #4   6. nov 2010 Helt enig med de andre... Afsted til dyrlægen nu med det lille pus!

• #5   6. nov 2010 En lille killing på 3 uger MÅ man slet ikke overdrage eller tage imod, medmindre man er godkendt til det, eller selv har en ammekat, der kan tage den.
    Jeg håber den klarer det ved dyrlægens hjælp, og snarest! kommer til et hjem, der har andre katte og meget gerne cirka jævnaldrende killinger. (men det kan selvfølgelig også være at den allerede befinder sig i sådan et hjem...?).

• #6   6. nov 2010 *En lille killing på 3 uger MÅ man slet ikke overdrage eller tage imod, medmindre man er godkendt til det, eller selv har en ammekat, der kan tage den.*

-Selvom jeg godt ved at man "ikke må" overtage en killing der kun er 3 uger gammel, så ville jeg altså også til hver en tid prøve at opflaske den. Hellere det, end at lade dø. Dette er IKKE en angreb mod Tinka D, så håber ikke at det bliver opfattet sådan.

Mvh Anja

• #7   6. nov 2010 Det er dog også vigtigt at forstå, at det er svært at give en 3-ugers killing en ordenlig opvækst, så at den bliver en sund, harmonisk og fornuftigt fungerende kat.
    Nu ved jeg ikke hvordan omstændigheder præcist er omkring denne killing, eller hvad Mads kan tilbyde, men Tinka har jo for så vidt ret.

• #8   6. nov 2010 Ja, det ved jeg godt at hun har og det er egentlig også derfor at jeg skriver. For jeg holder også på at killinger ALDRIG burde tages fra deres mor før de er mindst 12 uger, men i et tilfælde mellem liv og død, ville jeg også prøve at hjælpe den. Men ville så også regne med, selv at beholde den, da killinger der har en "kunstig mor" tit halter lidt bagefter en killinge der vokser op på den naturlige måde. Jeg venter killinger i starten af december, og der har jeg tænkt mig at beholde dem i 12 uger og hvis jeg fornemmer at mormissen ikke er blevet træt af dem i denne alder, bliver de nok en uge eller to mere hos deres mor. Hellere bliver lidt længere end at sende dem afsted "for tidligt"

• #9   6. nov 2010 Jeg er helt enig med Tinka.

• #10   6. nov 2010 Jeanette W>> Ja, måske. Det KAN jo også ende ud med en god kat. Man kan jo ikke sige at katten garanteret vil få adfærdsproblemer. Og ingen af os ved jo om Mads har andre katte i hjemmet, der kan "lærer killingen at være kat". Det var ikke for at starte en diskusion jeg skrev, det var bare for at fortælle at jeg også ville prøve at give killingen en chance. Desuden er killingen jo også snart gammel nok til at starte op på rigtigt killingefoder.

• #11   6. nov 2010 Husker du at masseger killingens mave efter hver måltid? Missemor vasker sine killinger så deres maver ikke blever hård smiley Jeg har selv 4 killinger som missemor ikke gad mere da de var 3 uger gamle, men de ville ikke tage flasken, så jeg prøvet med en skål med erstatning i til dem og det lærte de med det samme smiley nu er de 6 uger og klare sig fint trods den ene som har haft dårlig mave, men som nu er ovenpå igen smiley Ang. missemor ja så er hun begyndt at gide sine killinger lidt igen og jeg ser hende give dem mad 2-3 gange dagligt nu, men hun har ikke nok mælk til at mætte dem mere så derfor får de stadig 3 gange mælk severet af mig dagligt... Men er din killing dårlig og slap er der kun en vej og det er dyrelægen også ville jeg nok hvis jeg var dig finde en ammemor til den indtil den er 12 uger...

• #12   7. nov 2010 selv om jeg slet ikke er uenig i at en killing ALDRIG må tages fra sin mor/familie før den er 12 uger og at det heller ikke er godt hvis den vokser op alene, så står Mads i et akut problem der er lidt vigtigere her og nu. Jeg håber Mads har fået den lille til dyrlægen og at vi får en update. Og hvis den kommer over denne kristiske situation, så kan vi jo spørge Mads om han har flere katte, eller vi skal henvise til en eller anden form for hjælp.

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #13   7. nov 2010 Update til alle her i forum.... Den Skønne lille mis overlevede ikke natten. Fik dyrelægen til at se på den og det var en luftvejs infektion den havde højst sansynligt fået det igennem moderen da den blev født. Deres Imun forsvar er ikke ret godt når de ikke får moder mælk...

Men dyrelægen sagde at jeg havde gjort et rigtigt godt stykke arbejde og at der ikke var noget jeg kunne have gjort anderledes,

R.I.P lille mis...

Tak for hjælpen alle sammen..

• #16   7. nov 2010 Sov sødt lille mis smiley

Kommentér på:
Kilinge hjælp....

Annonce