Lejeboliger og kæledyrpolitik {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fundet at vide, at der findes mange boligorganisationer/ejere, som forbyder husdyr, eller er der begrænsning til kun max 1 kat per husstand.
Hvis man vil få en kat, eler mere end en tilladt kat, så hørte jeg,at den kan AFLIVES!!!
Jeg mener denne politik er helt umenneskelig, nærmest fascistisk! Jeg tror ikke mine øjne, når jeg ser, at denne politik eksisterer i et land som Danmark!
Jeg kommer fra et land, hvor en gang imellem sker der dyremishandling. Og når man diskuterer emnet i aviser/forums, så kommer der mange mennesker, som siger, hvor klamme vores medborgere er, og at vi skal lære af Vesteuropa, hvordan man skal behandle dyr ordentligt.
Men nu jeg kan se, at DK er ikke bedre. At tage en rask, elsket kat og aflive den... det er bare utroligt! Jeg får kvalme kun af at tænke på det!
Nu drømmer jeg om at få kat #2, men det kan jeg ikke, fordi den lejlighed jeg lejer tillader kun 1 kat p/husstand. jeg vil ikke tillade dem at tage min kat fra mig og slå hende/ham ihjel!
Unskyld mit dårlige dansk, men jeg er stadigvæk ikke så god til det, plus jeg er rigtig sur, det er hvorfor jeg har så mange stave/sproglige fejl!
Mvh
Helen xxx
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 5 Svar: 15
giver dig lidt ret i hvad du siger .. jeg kender en der havde en kat i sin lejlighed .lige pludselig fik hun a vide at hun skulle skille sig a med den for de havde lavet reglerne om så nu måtte de ikke have kat mere .. sådan noget syntes jeg er noget pis ... men på den anden side er det også meget svært at finde en lejlighed hvor man må have dyr ???
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Svar: 73
Og nej som de andre også skriver. De afliver ikke dyret, hvis de opdager det, de smider dig ud.
jun 2010
hun havde den også lamg tid før ..
jun 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg har boligbrev til en anden boligforening, der tillader to katte - rart at have, hvis det ender med, at vi må flytte.
Efter min mening burde det vedtages ved lov, at der, hvor indekatte er tilladt, skal der være tilladt minimum 2 katte.
PS: Hvis man bor i boligforening kan man på afdelingsmøde foreslå ændring af husdyrregler. Det BURDE virkelig kunne lade sig gøre at få tilladelse til én kat ændret til tilladelse til 2 neutraliserede katte..... men det lykkes desværre ikke altid
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Linette H **jeg kender en der havde en kat i sin lejlighed .lige pludselig fik hun a vide at hun skulle skille sig a med den for de havde lavet reglerne om så nu måtte de ikke have kat mere .. sådan noget syntes jeg er noget pis**
Jamen det ER også noget pis, der ikke har noget på sig. R. B har ret. Man kan IKKE lave sådan en regel med tilbagevirkende kraft, så jeg håber da virkelig ikke, at din bekendte var naiv nok til at gøre som ”befalet fra oven”.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det ærger mig at man ikke få dem med udekatte til at forstå at de sådan set ødelægger det for dem selv men osse for andre. Sådan som vores samfund ser ud i dag (i byområder) er det IKKE hensigtmæssigt at at have løse katte. Naboerne bor for tæt på og katte lærer aldrig at gebærde sig blandt biler.
Lejeboliger og kæledyrpolitik