2.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Pelspleje af langhårskatte.(MaineCoon) Pelspleje af langhårskatte.(MaineCoon)

Hej jeg har lige et par spørgsmål vedrørende pelspleje af Maine Coon.

Jeg plejer at bruge en kam og en karte, men hvilken fremgangsmåde er bedst.

1. Starter man med kam eller karten ?
2. Reder man med eller imod pelsen med karten ?
3. Er det en god ide at buge en svinebørste til dækhårene ?

Mvh. Martin

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje af langhårskatte.(MaineCoon)
  • #1   10. nov 2010 aner ikke en dyt om Maine Coon....men jeg ved at de "kun" er SEMI-langhårskatte...(langhårs er kun persere og Exotic, også selv om Exotic'en kun er en korthårsperser) sådan indenfor "fagspog"

• #4   10. nov 2010 Giver de andre ret ;O)
    Har erfaret herhjemme at en FURminator er super god til mine coonere :O)
    Bruger personligt aldrig karte selv, da den river i kattens hud. Jeg har en kam med rulletændrer og det er simpelthen bare en formidabel kam :O)

• #5   10. nov 2010 Hov, Hej Martin, så slet ikke det var dig :O)

• #6   10. nov 2010 Tak alle sammen, så må jeg rede med hårene, har jeg nu altid gjort men syntes at jeg engang havde læst, at man med karten redte imod pelsen. Det var så vist i forbindelse med udstilling for at løfte pelsen for at få den til at se mere fyldig ud eller sådan noget.

Jamen hej Camilla smiley
    Hmm kam med rulletænder, sådan en må jeg da straks ud og havde. Dem jeg har ruller sku' ingen steder smiley
    Furminator har jeg nu aldrig syntes godt om, jeg syntes det ser ud som om den nærmest skær underulden af.

Mvh Martin

• #7   11. nov 2010 Hæhæ, min ruller. Og jeg har 2 ;o) Sådan en må du gerne låne, men den koster ikke alverden :O)
    Det er selvfølgelig rigtigt, at FURminatoren nok ikke er god på killinger, man må heller ikke bruge den hvis de er for tynde eller har sår og/eller rifter :O) Bruger den heller ikke på de 2 små herhjemme, men de småfede er den god til smiley

Kommentér på:
Pelspleje af langhårskatte.(MaineCoon)

Annonce