{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg helt dum?
  • #1   9. nov 2010 hov den 24 dec..:)

  • #2   9. nov 2010 Jo det passer meget godt med 8 uger, endnu engang nogen der blæser på kattens fysiske og mentale helbred og loven

  • #3   9. nov 2010 Hov, så blev hun frosset...

  • #4   9. nov 2010 Ja jeg sad da lige og undrede mig også

  • #6   9. nov 2010 Frosset.. Er det hvis man siger noget forkert eller?? Er ny herinde, så er ikke inde i alle reglerne:-)

  • #7   9. nov 2010 Ja eller svarer på en annonce uden at være interesseret i den ved feks. at skrive sikke en sød kat eller noget i den dur

  • #8   9. nov 2010 Okay. Nyttig info. Tak:o) Kunne godt selv ha' fundet på at skrive til en, hvis han/hun solgte killinger der kun er 8 uger gamle:-O

  • katrine o
    katrine o Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   9. nov 2010 jeg blev frosset fordi jeg skrev dette til den person.. hvilket jeg syntes er så forkert af kg


  • #10   9. nov 2010 Det forstår jeg så heller ikke man kan blive frosset for, de overtræder loven og skader killingerne. er det uvidenhed skal de da have det afvide så de kan ændre annoncen. er det ligegyldighed skal de da have af vide at det bare ikke er ok på nogen måde og reelt kan anmeldes

  • katrine o
    katrine o Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   9. nov 2010 har lige skrevet til ha at jeg ik vil finde mig i det da det jo er loven vi snakker om syntes sku det for ringe


  • katrine o
    katrine o Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #12   9. nov 2010 og så læser de ik deres breve... ihhh

  • #13   9. nov 2010 Så blev den nye konto også frosset

  • #14   10. nov 2010 Hvorfor må man ikke sige sin mening? en killingt skal være 12 uger. min var 14 uger før jeg fik ham..

  • #15   10. nov 2010 Hvor er det bare for dårligt!

  • #16   10. nov 2010 øv...kan ikke finde en enig knap Marianne

  • #17   10. nov 2010 Øv jeg kan heller ikke finde enig knappen

  • #18   10. nov 2010 Det er ikke god stil at blive frosset for at gøre opmærksom på noget der er ulovligt

  • #19   10. nov 2010 Nøj hvor er det ringe :s de skal satme da tage i mod konstruktiv kritik ! Det er da for kattenes bedste at man somme tider skriver noget i en annonce smiley
    Det er godt nok for dårligt !


  • #20   10. nov 2010 ENIG Marianne !

  • #21   10. nov 2010 Uden at forholde mig til baggrunden for, hvorfor Katrine O er blevet frosset, så synes jeg det er værd at pointere, at det ikke burde være brugernes opgave at korrigere i andre brugeres annoncer, om de så er ulovlige eller ej.

    Der burde være nogle klarere retningslinier og en mere systematisk opbygning af, hvorledes man opretter en annonce herinde. Ligesom på DBA f.eks. hvor det mig bekendt slet ikke er muligt at oprette en annonce med killinger, der er salgsklare, når de er under 12 uger.

    Sådan som tingene er nu, er det min opfattelse, at hvis man støder på en annonce i markedet, hvor killinger er salgsklare uden 12 uger, så skal man undlade at skrive i annoncen, men istedet kontakte en HA.

    Ifølge brugerbetingelserne herinde vil annoncer med ulovligt indhold blive slettet. Det er ikke brugernes opgave at bestemme eller vurdere, hvilke annoncer, der skal slettes. Det må være HA'ernes opgave.

    Jeg ser mig gerne korrigeret, hvis jeg tager fejl.


  • #22   10. nov 2010 Glenn P - Du har helt ret, det burde være HA'erne der skal opdage ulovlige annoncer. Og ikke brugerne.
    Men jeg syntes det er lige stramt nok at fryse hende, hun burde måske have fået en advarsel ?


  • #23   10. nov 2010 Elisabeth

    Jeg er ikke enig i, at det er HA'ernes opgave at opdage ulovlige annoncer. Men det må være deres opgave at vurdere, om en annonce ikke overholde brugerbetingelserne herinde, og dermed om en sletning af annoncen kan komme på tale.

    Havde Katrine nu skrevet til en HA'er til at starte med, og gjort opmærksom på annoncen, så kan jeg ikke se, hvad hun skulle have en advarsel for ej heller en frysning.

    En HA kunne kontakte sælger for at spørge til indholdet eller irettesætte vedkommende. Det er efter min mening ikke en opgave for de enkelte brugere herinde.


  • #24   10. nov 2010 Håber dog annoncen, som denne tråd drejer sig om, er blevet rettet eller slettet?


  • #25   10. nov 2010 Nu kom hun jo til at skrive i annoncen, i stedet for til en HA'er. Alle kommer til at lave en fejl en gang i mellem..

  • #26   10. nov 2010 Mig bekendt er det ikke et ukendt fænomen, at brugere herinde kommenterer i annoncerne uden at have egentlig interesse i annoncerne?

    Mig bekendt er det heller ikke ukendt for brugerne herinde, at det ikke er tilladt at skrive i annoncerne herinde, når man ikke er interesseret i "varen"?

    Katrine kunne have skrevet en PB til sælgeren?

    Alle laver fejl ingen tvivl om det. Om Katrine skulle have en advarsel istedet for en frysning kan og skal jeg ikke forholde mig til. Det er mig bekendt igen en opgave for en HA'er?

    Som skrevet før, så håber jeg, at den pågældende annonce er blevet rettet eller slettet?


  • #27   10. nov 2010 Jeg aner da ikke om den annonce er blevet slettet !

  • #28   10. nov 2010 Elisabeth

    Det skriver jeg vist heller ikke noget om. Skriver at jeg håber det .. smiley


  • #29   10. nov 2010 Det håber vi alle sammen vidst smiley

  • #30   10. nov 2010 Har lige fundet annoncen.. og de står til salg til d. 24. dec. men den dato den er skrevet, så bliver det også 12 uger de er når de skal hjemmefra. Så der er intet galt med annoncen. Jeg havde ikek set den før, så vidste ikke om det var rigtig de kun var 8 uger. Nogle gange kan vi herinde godt være for hurtige smiley

    Men stadigt mener jeg ikek det behøver koste en frysning men en reminder om at tænke før vi skriver.


  • #31   10. nov 2010 Så må jeg være ærlig og sige jeg syntes det er OK med en frysning, hvis man ikke læser annoncen ordenligt, inden man gør opmærksom på noget, som faktisk er korrekt smiley

  • #32   10. nov 2010 Ja du kan godt have ret der, for det sår tvivl om den der sælger killinger og kan dermed gøre at nogle falder fra som interesserede, selvom annoncen er iorden

  • #33   10. nov 2010 Dianna

    Jeg håber så, det er den samme annonce som Katrine også henviser til... smiley

    Som jeg tidligere skrev, så er det ikke brugernes opgave at korrigere i andre brugeres annoncer, om de så er ulovlige eller ej. Det er iøvrigt heller ikke tilladt ifølge brugerbetingelserne, og det må der være en HA'er, som har vurderet er nok til en frysning.

    Hvis det er den samme annonce, der henvises til, så fristes man næsten til at svare trådens overskrift med et ja... smiley



  • #35   10. nov 2010 Glenn.. Katrine havde skrevet i den så det er det

  • #36   10. nov 2010 hvis de er 2 uger fredag som hun skriver er de ikke 12 uger den 24 dec men 8

  • #38   10. nov 2010 Har kigget mange annocer igennem men ikke lige fundet denne. Kan tilgengæld se at der er en del der har 8 ugers killinger til salg

  • #39   10. nov 2010 Jesper har sendt pb
    Og regn fra den dag at annoncen er oprettet..så er der altså intet galt!


  • #40   10. nov 2010 og Jesper.. jeg vil så ikke lige sende nogle i fryseren pgraf en annonce så derfor pb smiley

  • #41   10. nov 2010 Dianna vil du sende mig en pb også?

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #42   10. nov 2010 Det kan godt være i er uenige med de regler som KatteGalleriet har lave for dette store website, som i dagligt er på. smiley

    Men som reglerne siger:
    " VIGTIGT - Skriv kun hvis du er interesseret i varen! Useriøse henvendelser medfører frysning af din brugerkonto."
    Derfor skal vi alle holdes os til den regel.

    Så denne tråd skal ikke være en diskutions tråd, da en uskyldig bruger af en annonce bliver diskuteret her.

    Tråd starter har set forkert på datoen, og ikke regnet med den dato hvor annoncen blev oprettet, derfor er annoncen ok og kattene bliver 12 uger når de sælges, når man regner næsten 1 måned mere med for hvornår annoncen blev oprettet. smiley

    Så I bedes venligst lade være med at diskuterer emnet mere, da trådens emne ikke har noget på sig . Tak. smiley


  • #43   10. nov 2010 annoncen er oprettet i oktober..og ikke november

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #44   10. nov 2010 Hvis I ser en annonce hvor der sælges katte under 12 uger, kan I sende en PB til en af os Haèr, så vi kan rette op på det. smiley

  • #45   10. nov 2010 Tak Janne

  • #46   10. nov 2010 Janne

    "Hvis I ser en annonce hvor der sælges katte under 12 uger, kan I sende en PB til en af os Haèr, så vi kan rette op på det. :-)"

    Vil det sige, at annoncering af killinger til levering, når de er under 12 uger ikke er tilladt på KG ligesom på DBA?

    Fremgår det nogen steder af brugerbetingelserne? Syens ikke jeg kan finde det.


  • #47   10. nov 2010 Glenn>> Det har ikke så meget med reglerne for KG at gøre, men derimod lovgivningen. Og det er ulovligt, og kan medføre bøde, at sælge en killing der er under tolv uger.

  • #48   10. nov 2010 Anja

    Det medfører ikke bøde, at sælge killinger på under 12 uger, sålænge leveringen af killingen ikke sker, når killingen er under 12 uger.

    Derfor er det interessant om det er ulovligt, at annoncere killinger til salg med hensigt om levering før de er 12 uger. Har leveringen ikke fundet, er bekendtgørelsen og dermed lovgivningen omkring overdragelse af killinger efter min mening ikke overtrådt.

    Der står heller ikke noget omkring annoncering af killinger i brugerbetingelser på KG, så synes egentlig mit spørgsmål var berettiget.


  • #49   10. nov 2010 Glenn>> Det er selvfølgelig kun ulovligt hvis der står at den er afhentningsklar den dato, hvor den kun er 8 uger. Jeg har ikke læst annoncen, så ved ikke om der er noget galt med den omtale annonce, men noget tyder på at Katrine har taget fejl:o)

  • #50   10. nov 2010 Jeg hæfter mig ved bekendtgørelsens ordlyd som er, "hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle".

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=127877

    Jeg er derfor i tvivl, om annoncer med killinger til salg og levering af killinger under 12 uger er ulovlige, såfremt leveringen ikke har fundet sted. Dette til trods for at sælger har til hensigt at bryde loven.

    Man kan ikke få en bøde, når man ikke har overtrådt loven.... Endnu.

    Derfor mit spørgsmål til Janne, om sådanne annoncer ikke er tilladt på KG - særligt også fordi jeg ikke har kunne finde noget herom i brugerbetingelserne.


Kommentér på:
er jeg helt dum?

Annonce