4.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

LaserLys? LaserLys?

Hejsa.. smiley
Jeg kunne vildt godt tænke mig at høre jeres mening om, LaserLys, som katte kan jage.
Synes i at det er dyrplageri eller synd for katten?

her forleden var jeg sammen med min veninde &' vi ville købe sådan nogle, så vi gik ind i en dyrhandel og spurgte om de havde nogle? hvor en af de der med arbejder så siger til os, at de ikke vil anbefale det, da' det er synd for katten, at de jager noget de ikke kan fange?

- Hvad er jeres mening :i ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LaserLys?
  • #1   15. nov 2010 De kan blive totalt bims af at fare rundt efter laserprikken.

De må absolut ikke lyses i øjnene ...

• #2   15. nov 2010 syntes helt bestemt det er synd, min søn har en og prøvede, chanel blev hel bims og farede rundt, hun kunne faktisk slet ikke gå lige bagefter og lige efter også, hvis der kom et skarp lys fra fjernsynet farde hun rundt igen, så her er det forbudt at bruge den i nærheden af misserne

• #3   15. nov 2010 selvom du bare lyser på gulvet kan genskæret være nok til og ødelægge synet delvist..

så det er absolut NOGO

• #4   15. nov 2010 Jeg havde sådan en lille laser, og det var alletiders legetøj til min hunkat, og hun for efter den... Men efter 2 dage med den, droppede vi den igen... Min kat ledte konstant efter den og pev hele tiden fordi hun ikke kunne finde den,,, Hver gang der lige kom et glimt af et eller andet troede hun det var den... Jeg syntes det var synd at hun skulle gå rundt og lede efter den og være helt åndsvag at høre, og hun ville jo aldrig kunne fange den lille røde plet... Så jeg er sikker på at jeg aldrig vil bruge sådan en igen...

• #5   15. nov 2010 Hvis man gerne vil stresse sin kat helt vildt er det helt klart vejen frem

• #6   15. nov 2010 Nu kunne jeg aldrig drømme om at bruge det ved min kat , for jeg vil give jer alle ret . Men har hørt flere som har brugt det sige , at det ikke er så slemt hvis man bare sørge for at smide en godbid så den har 'fanget' byttet .

• #8   15. nov 2010 Jeg synes ogaå det er synd for katten,kunne aldrig drømme om at bruge den,kunne også komme til at ramme den i øjet.

• #9   15. nov 2010 må man snart noget når man har kat ? =D

• #10   15. nov 2010 marie ja men så vil jeg også have lov til at tvinghe dig til og stirre på en prik med chance for genskær så du kan få stress og ødelægge synet

• #11   15. nov 2010 Altså jeg har brugt det til at aktivere min ene kat da han ikke ville lege med andet, selvfølgelig med måde, og han er helt vild med den. Det er kun får at få ham til at motionere lidt da vi bor i en lille lejlighed og han ikk er så aktiv som vores anden kat, jeg bruger den ikk hverdag snarre en gang om ugen, men dyrebutikker sælger dem så ved ikk om det er dyreplageri hvis man ved hvordan den skal bruges?

• #13   15. nov 2010 Jeg vil helt klart ikke anbefale det. Tror det er sjovere underholdning for ejeren end det er for katten. De bliver utroligt stressede af det, og det synes jeg er synd.

• #14   15. nov 2010 Maria J - Der er en hel del andre ting man kan lave ved katten, så hvorfor lege stress-leg med den ?

jeg vil personligt heller aldrig bruge laser til en hund

• #16   15. nov 2010 Jeg kunne heller ikke drømme om at aktivere nogle af mine katte med laserlys.

Som så mange skriver... det giver kun stress og det er ikke sundt for kroppen hos hverken dyr eller mennesker. Så hellere lade katten jage en drillepind, snor eller lign. så den har en fair chance for at få afsluttet jagten.

• #17   16. nov 2010 Julie H

det er ikke en ammehistorie - jeg har gået på teknisk gymn med fysik på a, og der havde vi altså en lærer på 3. år, som havde skrevet selve fysikbogen og hun UNDERSTREGEDE at laserlys kan gøre en blind eller skade!!

• #20   16. nov 2010 mette S - It's a kind of Magic smiley ) - Der er ingen grund til at træne en fed indekat ved hjælp af stress.. Klikkertræning hvor man får den til at hoppe op og ned fra ting fungere gangske udemærket

• #21   17. nov 2010 Tusind tak for kommentare, jeg vil bare helst ha' sådan noget afvide, for jeg holder af min kat mere end noget andet.
    Og jeg vil på ingen måder såre den.
    Men jeg tænker bare - så længer men ikk lyser den i øjet &' man ikke leger med laserlyset i flere minutter, så er det jo en untagelse, ikk? smiley

• #22   17. nov 2010 Maxii Zoo, sægler dem i museformet ting ting.
    Og hvis det var synd for katten ville de nok ikke sægle den. Men derimod sægler Dyr centret den ikke.
    Og det forvirre mig rigtig meget!?
    Ihhhh! - =D

• #23   17. nov 2010 Maria D

Der tager du fejl - er der penge i det, sælges ALT - selv noget der er giftigt for katte ...

Det er kun at håbe at katteejere har en smule sund fornuft ...

• #24   17. nov 2010 Det godt nok ikke giftigt, men jeg ka' godt føgle jer med at det kan være skadeligt for min Lille Zippo Mis..

- Men det er jo et legetøj til katte :i
    Men undskyld jeg spørger duuumt! og det lyder næsten som om jeg ikke har viden på katte. Men kan det være muligt at i sådan en LaserlyseTing, at de måske har gjort den uskadelig for katte. altså den jeg har kigget på, er formet som en mus.

• #25   17. nov 2010 Jeg er da godt klar over laser lys ikke er giftigt - at jeg nævner der sælges ting til katte der er giftigt, er fordi du mener at ting der skader katten kan Maxizoo ikke finde på at sælge ...

Du kan jo gøre som du vil - laser lys er laser lys - det kand er ikke ændres på - det er præcis det der er i den lille mus ...

• #26   17. nov 2010 Okay, jeg vil få dårlig samvittighed hvis jeg nu købte en. så tror bare jeg opgiver. smiley jeg vil ikke løbe en risiko..

Kommentér på:
LaserLys?

Annonce