{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Hjælp med mad til 3 katte! :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 katte, der lige har været ved dyrlægen i dag, Bøllemis er for tyk, og skal på light foder, Molly skal på almindelige foder og Basse skal have killinge foder.
Så er mit spørgsmål bare lige hvordan jeg skal få dem til at spise hver sit, når maden jo står på gulvet og er fremme hele tiden.
Håber i kan hjælpe. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med mad til 3 katte! :)
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #2   16. nov 2010 Ja det er mega svært, har selv haft problemet. smiley
    Det jeg gjorde, med den lille som kun "måtte" få killingfoder var at jeg stillede det på sofa bordet med et blad over, og oven på noget så jeg kunne høre om de andre katte som ikke havde godt af det prøvede at få det, når jeg ikke var i stuen. smiley

Så hver gang jeg satte mig kom den lille helt af sig selv til sidst, for han vidste godt det var her han fik sit foder, det hyggede han sig gevaltigt med, haha Til sidst blev det bare jeg stod ved sofabordet så kom han fluks op på sofaen for at få sit killing foder, selv om han også kunne spise de voskne`s foder, men han synes det her var bedre og hyggeligere. På den måde fik han det meste af sit killing foderet, til han var ca 1 år.

Men ved selvfølgelig ikke om det ville virke hos dig og din kat, men de finder hurtig ud af det. :-))

• Janne.*

#3   16. nov 2010 Da gik jeg hjemme, så det kunne lade sig gøre på den måde. Så de andre ikke fik killing foderet, som særlig den ene af mine katte slet ikke have godt af, da han vejer for meget. smiley

• Janne.*

#4   16. nov 2010 Jeg vejede den lille d. 3-10, hvor han var 17 måneder, der vejede han 8.030 kg Så han må da ha fået det han skulle eller måske ville han have vejet det samme, hvis han sjælden fik sit killing foder, smiley

• #5   16. nov 2010 Tak for jeres gode råd. smiley
    Jeg prøver mig lidt frem.
    Men Lotte jeg synes godt nok også det er besværligt, men synes heller ikke selv han virker så tyk som dyrlægen siger.. smiley
    Og Janne, det ellers en smart ide, men jeg tror bare Bøllemis ville være der hele tiden, for han er nys når der er mad andre steder en hvor deres skåle plejer at stå. Og hold da helt op en stor misser, så er Bøllemis jo et fnug ved siden af. smiley

• #6   16. nov 2010 Acana er til både voksne og killinger, altså de har ikke noget specielt voksen, senior eller killinge foder. De har 3 forskellige smags variationer, og altså det er til alle aldergrupper, så det du vælger af smag passer sig til alle aldergrupper, der er højt protein indhold, men der er ikke korn osv i, så det skulle også passe sig fint til overvægtige katte. Det er hvad jeg har fået ad vide, ved ikke hvor du bor, men deluxedog.dk bringer gratis ud i :
    4700 Næstved
    4720 Præstø
    4733 Tappernøje
    4736 Karrebæksminde
    4750 Lundby
    4250 Fuglebjerg
    4171 Herlufmagle
    4160 Glumsø
    4200 Slagelse
    4262 Sandved
    4261 Dalmose
    4684 Holmegaard
    4690 Haslev
    hvis man køber for mere end 400kr

• Janne.*

#7   16. nov 2010 lise B Ja den "lille" er blevet rigtig stor og han kunne godt trænge til at få lidt mere på sidebenene, så han bliver nok en stor dreng, når han bliver lidt ældre. :-))

Feks. disse 2 gode kvalitets tørfoder som både er til killinger og voksen katte, Applaws og Orijen. Jeg køber nu 2 gange 7 1/2 kg Applaws tørfoder, for så er fragten gratis og lige til døren. smiley

• #8   16. nov 2010 har det samme problem med mine to hehe Silke spiser Milles voksen foder og Mille spiser Silkes killinge foder hehe det ikke helt nemt og de vil ik have sit eget hehe også selvom det nogengange kan være det samme hehe

• #9   16. nov 2010 Jeg ville sidde og håndfodre smiley Det er både hyggeligt og så har man styr på det smiley Ved godt det kræver meget tid, men man kunne da gøre det

• #10   16. nov 2010 Jeg bor i Nyborg men jeg vil prøve at blande det sammen, og så håbe på han spiser begge dele.
    Ellers må jeg prøve noget helt nyt mad, men han er meget kræsen, han vil faktisk kun rc. smiley
    Men tusind tak for alle jeres gode råd. smiley

• #11   16. nov 2010 her i huset bruger vi seperate fodre rum smiley måske kunne det lade sig gøre smiley

• #12   17. nov 2010 Hvor pudsigt, jeg har nøjagtig samme problem med mine tre drenge....

Samson er for tyk, Magnus er tilpas og George skal ha killing foder.

Lytter ivrigt med.......

Kommentér på:
Hjælp med mad til 3 katte! :)

Annonce