{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.871 visninger | Oprettet:

Min kat hopper op på køkkenbordet {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en kat, der har fået en vane at hver gang der står tallerkener osv på køkkenbordet, så hopper den derop. Den kan også godt finde på at gøre det selvom der slet ikke er noget deroppe.

Jeg vil egentlig gerne have vænnet den af med det, det skal lige siges at jeg næsten lige har fået katten, og har prøvet at få den til at stoppe med det fra starten af.
Jeg har prøvet at sprøjte vand i hovedet på den, når den gør det (har hørt at det er den mest humane måde at opdrage katte på), men det virker ikke, har prøvet at skubbe hende ned derfra, virker ikke, nu prøver jeg så at lukke hende ud hver gang, men det virker heller ikke rigtig.

Er der nogen herinde der har nogen gode forslag til hvad jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat hopper op på køkkenbordet
  • #3   22. nov 2010 prøv og læse det ret nye indlæg opdragelse der står en masse fif hvad du kan gøre --

    jeg har altid brugt metoden , agh agh og så gå ned men de første mangeeeee gange skal du løfte dem ned fra bordet samtidig . mine ved godt de ikke ,må være på bordet men de gør det aligevel det kan ikke helt undgås så jeg tørrer altid af en extra gang , men når jeg ser dem på bordet siger jeg bare gå ned og så peger jeg på ham eller hende og det virker her .


  • #6   22. nov 2010 når man opdrætter som vi så tror jeg osse de fleste giver op med at lære dem det smiley men hvad gæster angår tænker jeg at jeg håber da at gæsterne har tillid til min renlighed og godt ved at jeg selvfølgelig gør køkken borde rent i rodalon inden jeg laver noget som helst mad derpå smiley renligheden ses jo osse i resten af huset smiley

    man må sluge nogen kameler for at få lov at have selskab af sådanne dejlige dyr smiley håber du kan tilgive katten for at være nysgerrig


  • #10   22. nov 2010 Har det helt lige som dig Susanne og har også barn på bordet, når jeg feks laver mad osv smiley

  • #11   22. nov 2010 herhjemme har vi både katte og børn fordi vi elsker dem og ikke for at begrænse dem smiley og tro mig de kan sagtens finde ud af hvornår der laves mad og hvornår der ikke laves mad smiley katten er jo nysgerrig af natur og begynder du først at sprøjte vand efter den osv bryder du jo dens tillid til dig smiley

  • #15   23. nov 2010 Susan H **Den er lidt mystisk fystisk den der. Når jeg læser den så forstår jeg den som: jeg ved jeg kløver din sætning nu, men kun fordi den er lidt fjollet.

    Dem man elsker må ikke begrænses. Ok, er begrænsning = forbud?
    Det vil så igen sige at både dine børn og katte har ingen forbud fordi du elsker dem.
    Omvendt set, dem du ikke elsker de skal have begrænsninger eller forbud. **

    Vil du se mystifystisk fjolleri? Så læs lige igen, hvad det egentlig er, du har fået ud af Thomas og Marlens "fjollede sætning".


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #17   23. nov 2010 Ej, nu tror jeg ikke det skal forstås sådan, selvfølgelig elsker man sine katte og dem man lever sammen med, både med begrænsninger og uden begrænsninger. Nogen vælger at leve på den måde, vi mennesker ser og føler forskelligt på hvordan vi vil have det i hjemmet.:-)

    For mig er det ligemeget hvordan mennesker lever, de har det jo godt med de valg de nu engang har valgt ellers gjorde de det jo ikke :-). Bare dyrene har det godt, de kan ikke sige fra. Så kan ikke se vi skal blande os i det.:-)



  • #21   23. nov 2010 tak Janne smiley du har så ganske ret smiley og vi mennesker er forskellige smiley da vi i sin tid startede havde vi osse det mål at ingen katte var på bordene, men har måttet sande at det orker vi ikke at bruge vores krudt på smiley som min gamle far siger : man skal vælge sine kampe med omhu smiley

    er da sikker på langt de fleste mennesker elsker både deres dyr og børn ellers skulle de jo ikke have dem vel ???

    god dag til alle


  • #22   23. nov 2010 glemte lige at spørge hvad tror i egentlig kattene laver om natten ???? for vi kan eks ikke lukke døren til køkkenet da hele underetagen i huset går ud i et og vi vil ikke lukke kattene inde i små rum om natten.....

  • #24   23. nov 2010 Susan H
    **Tinka
    Jeg læser og læser men den er stadig noget fjollet.
    Selvfølgeligt holder man da stadig af sine dyr selvom man er nød til at begrænse dem. Er du uenig i dette?????

    Det samme kunne man så sige om dem der har begrænset deres kat så de ikke kan komme ud. Er det så fordi de ikke holder af deres kat?
    Kan du se det fjollede nu????**

    Det jeg kan se er, at dit ræsonnement er helt ude i hegnet.


Kommentér på:
Min kat hopper op på køkkenbordet

Annonce