{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.608 visninger | Oprettet:

Vinter pels! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ..

Jeg har to hankatte, en Norsk skovkat Manse, og en Maine Coon Diego. Nu er det ved at blive vinter og ville hører, om mine katte godt kan klare at være udenfor i 1½ dag uden der sker noget, for har en Nabo som hele tiden ringer til mig og siger at det er synd for dem at de skal sove ude? Men Manse elsker at være ude og Diego kan bedst lide at være inde, men det jo bare noget den lige skal vende sig til. Kan det vrkelig passe at de ikke kan holde til at være ude i 1½ dag?? For deres race er da van til de grader..

- Tina smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Radiatorer der er utætte 1.234 kr.
  • 1 lampe hænges op, 2 flyttes 1.150 kr.
  • Opsætning af 3 lamper i gang. 600 kr.
  • Grundig rengøring af bruseniche og hovedrengøring 850 kr.
  • Reperation af Blomberg opvaskemaskine. 1.200 kr.
  • Sætte persienner op 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinter pels!
  • #2   25. nov 2010 De er både inde og ude katte.. De plejer normalt også at ligge og sove indenfor og det da heller ikke hverdag de skal være ude så længe, men engang i mellem sker der vel ikke noget? Kan ikke få kattelem fordi jeg bor i en ungdombolig smiley .. Det er nok heller ikke lige en 1½ dag jeg mener, sådan at jeg kommer hjem fra skole kl 3 og så er de inde til en 9 om aften og så skal jeg til noget som jeg helst ikke vil udgive på kattegalleri og så kommer jeg hjem igen næste dag mellem 12-14? er det for langtid, for så vil jeg sørge for en kan hjælpe mig med at lukke dem ind om natten smiley

• #4   25. nov 2010 okay smiley Jeg har ellers en sådan en kattehus kalder jeg det, jeg har ude på min teresse og der er meget læ derude. Men ja, kan godt se det. smiley

• #7   25. nov 2010 SOFIE H: Synes du er lige hurtigt til t dømme folk. Mine katte har det godt! Jeg passer dem som var det mine egne børn. Jeg skriver ind for at hører folk ad, jeg har ikke ladet dem sove ude i minus grader eller noget som helst. Jeg skrev at min nabo synes det var synd, Ja, det synes han også selvom de kun lige været ude i 2 timer? Så synes lige du skal tænke før du skriver. De har det godt, de har alt hvad de kan få.

• #9   25. nov 2010 SOFIE H: Det passer vist ikke helt, du skriver selv ''jeg mener bestemt ikke, at det er ordentlige forhold, at den er tvunget til at være udendørs i den kulde uden mad, drikke eller varme, indtil det passer dig at komme hjem og lukke den ind'' Jeg har aldrig tvunget mine katte til at være ude! Og jeg holder dem heller ikke udendørs, det er både inde og ude katte. Min Norske vælger selv at rende rundt ude om vinteren fordi han elsker det?

• #11   25. nov 2010 I princippet kan kattene sagtens være ude hvis de har mulighed for at gå i læ, de har trods alt overtøjet på hele dagen. De katte jeg har nu vil gerne ind og sove og det kommer de, men sidste år havde jeg tarzan som var korthåret, han var frivilligt væk i over et døgns tid selv det var hunde koldt om natten. Han havde mulighed for at gå ind igennem kælderen men gjorde det ikke. Og han døde bestemt ikke af kulde.

• #12   25. nov 2010 sofie,

nej hun skriver ikke det pludselig kun er to timer.

læs det igen smiley

• #13   25. nov 2010 Hej. Jeg havde også engang en kat der også rendte ude både i frost og snevejr, og hun havde kattelem, hun bare kunne rende ind af, hvis hun ville ud. Hvis katten gradvist bliver vænnet til at være ude i koldt vejr, så danner den en pels der kan tåle det. Både Norsk skovkat og Maine Coon kan tåle at være ude i MEGET koldere vejr end vi har i Danmark, de skal dog bare vænnes til det gradvist. hvis din kat selv vælger at være ude i 1½ døgn, kan jeg ikke se problemet i det, så længe han har mulighed for at blive lukket ind i varmen når han ønsker det:-) De fleste katte der har været på "strejfetur" i kulden, kommer som regel også hjem og bliver hjemme i varmen et par dage inden de smutter på tur igen.

• #14   26. nov 2010 Jeg synes så det Sofie H. skrivr er meget relevandt. Men det var så åbenbart ikke det som trådstarter ville læse.
    Jeg har udekatte. Men når det er vejr som nu, ja så er de kun lige ude i 10 min. for at komme af med det de skal. Og så er de inde igen i varmen.

• #15   26. nov 2010 Kirch L> Nu har trådstarter jo ikke sagt at hun ikke ville høre de forskellige svar. Trådstarter ville bare tiltales i en ordentlig tone, uden at få smidt i hovedet at hun er en uansvarlig katteejer. Hun skriver i øvrigt at den kat der render mest ude, er en Norsk skovkat. Den er altså vant til de temperaturer vi har udenfor nu.

• #18   26. nov 2010 Tak til jer som ikke mener jeg er uansvarlig katte ejer. Og Sofie H du forstår åbenbart ikke noget af det jeg skriver. Og ved ikke lige hvor den altan kommer fra? For det har jeg bestemt ikke skrevet nogen steder. Jeg bor i en hyggelig lille by, men en masse plads. Jeg har hørt min nabo om at se til dem når jeg lige er væk. Vil heller ikke selv mene at mine katte dør af at være ude. De har mulighed for læ, og alt det der. Jeg skriver ind for at hører folks mening og ikke for at bilve svinet til bare fordi jeg spørger om hjælp SOFIE! Men tak for jeres tråde alle sammen smiley !!

• #19   26. nov 2010 Lotte> Som jeg også HAR skrevet i mit første indlæg, så skriver jeg også at en Norsk og enhver anden kat, skal vendes til kulden gradvist så den netop kan få en pels der kan holde den varm i kulden. Er udemærket godt klar over at en kat der kun har været vant til at være inde ikke kan holde varmen i det vejr vi har lige for tiden. Har skrevet i mit første indlæg TO GANGE at katten skal vendes til kulden.

• #20   6. dec 2010 tror du skal læse det du har skrevet engang til lille ven..

Kommentér på:
Vinter pels!

Annonce