8.023 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Rodalon? Rodalon?

Hej.

Jeg har hørt at rodalon skulle være godt hvis man har en kat som tisser lidt rundt omkring indenfor, altså sprøjte det de steder som den har gjort til tisse-steder herinde -

Nogen som har erfaringer med det?

Tak på forhånd.

(Skal lige siges den har fået mod blærebetændelse og har været ved dyrlægen - Han mente det var blevet til dårlig vane)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rodalon?
  • #1   25. nov 2010 Man ksal ikke sprøjte det, man skal blande det op i vand, tørre tisset af med det, og tørre efter med vand..

• #2   25. nov 2010 Du kan godt bruge det i spray form , men det kommer selvfølgelig an på hvor du skal ha fjernet lugt smiley

• #3   25. nov 2010 Okay Takker for responsen, syntes bare det er noget underligt noget idet hun ikke har gjort det før og det sker næsten altid omkring vores seng, hvilket så har betydet at vi lukker døren til soveværelset.

Bare trist når både lille-mis og jeg er blevet vant til den ligger hos far her jo, men vi kan jo ikke ha tis under og omkring sengen!?

• #4   25. nov 2010 Du skal i hvertfald sørge for at vaske ALT der har været tisset på i Rodalon . Den vil blive ved hvis det 'dufter' af den .

• #6   25. nov 2010 Jeg vil anbefale edikke blandet op i vand eller bagepulver blandet op i vand. Det er lige så godt, endda bedre og er meget billigere og IKKE giftigt,

• #7   25. nov 2010 Lotte : Bare lige for at være møg træls , så kan det altså ikke ætse poter når det har en normal pH-værdi smiley man skal bare sørge for at bruge den som Hedder indendørs

• #8   25. nov 2010 ^^ Og så skal det jo selvfølgelig blandes med vand !

• #10   25. nov 2010 Jamen jeg ved det er møg træls når nogen skal blande sig på den måde smiley
    Så jeg satser på at jeg er undskyld når jeg selv har erkendt det smiley

• #12   25. nov 2010 Yes yes thats a VERY good vending smiley

• #13   25. nov 2010 Sikke en debat der lige blev, men igen tak for alle der har kommet med tips og fif smiley Dejligt.

• #14   25. nov 2010 Hehe . Jeps Jonas smiley Er det ikke dejligt med lidt Debat ? smiley

Men håber i hvertfald du får bugt med de små uheld smiley

• #15   25. nov 2010 Fortsætter den lige, bare for at være møg træls..... Maybe We can use it in another afsnit....*Gnæg gnæg*

• #16   26. nov 2010 Yes vi kan Anja ! But just husk !! NIser don't use vold !! ;D

• #17   26. nov 2010 ^^ Jeg har fri i dag , stavefejl er vel OK , *NISSER smiley

• #18   26. nov 2010 Hvis den har tisset på noget hvor det er drilsk at få af vil jeg vidergive et råd vi fik herinde. 1 spsk. bagepulver til 1 liter vand. Hæld det på en pister (spray til blomster) og pist det, lad det tørre op og gentag til lugten er væk.

Vi brugte dette fif da en hankat havde sneget sig ind og tisset på vores nye fatboy (sækkestol). Det fjernede lugten heldigvis. Vi havde også forsøgt med Rhodalon men det hjalp ikke...

smiley

• #20   26. nov 2010 *Pulleh * - Rodalon er så ikke ugiftigt, det er ikke for sjov man anbefalder at man bruger gummihandsker når man bruger det

• #21   26. nov 2010 Atli> Du kan læse produkt og sikkerhedsdatablad her: http://www.rodalon.dk/documents/00085.pdf

Desuden anbefaler Brenntag, som laver Rodalon ikke gummihandsker, til den indendørs Rodalon:-) Jeg har selv været forhandler af alle Rodalontyperne, og til den der hedder indendørs anbefaler man ikke handsker. Men det er jo altid en god idé at bruge dem alligevel, da Rodalon godt kan være lokalirreiterende.

• #22   26. nov 2010 Rengøringsmidler der ligesom skummer når man afvasker - dem skal man være påpasselig med.

Bruges Rodalon må kattene ikke være i nærheden før der er afvasket med vand - og det er tørt.

Eksempel på forgiftning med ætsende kemikalie:
    Ung kat havde væltet flaske med rengøringsmidlet Rodalon (5 % benzalkonium chlorid). Da ejer kom hjem var det ikke muligt at indgive mælk eller vand. Da katten ankom til dyrehospitalet var den stille og uden synlige ætsninger i mund eller svælg. Katten savlede en del. Ejer havde renset kattens pels for Rodalon. Katten behandledes med aktivt kul og slimhindebeskyttende medicin. Ejer tog katten med hjem til observation. Næste morgen var katten yderligere påvirket. Ejer kom igen på dyrehospitalet, hvor katten indlagdes til mere intensiv behandling. Kattens mund, tunge og svælg bar nu tydeligt præg af ætsninger. Al synlig slimhinde var nu lys og på vej til at afstødes. Der var blødninger flere steder i mundhulen og tungen var tydeligt hævet og øm. Vi behandlede katten med morfin både i form af indsprøjtning og depot-plaster. Desuden startedes behandling med binyrebarkhormon. Katten fik det i løbet af dagen gradvist meget bedre og begyndte at spise blød mad. Om aftenen kunne katten igen udskrives til behandling hjemme. De følgende dage blev katten i stand til at spise mere normalt. Der var på intet tidspunkt tegn på, at Rodalon havde ætset kattens spiserør eller øvrige mave-tarmsystem. Mund og tunge var det sted, hvor Rodalon havde været i kontakt med vævet i længst tid og i højest koncentration og derfor var skaderne heldigvis mest udtalte der. Vi forventer, at katten bliver helt rask i løbet af de næste uger."

http://www.aalborgdyrehospital.dk/

• #24   26. nov 2010 Anja J - Nu har jeg selv været storforbruger af ROdalon da jeg havde hundehvalp, og jo selv til det indørs skal man bruge hansker..

Hvis det havde været så ufarligt som der påståes ville der ikke være børnelåg på den smiley

Jesper H - Jeg har ikke opblevet de er blevet resistente smiley

• #25   26. nov 2010 Atli> Fordi der er "børnelåg" på er det ikke ensbetydet med at det er giftigt. Men som Lis skriver, så skal katten jo selvfølgelig ikke drikke det. Men hvis du læser deres sikkerhedsdatablad, så er handsker ikke påkrævet fra producentens side:o)

• #27   26. nov 2010 Anja J - Jeg skrev heller ikke at det var påkrævet, men at man anbefalder det..

Men hvis du vil ødelægge dine hænder er det da også fint

Jesper H - Aner det ikke, jeg bruger aldrig vel, som sagt har jeg brugt det i stor stil, og jeg har ikke haft problemer med virkningen

• #28   26. nov 2010 He he, det har jeg jo aldrig sagt, men bare glem det. jeg trækker mig fra tråden gider ikke fluekn*pperi..

Kommentér på:
Rodalon?

Annonce