1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hjælp Allergisk reaktion på foder hjælp Allergisk reaktion på foder

Min Tiger blev syg i mandags, så derfor tog jeg ham til dyrlæge. Han var forkølet og havde feber, så derfor er han på medicin nu. Men det som bekymre mig er at han også slikker sin pels af. Min dyrlæge mener der er fordi han får noget andet foder.
Er der nogle af jer der har haft en kat der ikke kunne tåle Royal Canin Oral Sensitive 30 ???
Før fik han RC maine coon og det gik fik udover han tog meget på i vægt.
Hvor hurtigt kan den Allergisk reaktion forsvinde hvis jeg skifter tilbage til det gamle foder ???

Vil gerne høre om jeres erfaringer

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp Allergisk reaktion på foder
  • #1   27. nov 2010 hej jette smiley

min hankat har også udslag på næsten alt andet foder end whiskas... jeg har den erfaring a hvis jeg giver ham whiskas, holder han op med a klø sig (han kløer hold på huden) og håret vokser ud igen smiley

så jeg ville helt sikkert vende tilbage til det andet foder smiley

• #2   27. nov 2010 Louise ja det vil jeg prøve for det er ikke sjovt at se på. Han får sår af det.

• #3   27. nov 2010 Hejsa.. Min Chili har også fået en allergisk reaktion pga. foder. For hendes vedkommende var det RC-sterilised hun reagerede på, og det var med en hævet læbe og væskende sår i nakken, efter hun så har fået arion i meget lang tid, kom min kæreste til at give hende det gamle foder som jeg ikke havde fået smidt ud, og ja ganske rigtigt kom den allergiske reaktion igen, og den forsvandt lige så snart hun kun fik arion igen. Men det er jo meget forskelligt hvad de små pus kan tåle, nogle reagerer på RC og andre reagerer på andre mærker..

• #4   27. nov 2010 første gang hun fik den alvorlige reaktion var vi ved dyrlæge for det var virkelig slemt, og hun fik noget medicin for det og i løbet af en dag var hun tilbage til normal igen. Men her anden gang var det slet slet ikke så slemt, så der prøvede vi bare at skifte tilbage til det foder vi ved hun kan tåle og efter kort tid så forsvandt det..

Kommentér på:
hjælp Allergisk reaktion på foder

Annonce