945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Weee Tess har født! Weee Tess har født!

Hun har født 5 killinger, men den ene døde desværre efter ca. 10 min. men den vejede også kun 45 gram:-( Der er en mere der kun vejer 45 gram, der stadig er i live. Så jeg krydser fingre for den, selvom jeg tvivler meget på at den overlever. Hun valgte at føde på et lammeskind, som nu er temmelig plettet. Er der nogle af jer der ved om man kan vaske sådan et?
Lige nu ligger mor og killinger og sover og jeg sidder lige ved siden af hende, da hun render mig lige i røven hvis jeg går væk fra kassen. Så jeg skal sove på gulvet inat:-(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Weee Tess har født!
  • #1   4. dec 2010 Du kan prøve at vaske det, det kan jeg med mine.. jeg gør det på uldprogrammet

Sort tillykke med de små

• #2   4. dec 2010 Okay. Bruger du bare almindeligt vaskepulver? Jeg har ikke noget til uld.

Og mange tak:-)

• #3   4. dec 2010 Tak:-) Er meget stolt af min lille Tess. Hun klarede alt så fint.

• #5   4. dec 2010 ´Dejligt smiley Nu kan jeg slet ikke vente til næste år hvor jeg håber at twist føder..
    Hendes første kuld fik hun en lille rød killing den var ret så tynd lige da den blev født iforhold til de andre..
    Men klarede det super og blev en af de tykke i sidste ende idag vejer den allerede ca 5 kg smiley

• #6   4. dec 2010 Lotte> Okay. Så må jeg ud og ha købt noget uldvaskemiddel i morgen. Har lige købt det, så vil meget gerne have vasket det rent igen:-) Ja, jeg håber også på et julemirakel:-)

Susanne> Nej, hun er på dag 64, så de er ikke for tidligtfødte:-( Men tre af dem inkl. den der ikke klarede den var alle meget små. Og det er lidt underlig, for de tre der er så små er alle ens i farverne. Der er to der er mere mørkegrå, og de er begge fint store:-S

Gitte J> Tak. Har lagt to billeder ind i mit killingealbum. Venter lige til i morgen med at fotografere mere, da de alle ligger og sover nu:-)

• #7   4. dec 2010 Twist> Okay. Kan du huske hvad den vejede? Det undrer mig at der er 3 der er så små. For hun har fået killingefoder i flere uger nu, og får 3-4 portioner vådfoder dagligt. Men nogle gange er naturen jo bare uforudsigelig:-(

• #8   4. dec 2010 Stort tillykke med killingerne.. Ja store er de jo ikke, men lad os se om miraklernes tid endnu ikke er forbi smiley De to store af dem, hvor meget vejer de så ?

• #9   4. dec 2010 Nej kan ikke huske hvad den vejede men husker tydeligt at jeg troede at den ville dø eller at den var død.
    for tynd var den,
    Har du evt. billeder så kan jeg jo se om min så tykkere eller tyndere ud :')
    Hvis det er muligt c:

• #10   4. dec 2010 Kiggede lige i dit album,, Min killing lå strækt ud da den kom ud og jeg kunne tydeligt se dens ribben men kun 2 dage efter var det den som bevægede sig mest.. c:

• #11   4. dec 2010 Ja. Der ligger et billede af den inde i mit killingealbum. Men det er af lidt dårlig kvalitet, da det er taget med mobiltlf.

• #12   4. dec 2010 ved ikke om man kan men tror du at modermælks erstatning ville hjælpe på vægten ?
    Feks hvis den nu er for svag til selv at spise hos mor missen ?,,
    ved jeg self ikke om den er ^^ smiley

• #13   4. dec 2010 He he, jeg har lige oprettet en anden tråd om modemælkserstatning.. Jeg er meget i tvivl om det.. Altså om jeg skal give det eller ej..

• #14   4. dec 2010 Hvis den ikke drikker så er det vel bedere at forsøge selv at give den mælk engang imellem ? smiley

• #15   4. dec 2010 Ja. har lige prøvet, men mormissen bliver lidt urolig når killingerne kalder. Så jeg blander mig uden om, og håber at de selv kommer i gang. Men hun har også meget pels, så jeg ved ikke om det er derfor:-S

• #16   4. dec 2010 hejsa vi har jo en blandning som din,hun fødte for 7 uger siden,der havde vi klippet hende på maven pga hun har så meget pels,det er nok for sent nu ,men til en anden gang.held og lykke

• #17   4. dec 2010 Anitta> Ja, det havde jeg også godt læst at man kunne, men man måtte ikke klippe for meget, fordi at pelsen beskytter mormissen imod killingernes kløer. Så jeg valgte at lade være med at klippe hende, da jeg regnede med at killingerne godt ville kunne finde ud af det. men tror at jeg vil prøve at klippe hende lidt i morgen. Tror at jeg skal lade hende være lidt alene med sine killingerne nu.

• #18   4. dec 2010 vi klippede det heller ikk væk kun lidt ned.klisters pels er ca 10 cm langt på maven og elvom hun tabte pelsen omring vorterne ,ku man ikk se dem.

• #19   4. dec 2010 det har vores altid gjort så må de jo unormale gg

• #20   5. dec 2010 hvordan går det med misse pigen

Kommentér på:
Weee Tess har født!

Annonce