{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Simba søger legekammerat? {{forumTopicSubject}}

Ja, det er måske muligvis sjældent at man søger legekammerater til sin kat, men ikke desto mindre prøver jeg nu på netop det smiley

Min burmeser killing Simba på 7 måneder er verdens mest legesyge skabning og elsker alle andre katte og hunde og alle mennesker smiley

Burmeseren er jo kendt for at være en meget social og kærlig kat, og man bør helst ikke holde burmesere alene. Det gør jeg nu heller ikke, jeg har også min huskat Pixie på 5 år, men hun er virkelig ikke den der gider lege med stakkels Simba. Hun ignorere ham for det meste eller bliver sur på ham.

Så jeg fik ideen at søge en legekammerat til Simba, som kunne komme på besøg engang imellem smiley
Race er ligemeget, men hvis det er en burmeser eller en anden menneske/dyre glad kat er det nok en fordel.

Så hvis du har en killing (eller kat) der godt kunne tænke sig en legekammerat engang imellem så skriv endelig smiley

Vi befinder sig i Frederikshavn, Nordjyllan smiley


Kommentarer på:  Simba søger legekammerat?
  • #1   4. dec 2010 Det du foreslår, kan man gøre med hunde - ikke med katte,
    Så skulle du måske i stedet få en permanent legekammerat til ham, og så undgår du også, at hunmissen bliver stresset og sur på ham.


  • #2   4. dec 2010 Som de andre skriver; det gør man ikke.

    Katte er ikke børn. Det stresser dem at rejse rundt og tilvænne sig et sted og de vil ikke kunne forstå begrebet af en weekend-kammerat, da de er meget bundet til deres omgivelser. Det er meget, meget synd at udsætte en kat for det og specielt en killing, som du foreslår. Det kan føre til adfærdsproblemer.


  • #3   5. dec 2010 Personligt så synes jeg det er for stressende for alle kattene . Den arme kat som skal være besøgs ven skal vendes til nyt hjem to andre katte og hvergang for få timer . De to boende kat for hvergang en fremmedet kat ind mega stress for et par timer. For ingen af de 3 katte for mulighed for at lære hinanden at kende rigtig i få timer . Så hvergang vil det være et nyt møde , for i har vel ikke tænkt at besøge hinanden hverdag i mange timer . Så jeg ville synes det ville være mega syndt for kattene. Og er enig med Mega det er bedre at få en fast boende legeven i samme alder.

  • #4   5. dec 2010 Maria A - Jeg vil foreslå du køber en killing til killingen, så har de hinanden 24/7, og nej det er ikke særlig meget dyre at have 2 end det er at have 1

  • #5   6. dec 2010 "og nej det er ikke særlig meget dyre at have 2 end det er at have 1"

    Nu har hun jo så to katte - og jeg synes faktisk perosnligt at springet fra 2 til 3 er dyrere end springet far 1-2... hvorfor kan jeg ikke svarer på, men synes godt nok det pludselig bliver en mærkbar udgift... måske fordi man skal fylde endnu en kattebakke med grus....

    men jo - et eller andet sted, så synes jeg personligt et burmeser "fortjener" en ven som gider putte smiley min tidl. burmeser ville i hvert fald ikke trives uden at den anden kat hvde været så social med hende smiley

    det KAN jo så også være, at din hunkat liiiiiiige skal tø op overfor Simba smiley Det kan altså godt tage lang tid!
    tag f.eks. Unni og Yasha - Unni flyttede ind i september og Yasha gider stadig ikke putte med hende, selvom hun prøver ihærdigt smiley lege kan de godt, men de er stadig ikke kommet til at kunne sove sammen endnu... baby-steps smiley


  • #6   6. dec 2010 Jeg har ryddet godt og grundigt op i denne tråd nu, og yderligere indlæg der kører videre i det jeg har slettet eller mere fnidder vil blive slettet og vedkommende der poster indlægget/indlæggene vil blive frosset!!

    Alle henvendelser vedrørende sletninger af indlæg SKAL tages på PB og IKKE i denne tråd!

    Ønsker man at debattere kørsel frem og tilbage af udstillingskatte, kan emnet tages op i en ny tråd!

    Nu håber jeg blot ikke i har fået skræmt trådstarter så langt væk at hun ikke læser alle de velmenende råd!


  • #7   8. dec 2010 Okay undskyld jeg nogensinde spurgte :s
    Det var dog utroligt som folk spasser ud over mit spørgsmål.
    Må jo bare finde et andet sted hvor folk ikke er så fnidrede.
    Kan høre jeg hellere må lade være med at tage Simba på udstilling så, da det jo åbenbart er super stressende for katte at blive flyttet rundt - tænk i nu liiiige på det engang smiley

    Pia - Tak for svar smiley

    * Diktatorisk HA * - Takker. Men jo tak jeg er desværre blevet skræmt noget væk da smiley


  • #8   8. dec 2010 Maria - Jeg ved godt det kan være svært, men prøv at ignorere fnidderen og brug de gode råd du har fået i stedet for.

  • #9   8. dec 2010 "Kan høre jeg hellere må lade være med at tage Simba på udstilling så, da det jo åbenbart er super stressende for katte at blive flyttet rundt - tænk i nu liiiige på det engang ;)" Jeg forstår ikke rigtig denne kommentar, når der står under Simbas problem at han skal til sit første stævne i januar 2011?

  • #10   8. dec 2010 Jeg har i øvrigt altid læst om Burmesere at de er meget sociale og allerhelst sover i bunke.

    Jeg tror det bedste for Simba ville være en Burmeser legekammerat.


  • #11   8. dec 2010 Maria A - Nu er der foreskel på at sidde i et bur og kunne se/lugte andre katte og skulel forholde sig til en anden kat og skabe en rangorden med den smiley

    Men som jeg skrev vil jeg anbefalde dig at købe en killing mere i stedet for


Kommentér på:
Simba søger legekammerat?

Annonce