30. okt 2008 Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Syg kat-advocate Syg kat-advocate
I går gav jeg Sølvfine en advocate kur, da hun har tabt sig og jeg var nervøs for orm (har før haft det) efter hun har fået det er hun blevet sløv og gemmer sig og tager hverken mad eller vand. Har i dag kontaktet dyrlægen, der har kontaktet producenten, det er ikke kendt bivirkning af midlet. Han sagde jeg skulle få mad i hende, så er begyndt at fodre hende med en engangssprøjte, hun får vand og opblødt blendet kattemad. Blev hun mere sløv skulle vi komme med hende.
Jeg tænker at jeg vil give hende en gang i timen. Hun vasker sig lidt men ellers sover hun. Dyrlægen mente det ville foretage sig når hun fik lidt i maven.
Er der nogle der har oplevet dette ??
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
En kat, der taber sig på denne årstid, ville jeg få undersøgt nærmere evt. få taget en blodprøve med henblik på lever og nyrer.
Hvordan har hun det ellers - kaster hun op, er hendes afføring normal?
Se også hendes mund og tænder efter.
Har hun ondt i munden, kan det også være grund til, hun ikke spiser så meget og derfor taber sig.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Her på denne side står der:
Bivirkninger:
I sjældne tilfælde forbigående kløe, fedtet pels, rødme af huden og opkastning. Ved utilsigtet oral optagelse;
forbigående neurologiske tegn i enkelte tilfælde samt savlen.
Du kan læse mere på siden her. Håber det lille pus snart er i bedring. Pøj pøj med hende
(link fjernet)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Bortset fra nu er hun en god kælen mis, hun smager gerne meget forskelligt mad, men tager ikke så store portioner.
Det skal siges at hun var meget lille da jeg fik hende, hun var 12 uger men vejede knap et kilo. Jeg burde ikke ha taget hende dengang da jeg måtte vække hende hver 3 time for at fodre hende, så sløv var hun. Men hun kvikkede gevaldigt op og er super, så hun er nok også lille pga fejlernæring som lille.
okt 2008
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det tyder på dårlig optagelse af næring og kán evt. skyldes dårligt hjerte.
Er hun lige så livlig som de andre katte og har du lagt mærke til, om hun bliver hurtigere træt, når hun har leget?
Læg også mærke til hendes vejrtrækning og puls, når hun sover og sammenlign med de andre kattes.
Når/hvis du tager til dyrlægen med hende, få ham så samtidig til at lytte til hendes hjerte.
okt 2008
Hun er i dag begyndt at drikke og spise selv, dog i små mængder.
Syg kat-advocate