{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Norsk skovkat som indekat?
  • #1   26. dec 2010 Tror ikke at der som sådan er nogen racer der egner sig bedre end andre , det er bare med at finde en som aldrig har været ude før . Så ved den jo ikke hva der er derude

• #2   26. dec 2010 Jeg skal ud og kigge på en tirsdag, den har aldrig været ude, det ligger jeg også stor vægt på.. Det ville være synd og sætte en udendørs kat ind i en lejlighed.

• #3   26. dec 2010 Kære Ella,

vi er et par stykker der har brugt tid på at svare i din anden tråd, omkring nyt familiemedlem, og det ville måske være meget smart at kigge i tråden, eller lige melde tilbage, om rådene kunne bruges til noget?

Og der ville der også være svar på dette spørgsmål, så længe katten altid har været indekat, bør det ikke være et problem. Men brug tid på at snak om katten med ejerne, og se om den er noget for dig.
    Man skal bruge sin fornuft mindst lige så meget, når man er ude og se efter et familiemedlem. Så hør om den tidligere har været syg, se på pelsen om den er nem at pleje og vant til at blive børstet, hør om den kan leve med at være alene, etc.

• #4   26. dec 2010 Jo tak rådene var rigtig gode, og det er skrevet bag øret.. samt en del på papir nu vi skal ud og handle ind til den lille ny... smiley Jeg ved godt i skrev at alle katte var gode indendørs(somregel) men vile bare lige se om der kunne komme lidt flere meninger. Jeg vil gerne være helt sikker på at katten ikke kommer til og savne udendørs livet, for en norsk skovkat elsker jo og klatre osv. så det er nu bare for at sørge for de bedste vilkår til katten smiley

• #5   26. dec 2010 Ella: Uanset race, så kommer det mest an på hvordan katten er vokset op, og hvad den har været vant til, for alle katte elsker at klatre og komme op i højden, det er også derfor man skal sørge for at have et godt kradsetræ, og lade katten kunne komme op på reoler og lignende, hvis der er mulighed for det.

De katte som er vokset op inde, aner jo ikke hvad de går glip af, men ofte forveksler folk kattes kedsomhed, med at de gerne vil ud, og det kræver noget mere, at have en kat som indekat, for man er nødt til at være meget mere sammen med katten, og lege med den, så den får brugt sin krop og sin hjerne.

• #6   26. dec 2010 Jeg ved den ikke har været udendørs men alt det andet spørger jeg om når jeg kommer derud. Skal også lige se moren og faren. Og så husker jeg og være mærksom på alle de andre ting i sagde jeg skulle kigge efter, så jeg er sikker på den er sund og rask. Jeg havde tænkt jeg skulle købe noget legetøj til den og så et klatretræ/hule. Gerne et der er lidt højt.

• #7   26. dec 2010 Som sofie siger så kræver det lidt mere smiley Nu har jeg været meget heldig med min indekat , hun er 'vokset hurtigt op' hun bruger ikke meget tid på leg længere men vil hellere ligge og hygge hos mig , dog tager jeg mig altid tid til lidt klikkertræning og leg med en drillepind hver dag smiley

• #8   26. dec 2010 Ella: Det lyder fornuftigt, men husk at det er tilladt at sige nej, der er mange dejlige katte derude, og det kan være en god ide at kigge mere end et sted, for at danne sig et indtryk, alle killinger er søde, men det er vigtigt at have fonuften med sig.

• #9   26. dec 2010 Når jeg har killinger får de ikke lov til at rende ude men jeg synes nu hurtigt at jeg kan mærke om de vil egne sig som indekatte, jeg har haft et par stykker som ikke havde været ude før men som jeg ikke ville sælge som indekat så jeg vil råde dig til at kigge på deres sind/temperament også

• #10   27. dec 2010 Hvordan kan du mærke om de er egnet til indekatte? Kan jeg selv se nogen "tegn" når jeg kommer ud og skal kigge?

• #13   27. dec 2010 Ligesom det ser ud nu kan det ikke være anderledes. Vi bor i en lejlighed i Odense c, Ca 100kvm2. Og der synes jeg det ville være synd og lukke den ud til de trafikerede veje. Om nogen år vil vi gerne købe hus men der går lige lidt endnu, så engang kan den nok godt komme ud men ikke lige nu. jeg er faldet for den norske skovkat da jeg synes den er forfærdelig smuk,også som voksen., Jeg ved den kræver pelspleje pga den lange pels men skulle slet ikke være i samme omfang som fx perseren. Vi skal ud og have købt udstyr til den idag og havde tænkt og købe et højt kradsetræ/hule så den rigtig kunne komme højt op og kigge, vi har også vindues kamme så den kan ligge og kigge ud. Engang i foråret vil vi gerne have bygget en altan,, så jeg er igang med og undersøge om man kan købe noget net så den kunne være lidt derude også?Det er en hunmis vi skal ud og kigge på og den er vel ikke helt så vild som hannerne? og str er heller ikke helt så stor, men ved det er en stor race. De siger forældrene vejer 5-6kg. Den kommer heller ikke til og være alene mere end max 4-5 timer. om dagen. og for det meste meget mindre. de næste 14 dage har jeg ferie så der kan jeg rigtig være hjemme og nusse om den så den får en god start. smiley

• #15   27. dec 2010 Okay. Vi skal både kigge i dyrehandler både idag og i morgen, havde tænkt os og tage i maxizoo, petworld og planatorama, er vist de steder i odense de har det størtste udvalg så må vi se hvad vi kan finde.. og så må vi sørge for og finde noget aktivitets legetøj til den og så et højt kradsetræ..vi har også en palme i stuen, det vil den sikkert så få meget glæde af.. hehe smiley og mange tak.. vi glæder os sådan til og blive en "lille familie".. Både mig og min kæreste er helt vilde med katte, men vi troede ikke han kunne tåle dem.. kunne han heldigvis godt! smiley smiley

• #17   27. dec 2010 Jo vil jeg gerne kigge efter.. Hvis du vil beskrive hvad en hundelem med chip er? smiley hehe, det har jeg aldrig hørt om før. Og det lyder rigtig godt.. Må håbe de stadig har nogen store bakker så smiley Er det bedst vi køber et klatre træ med hule eller en hule ved siden af der kan stå et andet sted? smiley

• #18   27. dec 2010 Og jeg tænkte på om i ved hvad det bedste foder er? vi havde tænkt og købe noget fra dyreklinikkerne, fx hills eller royal canin... smiley

• #20   27. dec 2010 ej hvor smart.. Det vidste jeg slet ikke man kunne få.. Skal jeg nok kigge efter smiley Så må vi se om vi ikke kan finde et klatretræ med en hule øverst..

• #21   28. dec 2010 Vi kom desværre ikke ind i panatorama igår, vi havde lidt travlt men fik heldigvis købt alt inde i petworld, men jeg skal nok kigge efter det hvis vi kommer derud en anden dag smiley

Kommentér på:
Norsk skovkat som indekat?

Annonce