{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Så hold dog de katte inde!!! {{forumTopicSubject}}

Kære KG
her kommer lige en lidt trist historie om en stakkels kat, hvis liv hænger i en meget tynd tråd!

Her til morgen opdagede jeg da jeg skulle ud og stille skraldevognene ud til vejen (ja, der hentes og tømmes skrald idag) - Jeg opdager så en såret forskræmt og brænd lille hunkat siddende bag skraldevognene. Hun bar halsbånd, dog var der intet navn eller nummer, men det tyder da til hun har en ejer.
Hun er virkelig tynd, kan nærmest tælle samtlige knogler og ribben på det lille pus. Nå, men det så først da jeg prøver at tage hende op, jeg opdager hvor såret og tilskade kommende det lille pus egentlig var. Hun blødte fra venstre bagben, hvor al pels nærmest var væk, og hun havde et virkelig grimt kødsår.
Skyndte mig ind, og fik så samlet et tæppe om hende, og kørte direkte ind til dyrlægen uden at ringe først. Dog det ikke min egen dyrlæge, da de er noget længere væk, og mente det her var temmelig akut!.
Har afleveret hende derinde, og de lovede at ringe til mig så snart de ved mere om hende og hvad der nu skal ske.
Har aldrig set hende før her på gaden, så ved faktisk ikke hvem der ejer hende smiley men noget tyder på hun ikke har haft husly eller mad længe!
Jeg var desværre nød til at tage hjem igen, da jeg venter noget vigtigt her ved middags tid. Men har sagt til dyrlægen de bare skulle ringe, så kom jeg - så længe det var efter kl 13.00

Lige nu har jeg bare så ondt i maven, og tænker egentlig kun på det lille kræ derinde ... Forstår ikke hvorfor folk lader deres katte rende ude. Ved godt man siger det dens natur.. men altså? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så hold dog de katte inde!!!
  • #2   27. dec 2010 Nej, HVIS jeg (ja det sker aldrig) skulle ha kat udenfor - til at rende frit, så skulle den sq ikke ha' halsbånd på. De kan blive kvalt osv.

    Men ja, den bar et pink halsbånd, blot uden noget tegn i hvor der kunne stå navn og det på. Men er sikker på hun ejes af en. Ikke kun pga. halsbånden, men skønt det lille pus var såret og det hele, så ville hun så gerne snakkes med. Hun hungrede for at få kontakt da hun så mig

    Men ja, nu tager jeg derind her kl 12.30 regner jeg med, uanset om jeg har hørt fra dyrlægen eller ej. Håber hun muligvis er chippet, for så skal jeg da godt nok ha en snak med den ejer!!


  • #3   27. dec 2010 LA - Hvad vil du snakke med ejeren om ?
    Katten kan jo være lukket ud, og så ikke være vendt tilbage smiley


  • #5   27. dec 2010 Selvfølgelig ikke.
    Men generelt er jeg imod (at holde katte ude)
    Men det da klart, at hvis katten er stukket af eller noget, så historien jo noget andet. Men samtidig, så finder jeg det mærkeligt den så ikke er efterlyst. Jeg har hvertfald ikke set eller hørt noget som helst. Og her i området er vi ellers meget gode til at hjælpe hinanden når/hvis kat eller hund forsvinder.

    Men må jo vente og hører af hvad dyrlægen siger
    Og har altså ikke sagt katten er mishandlet? OO den er såret, ja - og aldeles magre og skræmt. Jeg tror den er kommet til skade udenfor, og af dømme efter såret ved benet, så det meget nyt - men grimt så det hvert fald ud!


  • #7   27. dec 2010 *LA* hvis min kat forsvandt, så ville jeg ikke efterlyse den, det første stykke tid. smiley
    Mine forældre har altid haft katte, og de er flere gange forsvundet, og så dukkede op igen smiley


  • #8   27. dec 2010 LA> Kommer du ikke lige med en opdatering, når du ved noget?

    Omkring halsbånd og udeliv, så kan man ikke (efter min mening) blande sig i det, da vi alle ser forskelligt på det. Der er mange der bruger halsbånd til deres katte, og det er næppe halsbåndet der har ført katten i den situation, den er havnet i. Jeg er også selv imod halsbånd, men jeg kunne aldrig drømme om at skælde folk ud, fordi at de giver ders katte halsbånd på. Det er jo ikke ulovligt. Jeg håber at katten klarer sig og at du finder hendes ejer eller måske en ny ejer, hvis det første ikke er muligt.


  • #10   27. dec 2010 Hvor er det da synd for den stakkels lille mis. Super godt gået at du tog sagen i egen hånd og kørte den til dyrlægen, stor respekt for det. Håber du kommer med en update på, hvordan det går med den.

  • #11   27. dec 2010 Det kan jo være at navneskiltet er faldet af. Og mener stadig ikke at halsbåndet er årsag til kattens stand. Det er vel ikke halsbåndets skyld at katten er tynd og tilskadekommet.

  • #13   27. dec 2010 Jeg anser ikke tingene igennem lup, men ingen af os ved jo hvor katten kommer fra og der måske engang har været et navneskilt på halsbåndet. Jeg syntes måske ikke at du ser tingene i et bredere perspektiv, når du skriver at du ligefrem bliver knotten over en sag du ikke kender. Gider ikke at diskutere med dig om hvordan vi hver i sær ser på tingene, for jeg er udemærket godt klar over at vi ikke ser på det med de samme øjne og for min skyld behøver vi heller ikke at være enige. Jeg skriver at navneskiltet måske er faldet af, fordi at jeg syntes at trådstarter lige skulle se den mulighed, inden hun måske skælder ejeren af katten ud, hvis hun finder ejeren.

  • #15   27. dec 2010 Debatere/diskutere.. Potato-Potato..:-)

  • #16   27. dec 2010 Hej igen

    Har nu været nede ved dyrlægen, og oddsene ser ikke for gode ud. Uanset hvad eller hvordan den lille hunkat er havnet i den her situation, så hun nu indlagt med drop. hun er ikke chippet, eller øremærket, hvilket jeg ellers havde håbet.
    Dyrlægen mener dog ikke der er meget andet at gøre end at aflive hende, fordi hun virkelig ikke har det godt. Hun kastede op derinde og der var blod i spyttet.

    Jeg bad dem give mig til i morgen, for så vil jeg prøve resten af dagen nu at forhøre mig omkring i området, om hvem der kender eller måske ved hvem hunkatten tilhøre. For ærligt sagt, så det sq synd for hende!. Men er ikke dyrlæge, og kan ikke udtale mig om hvor skidt hun egentlig har det. Hun er ekstrem tynd, ja - og såret - det er hvad jeg kan se. men hun var også dehydreret og generelt meget skidt fortalte ham dyrlægen mig, da jeg kom og spurgte indtil katten.

    Så ak ja, nu fik jeg en fin regning, og har taget et billede af katten, så må jeg ud og finde en ejer. Eller håber jeg da jeg gør - men mest af alt, så håber jeg det lille pus kommer sig!.

    omkring halsbåndet, nej så det ikke det der er skylden til dette. Men min mening omkring et halsbånd på en kat? Den er og bliver et stort fedt NEJ! Forstår ikke de folk der propper et halsbånd på en kat - medmindre det bære som skrevet allerede et formål, ved at der er navne skilt. At jeg så der igen syntes halsbånd er mere til besvær end gavn, og hvor det langt bedre kan betale sig for katten og ejeren, at chippe/øremærke katten.



  • #17   27. dec 2010 Håber hun klare sig og at du finder hendes ejer

  • #18   27. dec 2010 Fremlys hende med billede på FaceBook!

    Held og lykke ... og jeg tager hatten af for din indsats!


  • #19   27. dec 2010 man kan også få halsbånd som ligesom er dobbelt på ca halvdelen af det og så kan man lukke det op og skrive dataerne inden i og lukke igen, så er der ikke noget vedhæng som kan falde af, det så jeg på en kat som lå og var kørt over i vejkanten, hvor jeg på den måde fandt ejeren

  • #20   28. dec 2010 Jeg kan sagtens forstå jeres individuelle meninger omkring halsbånd, men jeg tænker også at der har været episoder med øremærkede katte, hvor man ikke kan læse deres nr?
    Og dem med chip, som har været væk i længere tid -kan komme til at ligne en hjemløs kat og folk så ikke vil tjekke om den hører til et sted?
    Er der andre der har hørt om disse tilfælde?
    Mine katte er selv indekatte, da jeg ikke ønsker de skal komme op at slås med andre, og vi bor desuden op af en trafikkeret vej. Der er mange katte i området her, også vildkatte, så synes ikke mine skulle kæmpe om pladsen udenfor..


  • #21   28. dec 2010 jeg synes det er super flot at du selv har kørt hende til dyrlægen og hjulpet det stakkels pus!

    er altså enig med Susan H omkring halsbånd. latterligt at give en udekat halsbånd på hvis det kun er for pynt? katten kan for det først hænge fast med det på og i værste fald blive kvalt. desuden, så vil katten da helst undvære et have sådan noget om halsen smiley


  • #22   30. dec 2010 Håber virkelig det lille pus kommer sig !

    Mine katte bærer selv halsbånd med navneskilt, og de har en kattelem så de selv kan rende ud og ind. Men mange steder er det jo sådan at hvis katten er chippet, kan man ikke se det og så regner mange med at det er herreløse katte. Når de er øremærket, er det ofte sådan at de bliver helt ulæselige med tiden.


Kommentér på:
Så hold dog de katte inde!!!

Annonce