{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.716 visninger | Oprettet:

Jeg tror min killing skal have killing {{forumTopicSubject}}

Hej til jer på kattegalleriet

Jeg tror min killing skal have killinger, fordi jeg kom og så hende blive parret med en hankat. Der og da tænkte jeg bare: Det var det godtnok tidligt!

Nu har jeg været lidt rundt her og set at ja, det var alt for tidligt. Er der nogen der har erfaring med sådanne killinge graviditeter?

Men hvad sker der hos vildkattene?

Med venlig hilsen
AnnetteE


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg tror min killing skal have killing
  • #1   29. dec 2010 Jeg ville tage et smut forbi dyrlægen hurtigst muligt, og få¨undersøgt om der er killinger. Er der det, kan han fjerne dem samtidig med at katten bliver steriliseret. Jeg havde et "uheld" med min hunkat Frigg, som smuttede ud, før vi fik hende steriliseret da hun var omkring 8 måneder. Hun fik fjernet killingerne..

  • #2   29. dec 2010 Hos vildkattene kommer der flere og flere killinger, som lever livet udenfor farligt.
    Ellers, så ja så kommer der også tons vis af overskudskatte til, fordi der er så mange uansvarlige ejere, der ikke gider bruge penge på at neutralisere deres hunkatte - og resten de vil ikke fordi de mener, at de gerne vil lave killinger engang.

    Det er synd for killingen du har, hvis den er gravid. Så ja, gør som der allerede er rådet dig til. Tag til dyrlægen, få hende neutraliseret NU! og samtidig HVIS der killinger, så vil de blive fjernet. Der er allerede alt for mange uønsket killinger tilsalg. Og så husk en anden gang, at man ikke bare lader fertile katte gå sammen medmindre man har styr på det. OG så kattene neutraliseret, eller på p-piller indtil de er klar til avl/opdræt.


  • #4   29. dec 2010 Hvor gammel er din killing ???

  • #5   29. dec 2010 Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor gammel hun er..før jeg kan svare

  • #7   29. dec 2010 Tak for jeres svar. Hun er ca 8 mdr. - og hvis hun er med killinger er de også ønsket. Hun er ingen avls kat, men bare en dejlig køn,
    almindelig huskat.
    Det var bare da jeg læste her, at hvis katten er for ung, vil hun ikke kendes ved killingerne osv, da fik jeg det lidt dårligt. Nu har jeg siddet og regnet og hun blev måske parret omkring d. 2 dec. - og har ikke været i løbetid siden. Dvs. sandsynligheden for at hun er med killinger er stor - og så skulle hun føde omkring slutningen af januar, begyndelsen af feburar?


  • #10   29. dec 2010 Tak Felis F, nu er jeg mere rolig. Faktisk sidder jeg og er komme overens med at: Naturen er som naturen er!

  • #11   29. dec 2010 Vist er naturen som den er - kønsdriften er stærk hos katte. Nogen er ikke psykisk modne som mødre. Det kan indebære hun ikke tager sig af killingerne ...

    Du burde få katten sterilieseret - nu.


  • #12   29. dec 2010 Jeg ville ikke få killinger på så ung en kat. Det er muligt at den godt vil tage sig af dem, men hvis den ikke vil, så står du med det hele og det er ikke spor sjovt eller spændende. Du skriver at killingerne er velkomne, men er du klar til at beholde dem du ikke kan komme af med ? Du kan risikere at hun får 8. Og det er bestemt ikke nemt at komme af med killinger, heller ikke når man vil forære dem væk. Jeg synes du skulle tage til dyrlæge og få hende stereliseret og få fjernet evt killinger.
    Det lyder måske hårdt, men din kat tager ikke psykisk skade af det. Og på sigt er det det bedste for hende og i sidste ende osse dig selv.


  • #14   29. dec 2010 Jeg synes det er uansvarligt at lade så ung en kat få killinger, desuden er der killinger nok. Hankatten kan også være syge, så du får syge killinger.
    Er der bare en smule fornuft i dig, får du hende neutraliseret


  • #15   30. dec 2010 Min (eller rettere min x'es) kat blev med killinger kort efter at x'en og jeg var gået fra hinanden. Hun var kun 8-9 mdr, og jeg fik det først at vide da killingerne var godt på vej. Jeg syntes det var vildt synd og den kat nåede aldrig at udvikle sig ordentligt. Hun var 3/4 mco men kom aldrig meget over 2,5 kg. Blev ved at være lille og spinkel. Jeg overtog hende og en af killingerne senere, og killingen blev hurtigt større end hendes mor. Jeg synes ikke man bare skal lade naturen gå sin gang, for det er immervæk ikke vildkatte vi har.

  • #16   30. dec 2010 Jeg sætter stor pris på jeres svar. Netop fordi de er meget præcise og ærlige. Jeg hører jer også mht at der findes alt for mange katte derude. At det er for tidligt osv.

    Men når jeg ser på min kat - og evt killinger. Ja så kan jeg næsten ikke bære tanken om at steriliserer hende - nu - og så med killinger! Det er ikke fordi jeg ikke hører advarslerne, men jeg hører også nogen sige at det sagtens kan gå godt!

    Det er bestemt ikke fordi jeg er helt kvit tvivlen, om det rigtige i det jeg gør? Men jeg er begyndt at tænke mere i at lave små huler til hende, så hun kan få fred og ro til at passe ungerne. - Og ja så vil jeg da meget gerne forberede mig til, at vide hvad jeg kan gøre, hvis hun trænger hjælp.


  • #17   30. dec 2010 Jeg syntes din indgangvinkel er helt forkert, som f.eks.:
    forberede mig hvis hun har brug for hjælp.

    Ingen kan bestemme hvad du skal gøre - men du må forvente når du opretter sådan en tråd - du også vil møde modstand.

    På mig virker det mere som du plejer egne følelser og intereresser end du tilgodeser den unge kats. Tænk lidt over det ...


  • #18   30. dec 2010 Du skal vide at en kat, uanset alder, IKKE har moderfølelser før killingerne er født. Så hun vil ikke få et psykisk knæk af at få fjernet killingerne og blive stereliseret.

    Jeg synes altid jeg er godt forberedt, men sidst skete der så meget at det kan ingen være forberedt på. Jeg har aldrig i mit liv været så udmattet og ked af det og det der skulle være en god og lykkelig begivendehed endte i et sandt mareridt.
    Og hvis du tænker på hjælp med flaske skal du stort set have 2 uger hvor der ikke er tid til andet. Det er hver 3. time døgnet rundt minimum den første uge. Du skal holde dem rigtigt så mælken ikke render i lungerne og det skal være fortyndet 100% rigtigt så de ikke dør af forstoppelse. Og hvis hun slet ikke vil passe dem skal du osse sørge for at de kommer af med afførring og urin og det kan tage meget lang tid pr killing. Det er ikke bare lige sådan at gå til. Og selv om du får gjort alt det rigtigt er det ikke sikkert de overlever. Personligt håber jeg aldrig at komme til at flaske igen.
    Men husk at overveje om det er dine følelser det handler om og ikke kattens. Du kan evt finde Anja's tråde og se hvad hun lige har været igennem. Det var barskt og det er jeg helt sikker på at Anja osse vil kunne fortælle dig.



  • #20   30. dec 2010 Der er i starten mange flere killinger i hunkatten end der ender op med at blive født. En masse går til inden fødsel ...

  • #22   30. dec 2010 Vi havde engang en killing, eller en ungkat, hun var indekat og en da smuttede hun ud, vi fik dog hurtigt fanget hende igen, et par uger efter var hun så blevet lidt tyk og vi fandt ud af hun var gravid, vi snakkede med dyrelægen og hun fortalte det var for sent at fjerne killingerne og vi skulle lade hende føde.

    Op til dagen derpå gik min mor et døgn og holdte øje med hende, også tænkte min mor hun ville tage sig en lille lur, en time efter tjekkede hun til katten og der lå 4 små killinger ved hendes side, alle klarede det også mor missen.

    Og min mor har stadig missen og hendes to killinger smiley


  • #23   30. dec 2010 Smiler lidt... Nej jeg har ikke oprettet mig herinde uden at være seriøs. Havde jeg været fuldstændig i mine egne følelsers vold, havde jeg vel ikke tænkt så langt?

    "Ingen kan bestemme hvad du skal gøre - men du må forvente når du opretter sådan en tråd - du også vil møde modstand."

    Ja jeg læser jo også "holdninger" bag modstanden. Men hvorfor den enkelte lige netop giver udtryk for den holdning de har, det kender jeg ingen godtnok til at vide.

    Jeg har seriøs tilmeldt mig denne side, fordi min "unge kat" formodenlig er med killinger. Hvilket jeg personlig trænger og blive lidt kloger på, og ikke mindst, hvad er min egen holdning til det.

    For selvfølgelig har jeg "menneske" følelser med i det.



  • #24   30. dec 2010 gør op med dig selv:
    er jeg parrat til at opfostre de små (den første tid med flaske hver 2-3 time)hvis den unge mormis ikke vil vide af killingerne
    er jeg parat til at beholde alle (der kan jo komme mange) hvis jeg ikke kan finde nye gode hjem til dem¨

    hvis du kan svare ja til begge så klø på....men hvis du svarer nej, så ville jeg hvis det var mig.....få katten nuetraliseret ASAP.....en mormis er helt ligeglad med killingerne indtil fødslen og mangler derfor ikke noget


  • #26   30. dec 2010 Jeg kan kun støtte R.B i de udtalelser, Jeg har 3 plejekillinger fra kattens værn, som sammen med 2 små mere var smidt i en papkasse en mørk nat. De 2 overlevede ikke. Jeg sidder allerede med gru og tænker på om de kan få et nyt hjem eller de osse ender med at blive aflivet. Frygteligt, for det er 3 meget legesyge og kælne og på trods af deres start på livet meget harmoniske killinger, der tager mine "Tyrkere" i stiv arm eller pote.

  • #27   31. dec 2010 Ja jeg forstår, har selv taget imod "hjemløse" internatkatte. Dvs. katte der kom fra et internat, for så at blive efterladt igen.

    Nu er det sådan at jeg bor på en gård - og derfor ved at killingerne ikke ender som "hjemløse" eller på "internat", men vil bidrage med at holde musebestanden nede og rotterne på afstand.

    Det var bare det at jeg tænkte: Av, det var måske lige tidligt nok! Derfor meldte jeg mig ind på denne side, for at hører folks erfaringer.


Kommentér på:
Jeg tror min killing skal have killing

Annonce