519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Yderst kræsen kat Yderst kræsen kat

Hej kattegallerifolk

Min kat, Mis, er blevet beordret skånekost, da hun skal have noget, der er ikke er for hårdt for maven. Hun kan ikke lide det skånefoder, som dylægen har odineret, og vi har (i samspil med dyrlægen) prøvet nogle andre typer, som hun nogle gange kan spise og andre gange ikke rør. Hun må gerne spise fisk og kylling, men ikke altid hun vil. Rejer gider hun ikke. Hun må ikke for få fede fisk. Har i nogle gode råd til en type vådfoder, eventuelt noget man selv kan lave? Hun er en kræsen lille mis, og det nytter ikke noget at sulte hende =)

//Natasja

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yderst kræsen kat
  • #1   30. dec 2010 Har du prøvet Hills i/d? Den var både Trold og Mads glade for. Den er meget fed så gør det i samråd med dyrlægen.
    Jeg mener også at det fåes som vådfoder men er ikke sikker. Du kan se det på Hills' hjemmeside.
    Hverken Trold, Mads eller Elvis gad heller ikke at have RC Intestinal eller den fra Specifik.

• #4   30. dec 2010 Hills A/D er til kritisk syge dyr. Ved det for Trold fik det de sidste døgn.
    Hvis vi snakker egentlig skånekost, så er det jo det man køber hos dyrlægen. Altså hvis kattens mave betegnes som "syg".

• #5   30. dec 2010 Jeg har en gammel hankat, der pludseligt begyndte at kaste op og med blod i. Jeg fik anbefalet Hills J/D som egentligt er til led/gigt. Men det hjalp allerede første døgn og det har han så fået i 3 mdr. Nu kan han tåle det meste igen, men aller bedst Persian fra RC. Og han er ikke perser, vil jeg skynde mig at sige.

A/D er ikke nødvendigvis til meget syge dyr. Det kan osse bruges hvis katten er tynd og som jeg bruger det, når min hunkatte er drægtige eller diegivende. Jeg køber det så i england. da det er væsentligt billigere.

• #8   31. dec 2010 Susanne, jeg vil give dig helt ret, jeg har heller ikke mødt en kat der ikke ville spise A/D. Det dufter rigtigt godt for en kat og selv meget syge dyr spiser det ofte med glæde.
    Men som det ofte er med kræsne katte, så må man prøve sig frem og man kan risikerer at skulle mange mærker igennem inden man finder det rigtige.

• #9   5. feb 2011 Så har vi haft brugt Applaws et stykke tid efterhånden - og det hitter!!!!:-)
    Hun får spist sine måltider,som hun skal (hun har haft en allergisk reaktion i maven, IBD, og har herefter været MEGET kræsen, og får at hendes lever ikke tager skade, så har det bare været GULD at finde noget hun kan lide).Vi fandt en forhandler på Nørrebro, som ikke er så dyr igen og har vareprøver på det meste foder.. Tusind tusind tak for hjælpen smiley Dette foder har sørget for at vi ikke længere er så bange som før, for at hun bliver syg igen :-))

GOD WEEKEND!
    Natasja

• #10   5. feb 2011 Okay tak - godt at have lidt kort på hånden, hvis nu... :-))

Kommentér på:
Yderst kræsen kat

Annonce