{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

katten efter sterillisering???? {{forumTopicSubject}}

hej alle katte mennesker (:
(nok mest til jer der har kendskab til emnet)

mine to hunkatte, blev sterilliseret igår, og er nu friske ovenpå narkosen... den store af dem har ingen problemer med at lade "såret" være hvor imod den lille, konstant forsøger at få det bidt op. Jeg har fået kraver med til dem, men det er efterhånden lykkedes den lille, at få den af 5 gange...
mit store spørgsmål er så :
kan man få noget salve, eller andet - som gør at hun ikke har lyst til at slikke/bide i det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katten efter sterillisering????
  • #1   8. jan 2011 det vil jeg da lige kigge på, så (:

  • #2   8. jan 2011 Jeg vil osse anbefale sådan en bodystocking som Lis har billede og forklaring til at lave. Kraverne er efter min mening ved at tangere mishandling, men der er stadig en del dyrlæger der bruger dem.

  • #3   8. jan 2011 Marianne :
    jeg er heller ikke stor fan af kraverne - og det er katten i hvert fald heller ikke (:


  • #4   8. jan 2011 Jeg har også lige fået steriliseret en lille hunkat på 8 mdr..
    Og det lykkedes hende allerede samme aften at flå et sting ud...
    Så dagen efter var jeg i Fakta og købe nogle knæstrømper i microfiber..
    Jeg brugte også Lis' "opskrift" og den kan varmt anbefales...
    Du lan evt. se den på Tulle i hendes profil :o)

    Og så står der beskrevet at man kan sætte tryklås, velcro eller elastikbånd i løbegangen ved halsen...
    Jeg har i stedet ført et gammelt kattehalsbånd, som jeg havde liggende, igennem...
    Så er man sikker på at andre katte ikke hiver i evt. snore :o)

    Hvis ikke du allerede har fundet linket til Lis' strømpe, kan jeg lige linke til den her :o)

    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9807

    Held og lykke..

    P.S. Du skal beregne nogle stykker, da de flosser meget, når katten vasker sig...
    Her holder en strømpe i ca. 2-3 dage, og den skal sidde på i omkring 10 dage..

    Så hvis du har en 3-4 par (altså 6-8 strømper) så er du godt sikret mod flossede bodystockings ;o)


  • #5   8. jan 2011 Jeg har fået steriliseret 2 stk...

    Og begge har været gået amok i deres operationssår smiley

    Lidt øv, for det er bestemt ikke fedt for katten at få tøj på!


  • #6   8. jan 2011 Jeg har også lige fået sterilliseret en hunkat. Hun har hverken bodystocking eller krave på.
    Jeg sprayer såret med Aloe vera så det ikke klø'r....... og så heler det også hurtigere.


  • #9   8. jan 2011 Det er ikke så smart at spraye eller smøre et åbent sår med noget somhelst - det skal jo helst være tørt, da det jo ellers giver grobund for bakterier.

  • #10   8. jan 2011 Det jeg sprayer på, tørrer og trænger ind i huden i løbet af få sekunder og tager kløen - så det skader bestemt ikke.
    Jeg gør det ikke på det nylavede "snit", men først når det er et par dage gammelt, og begynder at klø lidt.


Kommentér på:
katten efter sterillisering????

Annonce