Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdrætter
  • #1   11. jan 2011 Stort set ingen krav.
    Men du skal være medlem af een af hovedklubberne og have søgt reg opdrætternavn. Dernæst vil jeg sige at ud over at købe gode, sunde og raske avlsdyr, er det en god ide at have sparret 10.000 op til det der kan risikere at komme.
    Det vil osse være en god ide at overveje om det er race der er salg i, så du ikke brænder inde med en masse killinger, som du så selv må beholde.
    Men jeg vil anbefale dig at læse alt hvad du kan om racen, evt arvelige sygdomme, genetik osv osv. Der er mange ting man bør vide, men som ikke er et krav.

• #2   11. jan 2011 I teorien er der ingen krav, men det kræver delvist viden, målrettethed og erfaring. Derefter kræver det en stor pose penge, stamnavn og andre små-ting.

Mere information kan læses på: http://wwww.bearcloud.dk/artikler/vil-du-avle/

• #3   11. jan 2011 Jeg havde ikke lige set hvor gammel du er, men du skal være over 18 år for at søge stamnavn

• #4   11. jan 2011 Hvis du skal være seriøs avler ville jeg personligt anbefalde dig at ansøge om et opdrætternavn..

Hvis du bare gerne vil spytte killinger ud, så kræver det en han og en hun kat begge fertile.. ikke andet smiley

• #5   11. jan 2011 Okay smiley
    Hvor mange penge vil det koste at starte op.
    Har tænkt på enten Maine coon eller Norske skovkatte smiley

• #6   11. jan 2011 ved godt man skal være 18 men skriver det i min mors navn vis nu smiley

• #7   11. jan 2011 Jeg vil anbefale dig at anskaffe en kastrat (pris mellem 3000 til 10000), når du bliver 18 år gammel, og starte ud med at udstille den. Via udstillinger kan du møde en del opdrættere, der hellere end gerne vil dele deres erfaring med dig. Når du har indsamlet erfaring, viden og har målrettet dig hvad DU gerne vil have ud af dit opdræt (opdrættets formål) kan du lede efter en mentor, der kan guide dig i opdrætter-verden.

• #8   11. jan 2011 Jeg mener et opdrætternavn nu om dage koster omkring 600 kr, det kræver dog man er medlem af en af de 4 hovedeklubber, som så også lige koster smiley

Så skal du have en hun kat de ligger på omkring 4.000 kr alt efter race..

Jeg ved ikke hvad han kattene ligger på, men hunkatten kan sendes i parring, derfor er hankatten ikke så vigtig i starten smiley

Og så er det rigtig mange NFO og MCO opdrættere, så det kan være sværer at komme af med dem smiley

• #9   11. jan 2011 Du skriver at du vil have opdrætternavn i din mors navn. Det kan du selvfølgelig godt, men er din mor interesseret i de killinger du ikke kan komme af med ??? Og hvad nu hvis een af dine katte bliver syge, eller skal have kejsersnit, hvem skal betale det ?? Det har rundt regnet kostet mig 50.000 kr lavt sat sidste år. Det er for dyrlægeregninger, mad, grus og alt det løse. Benzin til og fra udstillinger er slet ikke regnet med.

• #10   11. jan 2011 Okay smiley men kan man godt bare købe en hanmis og så udstille ham.. smiley
    eller SKAL man være opdrætter for at kunne udstille sine katte:)

• #11   11. jan 2011 Susanne * DK Blackangel * - SOm jeg skrev alt efter race smiley Jeg gav i sin tid 4.000 for Madeleine

• #12   11. jan 2011 Anja H - ej det skal du ikke smiley Medmindre man vil udstille som huskat, så kræver det katten har stamtavle og at man er medlem af en af de 4 klubber smiley

• #13   11. jan 2011 Det vil sige at vis jeg gerne vil udstille min Norske skovkat SKAL jeg være medlem af Norske skovkatte?

• #14   11. jan 2011 Nej, du skal være medlem af en af de 4 hovedeklubber

Jysk Racekatte Klub (Jyrak)
    Dansk Racekatte Klub (Darak)
    Katteklubben
    Racekatten (mener jeg den sidste hedder)

• #15   11. jan 2011 Hvad er forskellen på dem ?

• #16   11. jan 2011 Beliggenheden smiley

Jeg har været i katteklubben, men har meldt mig ud, da jeg ingen kat har i øjeblikket..

Når jeg får en udstillings kat igen, vil jeg ind i Jyrak, de holder kurser for medlemmerne engang imellem smiley

• #17   11. jan 2011 hvor ligger den henne?

• #18   11. jan 2011 Anja.
    Husk at din kat skal have en FIFE-stamtavle. Der er ikke den store forskel på klubberne når man blot udstiller for sjov. Jeg vil nok anbefale dig at melde dig ind i Jyrak, som afholder de fleste af sine udstillinger i Jylland.

• #19   11. jan 2011 Okay, ved du hvor Jyrak ligger?
    Og Hvad er forskellen på stamtavler?:)

• #20   11. jan 2011 Anja H - i Jylland smiley Jeg mener adressen skifter når formanden skrifter.. Kurserne bliver ikke holdt er hvor jyrak har adresse, men forskellige steder i jylland

Der er FIFE stamtavler og TICA stamtavler.. FOreskellen er forbundet de er fra..

Dog har Tica nogle racer som Fife ikke har, og omvendt (begge steder har NFO og MCO)

• #21   11. jan 2011 Okay smiley

• #23   11. jan 2011 Du skal forresten regne med det bliver sværer at sælge killinger pga din alder smiley

• #25   11. jan 2011 I forstår mig forkert, jeg vil begynde at prøve at udstille for sjov.. og så når jeg bliver 18 vil jeg blive opdrætter smiley

• #26   11. jan 2011 tak tak smiley
    Ja det har jeg nemlig smiley men kan man godt se udstillinger uden at være med,
    vis ja ?. hvor??

• #27   11. jan 2011 Du kan bestemt også komme som besøgene på en udstilling. Det koster vist 30 kroner at komme ind. Jeg vil lige skrive en udstillingskalender for dig i Jylland, som kunne være interessant:

09.-10.april 2011: Fredericia (der regner jeg selv med at komme)
    18.-19. juni 2011: Haderslev
    03.-04. september 2011: Skørping
    26. - 27. November: Vorbasse

• #28   11. jan 2011 Hvis du bare vil udstille kræver det en kat med stamtavle med mindre det er huskat og så skal du bare melde dig ind i en af klubberne ved dog ikk når man er under 18 kan men ellers kan du nok bruge din mors..

Så der jo nogle ting som man skal bruge på udstilling og sådan men hvis du vil snuse lidt til udstillingens verden så smut forbi et sted hvor de afholder det uden egen kat..

• #29   12. jan 2011 Opdræt kaster man sig ikke bare ud i - og slet ikke i de racer du har i tnakerne.

Begge racer, nok mest MCO, er det mange af - og mange er utrolig useriøse.

Killinger er pt svære at sælge - det fordyrer hobbyen endnu mere ...

• #31   12. jan 2011 For at blive registreret opdrætter skal man være 18 år.

Du kan bruge tiden til at sætte dig ind i tingene om opdræt.

• #32   12. jan 2011 Så vil jeg gerne vide hvorfor i selv er opdrætter?

• #34   12. jan 2011 Anja H - Jeg har kun opdrætternavnet, ingen katte mere, jeg ville gerne have lavet killinger på Madeleine, for at lave sunde Européer, Européen er en meget lille race i Danmark, og jeg ville gerne være med til at sikre at den blev ved med at være her..

DOg har jeg slet ikke overskudet lige nu.. Men skal helt klart ude i fremtiden igang med at opdrætte Européer smiley

Og ja, oprætter er ikke noget man bliver rig af, tvært imod..

Kommentér på:
Opdrætter

Annonce