929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

sebastian s
sebastian s
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

HJÆLP! dårlige unoder. HJÆLP! dårlige unoder.

Hej , jeg har anskafftet mig en han kat på 2 år her for en uges tid siden, og den er rigtig kærlig og social.
MEN ... jeg bor i 2 etagers lejlighed og har stue nedeunder og lige så snart jeg er der har den jo fri mulighed for at lave ballade oven på. han kradser på mine læderstole i køkkenet, æder/tygger på sit kattegrus og tidligere idag sat kløerne i min kærestes fødder da hun gik forbi ham med ca 1 halv meters mellemrum , jeg har ikke oplevet den har bidt mig eller kradset i mig.

udover det går han på køkkenbordet, skabe og alt hvad han kan komme op på, han hopper op i de kasser hvor jeg har hans mad osv og i dag tog han en pakke vatpinde og havde lagt dem i stuen.
han hopper og danser simpelhent over alt lige så snart jeg ikke er der.
han har massere af legetøj og har også et kradsebræt som han bruger nogle gange

er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at vænne ham af med alle de dårlige gerninger ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! dårlige unoder.
  • #2   16. jan 2011 Han mangler selskab.
    Mine forældres kat hærger også for vildt.
    Når det bliver for meget (ca. hver onsdag) kommer de ud til os med ham, så han kan pøle med de andre katte. De næste par dage er han til at styre smiley

• sebastian s
    sebastian s Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   16. jan 2011 jeg er forholdsvis meget hjemme og er rigtig sjælendt sent hjemme og giver mig tid til at lege med ham og hygge med ham.

men sætte sig ind i kattens adfærd ? er der nogle bestemte måder man gør det på eller hvordan og hvor ledes ?

• #4   16. jan 2011 **men sætte sig ind i kattens adfærd ? er der nogle bestemte måder man gør det på eller hvordan og hvor ledes ?**

Ved at observere sin kat lærer man jo meget. Udfra din kats - i øvrigt helt normale opførsel (bortset fra at tygge kattegrus) har din kat bl.a. lært dig følgende:
    #At katte har brug for at hvæsse kløer (**kradser på mine læderstole**)
    #At katte af natur er jægere (**sat kløerne i min kærestes fødder**)
    ¤At katte er aktive, adrætte dyr, der gerne søger i højden (**går han på køkkenbordet, skabe og alt hvad han kan komme op på**)

Og så er der en del information på nettet - prøv fx at tjekke Inges Kattehjem og Kattens Værns hjemmesider.

Og så er der nogle (få) gode kattebøger, deriblandt:
    Lene Houe: Kattens adfærd
    Roger Tabor: Forstå din kat bedre på 100 måder

**han hopper op i de kasser hvor jeg har hans mad osv**

Hvis hans madskål er tom, så fyld noget mere mad i den - og gem pakker og poser et sted, hvor han ikke kan nå dem.
    At have kat i huset er på mange måder som at have små børn. Man skal opfylde deres behov og beskytte dem mod farer, og egne ting man er meget øm over, må man gemme udenfor kattens rækkevidde - altså indrette sit hjem efter at der bor kat smiley

• #8   16. jan 2011 Han lyder til at være en helt normal kat.
    Måske du skulle få en kammerat til ham, han keder sig helt sikkert.....
    Man skal ikke have en kat som alenekat.
    Eller endnu bedre, få dig en tøjbamse i stedet for kat, det tro jeg passer bedst til dig...

• #10   16. jan 2011 Det er bare hyperaktiv, du kan nok ikke gøre meget.
    Sådan er min Freja også til trods for her er 2 andre katte og 2 hunde

• Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #11   17. jan 2011 Han lyder lidt som mine to små krudtugler, dog tygger de ikke kattegrus. Måske skulle du prøve en anden type grus og se om det virker bedre?

Det er nærmest umuligt at vænne dem af med at klatre op på ting ind i papkasser, osv. det er fuldstændig naturlig adfærd for katte, som de andre også skriver... det er selvfølgelig irriterende med kattepoter på køkkenbordet, men så må man bare lære at tørre bordet af hver gang man skal lave mad.Og selvfølgelig tage ham ned, når han gør det. Måske lærer han det en dag. Men aldrig råbe/skubbe eller lign. så bliver han bare bange for dig.

Lisbeth H, hvad skal den der overlegne tone til for??? Han tør da ikke spørge om råd en anden gang, når der kommer sådan nogle mavesure opstød! Måske skulle du bare lade være med at besvare indlæg, hvis du alligevel ikke kan gøre det på en konstruktiv måde?

Kommentér på:
HJÆLP! dårlige unoder.

Annonce