{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Burde du ikke være ked af det mis? {{forumTopicSubject}}

Igår flyttede jeg til Nærum da mig og kæresten er gået fra hinanden, og jeg havde jo to katte Ramsay (Sibirisk skovkat/Maine Coon) og Pio (Europe).
Men da Ramsay altid har været en rigtig mandekat og han faktisk forgudede min kæreste lavde vi en aftale om han tog Ramsay og jeg tog Pio.
Bare lige så i ved det Pio og Ramsay blev aldrig rigtig gode venner :(.
Nu flyttede jeg så igår og jeg har faktisk aldrig set Pio mere lykkelig? Han kommer hele tiden og skal nusse og viser sig frem og løber og leger han er simpelt hen en ny kat meget mere livsglad, troede han ville være bange og ked af det men han tog bare det hele i strakt pote.
Jeg er flyttet ind hos en der også har en lille hund og blev lidt bange men nu er han ligeglad og det syntes jeg sku er godt klaret af ham han har ikke engang boet her i 24 timer og han ligner en der har boet her i flere år smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde du ikke være ked af det mis?
  • #3   30. jan 2011 Han nyder sikkert at være uden Ramsay. Der er nogle katte, der synes bedst om at være alene.
    Held og lykke med jeres nye liv smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #4   30. jan 2011 Ja det tænkte jeg også som Marianne skriver. at han måske ikke har haft så meget frihed i nærheden af Ramsay før, ikke følt han kunne være sig selv og skulle hele tiden passe på, på en eller anden måde. smiley Så nu er han bare i sit es og har fundet ud af at Ramsay ikke er der og så kan der krudtes og hygges. :-))

  • #5   30. jan 2011 Heldigt at det faktisk er endt sådan - at katten har det bedre alene. Har den anden det på samme måde?
    Det er ikke unormalt at en kat kan have det bedre alene - omend jeg aldrig vil anbefale at gøre f.eks. en killing alene. Men der kan bare være nogle faktorer der gør, at de udvikler sig til egentlig at have det fint/bedst alene.

    Som udgangspunkt ville jeg aldrig dele mine katte pga. splittet parforhold. Derfor er mine katte MINE og ikke vores smiley Så kan jeg selv tage beslutning om, hvad der skal ske.
    Nu lyder det som om, at I gik fint og roligt fra hinanden, men jeg synes det er vigtigt at tænke over for alle dyreejere, at man altså aldrig kan vide, om og hvordan ens veje skal skildes, og så er det en god ide at have sikret sig sine dyr, så ex'en ikke har mulighed for at tage dem som gidsler.


  • #6   30. jan 2011 Ja vi gik stille og roligt hver til sit, men da Ramsay var helt skudt i ham og aldrig har gidet mig rigtig så syntes jeg det var synd at tag ham med, plus at vi fik jo både Ramsay og Pio da vi var sammen.

  • #7   30. jan 2011 Jeg fik 2 killinger (1 han og 1 hun) sammen fra samme kuld, så de havde altid levet sammen. Som helt små killinger legede de rigtig meget sammen og havde det rigtig godt, men tror med tiden at de "voksede fra hinanden".

    Jeg kunne desværre ikke beholde hunkatten, da hun var alt for voldsom til min lejlighed. Min veninde ville gerne tage hende og kunne give hende mulighed for at komme ud.

    Efter hun blev hentet blomstrede min hankat fuldstændig op og blev en helt ny kat.

    Der blev desværre problemer med min venindes bolig og jeg måtte "passe" hunkatten ca 1 måned indtil min veninde fik ny bolig igen. Mens hunkatten var "hjemme" igen kunne jeg mærke på min hankat at han blev meget utilfreds og pakkede sig nærmest sammen i en lille kasse. Jeg så næsten ikke noget til ham, fordi hun fyldte så meget personlighedsmæssigt.

    Efter jeg kom af med hunkatten igen blomstrede min kære hankat op igen og jeg blev enig med mig selv om at han har det bedst ALENE.

    Dette er også et eksempel på at nogle katte bare har det bedst med at være alene.

    smiley


Kommentér på:
Burde du ikke være ked af det mis?

Annonce