1.055 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mille gik amok på hvalp :-( Mille gik amok på hvalp :-(

Min kæreste og jeg fik hvalp i mandags, og mille har ikke reageret aggressivt overfor ham før, men da min søster sad og legede med hvalpen, gik der mord i øjnene på mille og hun sprang på ham!!! Jeg skyndte mig at tage hvalpen op, hvorefter mille springer op af mit ben, sætter kløerne i, og kravler op. Hun sagde nogle virkelig underlige lyde. Dybe og høje!!!! Hendes øjne blev helt sorte og blanke. Vi blev alle meget meget bange for hende, så jeg tog hende i nakken og satte hende ud på badeværelset. Da jeg kom derud 10 min efter, var hun meget snaksagelig, og meget puttesyg!!!
Lige nu, sidder hun i vindues karmen og kigger på den skræmte hvalp.

Kan hun have reageret sådan pga jalousi???
Må jeg blande mig, eller hvad skal jeg gøre??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mille gik amok på hvalp :-(
  • #1   4. feb 2011 Det er højst sandsynligt jalousi

• #2   4. feb 2011 lyder som en grim oplevelse smiley håber i alle er ok smiley
    Det lyder som jalousi, derfor syntes det var godt du smed katten ud til en timeout. så du ik opfodrer den til den opførelse.

• #4   4. feb 2011 Selvfølgelig er det i jalousi....

Katten er død bange.
    Hunde har jo helt andre signaler end katte og hun har følt sig truet.

• #5   4. feb 2011 ikke jalousi skulle der stå smiley

• #6   4. feb 2011 Av det var en træls oplevelse for jer smiley Men som Stine skriver tror jeg det er fordi katten er bange og så sig nødsaget til at gøre det . Hvis katten aldrig har set en hund før er det endnu mere indlysende at det var i skræk . Men jeg er sikker på at når de lære hinanden at kende skal det nok blive bedre .

• #7   4. feb 2011 Måske har hun syntes, at hvalpen adfærd, mens den legede, var truende og aggressiv, og den har sikkert også gøet og bjæffet imens.
    Derfor angreb hun den.

Hvordan reagerer din anden kat og er begge hunkattene fertile?

• #8   4. feb 2011 Mega - ja begge katte er fertile.. den anden kat virker ikke bange for hvalpen overhovedet.. hun sidder bare og kigger på den, og hun hverken hvæser eller noget hvis hvalpen kommer for tæt på.. puh jeg er bange for om mille kan acceptere hvalpen smiley

• #9   4. feb 2011 Du skal ihvertfald få klippet kattenes kløer - sådan et par kattekløer kan fuldstændig ødelægge øjnene på en hund.

• #10   5. feb 2011 Mette . det er bevist at dyr kan føle jalousi smiley Det tror jeg os på de kan .

• #11   5. feb 2011 Selvfølgelig kan dyr føle jalousi. Det er jo et ord der dækker for skinsyge, misundelse og den adfærd der affødes deraf.

Om det så var det der skete i den aktuelle situation, skal jeg ikke kunne bedømme. Men nogle signaler kom der da på kollisionskurs her.

Jeg tror jeg ville give netop denne kat meget opmærksomhed, imens jeg vil være normal overfor hvalpen, så katten kan vænne sig til det nye individ med et anderledes adfærdsmønster.

Og så kommer du nok til at tage maset med at have de to under konstant opsyn, og aldrig lade dem alene. Hvalpen vil udforske alt der rører på sig - og katten vil formodenlig være i konstant beredskab overfor hvalpen, indtil den finder ud af at den er ok, eller trækker sig fra den.

Håber det går over her i weekenden ;-)))

• #12   5. feb 2011 Annette E **Selvfølgelig kan dyr føle jalousi. Det er jo et ord der dækker for skinsyge, misundelse og den adfærd der affødes deraf.**

Nemlig.

Kommentér på:
Mille gik amok på hvalp :-(

Annonce