{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Kat eller hund? {{forumTopicSubject}}

Kære katte galleriet
Kæresten og jeg flytter og denne gang er det tilladit at have hund såvel som kat boende.
Vi er uenige om hvorvidt vi burde anskaffe os en hund eller om det skulle være to katte som vi af erfaring ved at vi elsker og har en god forståelse for hvordan man skal omgås.
På den anden side kunne jeg rigtig godt tænke mig en hund og er nogenlunde indforstået med kravne som at gå tur med hunden jævnligt mm.

Vi er begge studerende og jeg skal snart begynde at arbejde så det kan nemt og ofte ske at vi begge er væk hjemmefra i 8-10 timers tid, er det for længe for en hund at være alene? Penge er lidt af et problem og vi aner ikke hvor meget det kan koste at have en hund boende. Ingen tvivl om at det kommer an på race osv. men tænkte at I dejlige mennesker her på katte galleriet måske kunne give os nogle hints om hvorfor vi burde overveje det ene valg fremfor det andet
Mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat eller hund?
  • #1   9. feb 2011 Jeg vil sige hvis i skulle vælge så kat da 10 timer er meget for en vuffer at være alene hjemme, det ville måske være en ide hvis i prøvede at læse nogen sider om penge messige krav til både hund og kat da katte også koster okay mange penge hvis man er studerende ved jeg da for mig selv

  • #5   9. feb 2011 Kæresten her.
    Ja SU giver ikke det store men det burde være til at overskue smiley vi tjekker selvfølgelig økonomien igennem et par gange for at sikre at de(t) nye familiemedlem kan få massere af foder og legetøj etc.
    Vi har før haft to katte men de blev boende hos Natachas mor da vi flyttede og jeg mener os det ville være bedst at anskaffe to katte af mange årsager heriblandt (som I også nævner) at en hund nok ikke er særlig glad for at være alene i den mængde tid
    Tak for jeres svar smiley


  • #6   9. feb 2011 Ville en hvalp og en killing være en mulighed?

  • #8   9. feb 2011 Ok tak Susanne S - så kattens selskab er langt fra nok for hunden i de timer vi er væk?

  • #10   9. feb 2011 Katte, de kan være alene hjemme, og de kan få glæde af hinanden, når der er 2, de billiger, Hunde ødelægger ting når de er små og for meget alene, tisser inde, det problem har du jo ikke med katte, når de har deres bakke. + det mens hunden er lille, den har mest brug for i er der, så den kan lære ting, katte er på mange måder bare meget nemmer, men har selv 2 katte og 2 hunde, men har også tiden til dem.

  • #11   9. feb 2011 8-10 timer er LANG tid for en hund at være alene hjemme især de første par år når den er hvalp..

    Plus i jo også skal have tid til træning, går ture og mental træning, ellers står i hurtigt med en "problem"-hund

    Jeg ville klart vælge 2 katte, så de har hinanden når i ikke er der


  • #12   10. feb 2011 vis det nemt og ofte snart sker at i begge er væk i 8 til 10 timer, så ville jeg helt sikkert vælge kat. Og vente med hunden nogle år endnu.
    Vi har både hund og kat og han har helt sikkert ikke nok af kattens selskab.
    Og vis det er inden for kort tid i begynder at være så længe væk,har den jo ikke chancen for at blive renlig og lære at være allene hjemme.


  • #13   10. feb 2011 Nå ja, og så skal hunde have ansvarsforsikring, det er et lovkrav smiley

    Hvis man vil gå til træning skal man hos de fleste forsikringsselskaber have en udviget (og dermed dyre) forsikring før den dækker trænningspladsen (Hos Dyrekassen dækker den alm. også træningspladsen)


  • #14   10. feb 2011 Hej
    Vi har jo både katte og en hund. En hund kræver MEGET arbejde i forhold til katten og en hund kan ikke være alene hjemme i 10 timer. Vores hund kostede 12000 kr i indkøb og den er også dyrere end kattene i f.eks. foder. Vores katte og hunden er glade for hinanden men ingen tvivl om at kattene foretrækker hinanden frem for hunden.
    En hund er et stort stykke arbejde f.eks. tog det 6 måneder før vores hund var renlig, det betyder at vi måtte udskifte gulvtæppet i stuen for det kunne ikke blive rent mere, desuden har jeg ikke tal på hvor mange ting hun har ødelagt.


Kommentér på:
Kat eller hund?

Annonce