Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afføringsmiddel til katte
  • #2   12. feb 2011 Tak, ja det er kattemalt, vi er så gået over til foder specielt til Maine coon katte og hun har da også spist godt og taget en hel del på, men der er stadig problemer med afføringen. Hun går på bakken, miauer men der kommer ikke noget. Så tror hun skal have lidt hjælp.

• #4   12. feb 2011 Tag til dyrlæge og få undersøgt hvorfor hun har problemer med afføringne istedet for bare at symptom behandle smiley

• #5   12. feb 2011 Har lige tjekket bakken (tømte den igår aftes), der er både tis og afføring i den, så hun kommer altså af med noget.

Nu bliver jeg da bange for om maven ikke er foder. Men er der killinger, skulle jeg vel kunne mærke det?, hun spinder helt vildt når jeg rør hendes mave, men hun får jo p-piller hver uge.

• #6   12. feb 2011 Sidst fik hun bare smertestillende af dyrlægen og så ikke andet, jeg gav hende så selv kattemalt og proppet i hende, så hjalp det. det ½ år siden nu. Men dengang havde hun feber, spiste ikke og havde ikke noget i kattebakken.

Hun har siden skift af mad fået en rimelig mave fra at være meget tynd. Hun er ret tung nu.

• #8   12. feb 2011 Hun har kun slikket ½ cm kattemalt i sig max, hun bryder sig ikke om det. Men tænkte at jeg måske kommer til at proppe det i hende, trykke noget ud i munden på hende. Men hun får jo foder mod hårboller + godbidder mod dette også.

Altså hun har haft afføring hver dag. Jeg troede bare det var det der var problemet, men der er afføring i bakken og flere steder hvor hun har tisset. Der er ingen feber og hun spinder og er rolig som hun plejer. Det virker på ingen måde, som om hun har det dårligt. Det var jeg ikke i tvivl om sidst hun havde det, der var hun rigtig skidt.

Dyrlægen gør intet når der ikke er feber eller noget andet der tyder på sygdom og så længe der er afføring, da slet ikke. Jeg tror lige jeg tjekker hende gennem dagen og renser bakken igen, så jeg har styr på disse ting.
    Hun kommer naturligvis til dyrlægen, hvis der kommer flere tegn på noget.

• #11   12. feb 2011 Jeg synes at du skal finde en anden dyrlæge...

• #12   12. feb 2011 Vi prøver lige lidt kattemalt direkte i munden. Hun har spist igen nu. Hun reagerer ikke på jeg trykker hende på mave/tarmsystem, det gjorde hun sidst, der bed hun. Jeg holder øje med hende, vi har mulighed for dyrlæge hele døgnet rundt.

Hun går bare rundt spinder og snakker lidt med os, men det helt normalt. Jeg tømmer bakken hver gang, så der styr på om hun kommer af med noget og så bliver hun lige inde et par dage.
    Hvis der er killinger (hvad jeg ikke håber), så kan jeg ikke stoppe det nu, så må jeg tage når de kommer og finde ud af om der skal gøres kort proces med dem. Jeg har ikke noget mod killinger, men jeg vil vide hvem faderen er, hvis i forstår.

• #13   12. feb 2011 Der er en længere tur til de andre dyrlæger, vi bor på landet. Og tror også mine dyrlæger er ok, herude er mentaliteten med dyr lidt anderledes.

Sidst virkede det jo, det dyrlægen gjorde.

• #14   12. feb 2011 Jeg ville tage hen til en anden dyrlæge så.. Dyret skal jo have dyrlæge når det behøver og ikke kun når det har feber..

Er det en smådyrs dyrlæge du brguer, eller bruger du hestedyrlægen til at kigge på kattene?

Grunden til jeg spørger er fordi min oplevelse er at dyrlæger der til daglig arbejder med kvæg, svin og heste "glemmer" lidt hvordan man mest effektivt behandler smådyrene, da det jo ikke er deres specialer, hvor imod smådyrs dyrlæger heller ikke ved så meget om at behandle kvæg, svin og heste som de gør ved smådyr (eller ved smådyr er der mest hund og kat og de mest kendte kæledyr, ved fx tamrotter som jeg har er det svært at finde en dyrlæge der som min. ved de ikke må få alm. pencilin :))

• #15   12. feb 2011 Altså dem på klinikken er smådyrsdyrlæger og så er der 2 der kører til større dyr, men de fungerer kun i marken.
    Jeg bruger dem til alle mine dyr og har egentlig været tilfreds med behandlingerne, de bare ret dyre. Kender ikke de andre 2 dyrlæger der er inden for 30 km. Kun at dem i Slagelse kun tager smådyr og dem i Kalundborg er til heste mv. Den i Ruds-Vedby er samme ejer som den jeg bruger. Så er der vist ikke andre.

• #16   12. feb 2011 Du bør i hvert fald få det undersøgt, for din kat kan ende op med stoppet analkirtel og det er ikke sjovt, hvis den først "sprænger". En kat enten har for tynd eller for fast mave i længere tid, tømmer ikke analkirtlerne. det kan i værste fald for dig ende med en betydlig højere dyrlægeregning og stort ubehag for katten.
    Selv om en kat har forstoppelse (en prop), kan der alligevel smutte afførring forbi, så man tror at alt er ok. Det er ok at give olie, men jeg vil meget kraftigt anbefale dig at få din kat tjekket ordenligt, når det er noget der gentager sig.

• #17   12. feb 2011 Lige nu er hun som hun plejer, men kommer det igen, så er vi klar til at tage til dyrlægen og har undersøgt, at der er vagt på.
    Hun virker bestemt ikke som om hun har ubehag. Det kan også bare være mig der er lidt for meget på vagt pga. sidste gang. Vil jo nødig hun skal ligge sig med feber mv. igen. Jeg blev lidt bange sidste gang.
    Ville bare være på forkant med afføringsmiddel, hvis det var. Hun har fået noget kattemad på dåse nu, det får hun lind afføring af.

• #19   12. feb 2011 Det ser fast ud, nu tører det jo hurtigt i kattegruset. Hun har fået lidt kapers i olie (var lige det jeg havde, mad på dåse, det får hun ret lind mave af) og lige nu sidder hun og drikker vand. Jeg holder øje med om hun får feber eller andet. Hun har ikke sagt noget siden og opfører sig normalt pt.

Sorø er da lidt af en tur. Jeg tror nu mine dyrlæger er ok, de vil bare gerne have skema over hvornår katten har dit og dat, feber målinger mv, for at kunne give en diagnose. Det tager ikke bare røngten af dyrerne, med mindre det er slemt.

• #22   12. feb 2011 Ok, ja selvfølgelig ville de tage i sådanne tilfælde, det jo rimeligt slemt hvis katten ikke kan gå. Så tror jeg bestemt også mine havde gjort det. Indtil videre har jeg da fået rigtige diagnoser både på hunde, katte og marsvin, men de gør kun det mest nødvendige og spørger gerne til om der skal aflives, inden yderligere undersøgelse. Men nu har jeg også været der med en hjerneskadet kattekilling, hund med pludselig svulst i hjernen og marsvin der fik indgroet tænder gr. alder, så her kunne der kun aflives. Sidst med smukke blev hun undersøgt ved trykken på maven (tydelige tegn på smerte), lytten på hjerte og lunger, feber måling (høj feber)....her fik vi smertestillende og pencelin og det hjalp. Og så har vi kørt med foderændring og prøvet det her kattemalt.

Men hun har det pt. stadig fint, jeg har nok overreageret.

• #25   12. feb 2011 Jeg er helt enig med Vibse. Jeg har osse skrevet længere oppe bla andet om analkirtlerne og osse at der kan sidde noget og spærre, selv om der kommer afførring forbi.

• #27   12. feb 2011 Vi kan kun være enige Vibse, jeg går hellere en gang for meget, for jeg vil aldrig sidde og fortryde at jeg ikke gjorde noget.
    Det med kattekontoen kan jeg fuldt tilslutte mig, jeg gør det samme.

• #29   12. feb 2011 Husk en kat kan sagtens spinde og have smerter.. Spinde behøver ikk at være velbehag men os for at berolige sig selv hvis den er utryg eller har smerter..

• #31   12. feb 2011 Jeg har tjekket temperatur og gennemgået mave/tarmregion som dyrlægen sidst og der er ingen reaktion fra hende eller feber, men jeg holder da øje med hende alligevel, hun spankulerer rundt som hun plejer, så hun er nok ovre det lige nu, men ser da lige hvordan det går de næste dage ellers kører vi da lige forbi dokter dyr, hvis hun igen viser tegn på det. Jeg lister efter hende når hun går på bakken, bare for at se om hun miauer igen når hun er der og at hun ikke går derud uden at komme af med noget.

Gør så meget jeg kan for dyrene. uanset størrelse.

• #33   12. feb 2011 Tak, jeg ser lige an til i morgen. Der er jo heldigvis vagtlæge på.

Synes det er svært, havde ikke disse problemer med mine huskatte, så skal lige lærer noget nyt med hende her. Første langhåret kat vi har.

Men tror ikke der er killinger, nu har jeg tjekket så godt jeg kan og ligner ikke huskattene der var med killingerne, det lange hår snyder meget, så hun var ikke så tyk alligevel.

Kommentér på:
Afføringsmiddel til katte

Annonce